* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Thaitjej i Sverige, gillar hon mig?  (läst 11695 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mechie

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 72
  • Kön: Man
Thaitjej i Sverige, gillar hon mig?
« skrivet: 18 augusti 2009, 14:24:04 »
Okej, jag har varit med om en sak där jag känner att jag måste rådfråga dom här på forumet som har stor erfarenhet av hur dom thailändska tjejerna fungerar. Det började såhär,

Jag är en svensk kille en bit över 30 år och rätt normal. Har ett bra jobb och egen lägenhet, men är ingen festprisse utan mer lagt åt det nördiga hållet. Hur som helst har jag inte lyckats få till nåt förhållande med en svensk tjej. Mest beroende på att jag inte rör mig i miljöer med mycket kvinnor. Då jag under en längre tid känt mig svältfödd på kvinnlig beröring tänkte jag att jag skulle prova på en oljemassage på någon av Stockholms thaimassagesalonger, men det är inte massagen som inlägget handlar om. Åkte förbi en salong som jag tyckte verkade bra och frågade om dom hade tid. Visst, inga problem och jag blev visad till ett bås där jag lade mig tillrätta. Efter en kort stund kommer en jättesöt thaitjej in. Vi hälsar och hon sätter igång med massagen. Jag tänkte att jag skulle försöka småprata lite men det gick inte så bra. Hon var jättedålig på både engelska och svenska (trots att det visade sig hon varit i Sverige två år). Men hon frågade ibland om det "is good?" och jag svarade "yes, feels very good". När det var dags att vända på sig gick det lite lättare att prata. Jag frågade vad hon hette och hon frågade mig samma. Hon frågade hur gammal jag var och det visade sig att vi var nästan lika gamla fast jag trodde absolut att hon var tio år yngre och när jag sade det till henne skrattade hon mycket. Hon frågade var jag bodde och om jag var singel. Hon var också singel sade hon. Och sen småpratade vi lite så gott det nu gick om jobb och sånt men fick ändå rätt fin kontakt tyckte jag. När massagen var klar skulle jag ta en dusch men den var upptagen så det blev lite dödtid i båset där vi båda satt upp och kunde prata lite mer avslappnat. Hon var svettig det lilla livet efter att hon arbetat hårt en timme och hon sa det kändes varmt som i Thailand. Jag bad henne att lära mig lite thaiord och vi gick igenom dom vanligaste fraserna. Hon hade lätt till skratt och jag började tycka att hon var rätt underbar. Jag sa att jag skulle fråga efter henne nästa gång jag kom in. När jag klätt på mig fick jag lite vatten och satte mig att slappna av i en soffa. Jag berömde tjerna för att dom hade en trevlig salong och det tyckte dom om förstås. När det var dags att gå så önskade dom mig välkommen åter dom hoppades jag haft det bra o.s.v. . Jag gav "min" tjej en kram och sade hejdå speciellt till henne. Dom andra tjerna började tjoa och skratta och sade menande att deras väninna var singel - "hallå hördu hon har ingen kille" Och så började dom fråga mig om jag var singel också. Och nu först märkte jag att "min" tjej fortfarande höll mig i handen efter kramen hon fått. Men jag var halvvägs ut genom dörren och lämnade stället med en väldigt speciell känsla inombords. Var svårt att somna på kvällen när jag funderade på alla signaler jag fått.

Ja, ni fattar säkert vad jag tänker fråga. Är det bara ren Thailändsk vänlighet? Är det bara ett beteende för att jag ska må bra och komma tilllbaka till salongen? Eller vill dom värva mig som sugardaddy? Eller tror ni att hon/dom ser mig som en eventuell pojkvän? Det konstiga är att om hon har varit i Sverige i två år och aktivt sökt en pojkvän så borde hon ju ha hittat en vid det här laget. Dom måste ju möta mänger av intresserade killar som är snyggare än vad jag är. Jag kommer i vilket fall att fixa en ny tid med henne för att kunna lära känna henne lite mer och se om det finns några känslor inblandade. Kanske bjuda ut henne om det känns bra, men vad hittar man på med en thaitjej i Sverige som inte kan nåt språk? Vill ju att hon också ska tycka det är kul. Bio är väl uteslutet då. Kanske picknick men nu börjar vädret bli dåligt. Restaurang skulle bara kännas konstigt när man får tala med teckenspråk. Gå på museum känns lite mossigt va?

Det skulle vara jättekul att höra era åsikter...

Utloggad jockee

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 86
SV: Thaitjej i Sverige, gillar hon mig?
« Svar #1 skrivet: 18 augusti 2009, 14:36:47 »
tjena mechie 
ja kan inte hjälpa dig så mycke angånde thai damer är själv rätt nybörjare men dom är väldigt trevliga dom små liven  :)
hur som helst så hoppas ja att någon av dom mer äldre erfarna killarna har några synpunkter o jag lovar att ja kommer följa denna tråden med förhoppningar om att de kommer bli ett lyckligt slut, håller tummarna för dig :thumbsup

Utloggad maffig

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 298
« Svar #2 skrivet: 18 augusti 2009, 14:43:41 »
Som Kungen sa när han träffade Silvia. Det sa bara klick. Gå för det. Klart hon söker kille, Nördig är inget ont i Thailand, hon har kanske blivit sårad innan och letar efter någon snäll kille. 2 År så har hon antagligen varit hemma mellan för visat. Fråga henne. Lycka till :clap:

Utloggad mechie

• Hangaround
  • **
« Svar #3 skrivet: 18 augusti 2009, 15:12:53 »
Tack för uppmuntran jockee och maffig. Jo du har rätt, hon sa att hon hälsat på släkten Thailand några månader nyligen. Innan det här hände hade jag föreställt mig att träffa en svensk tjej och bilda familj nångång. Inte för att jag haft nåt emot utländska flickor men det har inte funnits i tanken helt enkelt. Men jag märker ju tydligt nu efter att jag fått en dos av det thailändska kynnet att gula febern börjar drabba mig. Fast när jag tänker tillbaka kan jag faktiskt komma ihåg när det såddes ett frö i min hjärna. Det var för två månader sedan när min granne kom hem efter en kinaresa gift med en jättecharmig kinesiska. Han har också haft problem att hitta kärleken pga jobb med många utlandsresor. Har inte hört nåt skitsnack från omgivningen om postorderfru eller nåt sånt utan bara att folk säger att det är så kul att dom är lyckliga ihop.

Men det skulle inte vara så kul om en tjej blir tillsammans med mig "enbart" för att dom ser mig som ett vandrande dollartecken och vill att jag ska skicka en betydande del av min inkomst till släkten därhemma.
« Senast ändrad: 18 augusti 2009, 15:16:10 av mechie »

Utloggad ogster

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 47
« Svar #4 skrivet: 18 augusti 2009, 15:19:59 »
Att dejta thailänskor i sverige är nått riktigt annorlunda, hur man än planerar så vet man att när kvällen är slut så blev allt annorlunda mot vad man tänkt sig (Positivt menat)

Mat verkar va en stor passion för dom så nån bra restaurang gör garanterat att du hamnar på plus, ev språkproblem får man ta med en klackspark...

Å andra sidan så kan det ju va lite torrt med en tradiotionell "dejt", att ta varsin korg å plocka lite svamp kan kanske va nått som intresserar damen :thumbsup

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6018
« Svar #5 skrivet: 18 augusti 2009, 15:51:43 »
Jag tycker att det verkar som om du tänker alldeles för mycket.
En fråga om självförtroende kanske? :hmm

Gillar du tjejen så är det väl bara att tuta och köra och se vart det tar vägen.

Plocka svamp kan vara en jättebra sak om någon av er känner till något om svampar. Sedan kan ni ju gå hem och göra iordning svampen tillsammans. Museum kan väl också vara en bra idé. Glöm inte att det som kan kännas lite töntigt och löjligt kan upplevas som väldigt exotiskt för någon från en annan kultur. Skansen kanske? Grönan? Som stockholmare har man väl massor av alternativ?

Sluta att tänka för mycket och behåll båda fötterna på jorden är mitt råd.

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad krille thai

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5066
« Svar #6 skrivet: 18 augusti 2009, 16:21:38 »
Jag tycker att det verkar som om du tänker alldeles för mycket.
En fråga om självförtroende kanske? :hmm

Gillar du tjejen så är det väl bara att tuta och köra och se vart det tar vägen.

Plocka svamp kan vara en jättebra sak om någon av er känner till något om svampar. Sedan kan ni ju gå hem och göra iordning svampen tillsammans. Museum kan väl också vara en bra idé. Glöm inte att det som kan kännas lite töntigt och löjligt kan upplevas som väldigt exotiskt för någon från en annan kultur. Skansen kanske? Grönan? Som stockholmare har man väl massor av alternativ?

Sluta att tänka för mycket och behåll båda fötterna på jorden är mitt råd.

Kanske lite sent på säsongen, men Jordgubbar!! Det gillar dom att plocka.  :thumbsup

En ganska kul och udda date att ta med dom på sånt, och uppskattat...
UT PRELLI 27 FEB 2011

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5343
    • hgs.st
« Svar #7 skrivet: 18 augusti 2009, 20:21:26 »
Jag vet inte om hon gillar dig efter att ha träffat dig en timme.
Hur mycket kan man lära känna en person efter en sådan kort tid.
Men du kan gå tillbaks fler gånger och se vad som händer. Du kan kanske bjuda ut henna på något kul och ser då om hon vill det eller inte. Hon kanske säger nej första gången du frågar efter som du är en helt främmande person för henne. Men det enda du kan göra är att fråga. Men du märker säkert av hur stämmningen är när du träffar henne.
Lycka till.

Utloggad ganglere

• Troll.
  • Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 858
  • --o-O-o--
« Svar #8 skrivet: 18 augusti 2009, 21:56:38 »
Varför inte ta med henne och tvätta bilen? Förena nytta med nöje.  :D
:)

Utloggad hemlig

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 24
« Svar #9 skrivet: 18 augusti 2009, 22:03:46 »
Gör exakt likadant du gjort med dina svenska tjejer du varit ihop, kär i, dejtat osv Bara för att hon är Thai betyder det inet att hon är utomjording. Gissar att hon också blir glad av en bukett med rosor?

Lycka till!
« Senast ändrad: 18 augusti 2009, 23:21:37 av hemlig »

Utloggad Ozz

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1511
« Svar #10 skrivet: 18 augusti 2009, 22:53:56 »
Precis som Kurios skriver, tänk inte så mycket!

Ge det en chans, du har ju adressen till salongen och hennes namn (antar jag), buda en bukett rosor och skoja till det lite med texten "Tid för en fika efter massagen på onsdag?"

Gå "in i det" utan några förväntningar och se det som en kul dejt om det inte blir mer.
Blir det mer än en dejt så kör hårt, lyssna på dina intuitioner.

Trösta dig med att hon är förmodligen bättre på svenska och engelska än vad du är på thai.
Med teckenspråk kommer man långt.

Lycka till och delge oss dina kommande dejter.

Ozz on tour 2012
Maldiverna 23/2 - 2/3
Singapore 2/3 - 6/3
Kambodja 6/3 - 13/3
Bangkok/Pty 13/3 - 20/3
Phuket 20/3 - 25/4

Utloggad soapy

• V.I.P
  • Antal inlägg: 120
« Svar #11 skrivet: 19 augusti 2009, 07:42:33 »
Kör på!
Massage tejerna blir överlyckliga när det kommer in ett bra ""pöjkvänn ämne" genom dörren. Beter du dig som en gentleman så är det värsta som kan hända att du alltid kommer bli väl omhändertagen på det stället.

Aktiviteter på date
Mat och nöjesparker.
vissa gillar fiske, svamp och bärplockning.

Utloggad Tardsson

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 52
« Svar #12 skrivet: 19 augusti 2009, 08:38:59 »
Om du drabbas av gula febern första gången du besöker en thaimassagesalong åk för guds skull inte till Thailand,
du skulle inte komma hem helskinnad. Det finns inga piller mot gula febern, när man väl fått den sitter den kvar.

Utloggad HavingaGoodTime

• Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 580
  • skenbart rälsbunden tills solkurvorna spårar ur
« Svar #13 skrivet: 19 augusti 2009, 08:50:21 »
Tvärtom - en resa kanske är det enda som öppnar ögonen på mannen och frigör hans tankar till det bättre.

Om han överlever resan är han bara starkare och gladare än innan han åkte. Det är klart att en resa är det bästa vaccinet.
När jag går långt nog ditåt kommer jag tebax hit igen. Om jag ändå ska gå så långt kan jag lika gärna stanna kvar. Jag förblir här och ser allt. När jag sett allt behöver jag inte gå ditåt utan kan gå hitåt tills jag kommer dit - jag vill, alltså kan jag gå så långt jag vill utan att gå över gränsen

Utloggad jaruwan

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 11
  • Kön: Kvinna
« Svar #14 skrivet: 19 augusti 2009, 10:38:22 »
Hon vill kanske prova dig men du inte arg hon provar anan man kanske samma tid
Svårt hitta snäll man sverige många man lura ochkså om hon bra kvinna hon vill stanna du om dålig kvinna kanske leka och prova pengar bara kan inte veta

Utloggad mechie

• Hangaround
  • **
« Svar #15 skrivet: 19 augusti 2009, 12:51:38 »
Tack för alla synpunkter, dom uppskattas :)  Som några skriver så kan det vara så att jag tänker lite för mycket. Jag vet att jag inte är så spontan av mig utan mera laidback och vill gärna tänka igenom saker innan jag tar ett beslut. Däremot vill jag påstå att jag har en bra magkänsla, och den sa mig att tjejerna faktiskt menade nånting mer än att vara bara trevliga. Jag förstår ju att man inte kan börja älska någon på så kort tid som en timme, och det gäller ju åt båda håll, jag menar jag är ju inte säker på mina känslor för tjejen heller. Och som ni skriver så finns det ju inget annat sätt att gå vidare än att "köra på utan att tänka så mycket" vilket jag också kommer att göra. Att träffas igen och se vad man tycker om varann helt enkelt. Jag kanske framstår som mesig här i tråden men faktum är att jag har aldrig varit rädd för att bjuda ut en tjej eller säga att jag är kär i henne. Det som fick mig att bli lite paff på salongen och som fick mig att starta tråden var att jag för första gången i mitt liv faktiskt kände mig lite eftertraktad. Hur kan en så söt tjej vara intresserad av mig tänkte jag. När hon fick veta att jag var singel sa hon tydligt - "men det är ju jag också!" (fast på knackig engelska). Kanske jag är ett bättre kap än jag trott, såå jäkla ful är jag faktiskt inte.

Måste bara tillägga att om man läser thaimassagetrådarna på andra forum typ FB är inläggen betydligt mer cyniska. Folk som har varit intresserade av en thaitjej får svaret hur kan du tro hon gillar dig, hon vill bara ha dina pengar, hon vill bara ha uppehållstillstånd, massagetjejerna är så trötta på alla idioter som blir kära i dom osv osv. Nu är ju inte FB så seriöst iofs. Så jag kommer gå på min magkänsla i alla fall, för om man inte vill att en kund ska bli kär i en, så håller man väl honom inte ömt i handen, right?

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6018
« Svar #16 skrivet: 19 augusti 2009, 13:34:59 »
Ja gå på din magkänsla men läs inte in för mycket bara för att hon höll dig i handen.
Ta med henne ut och se hur hon verkar vara. Det enda sättet att lära känna någon är ju att umgås.

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad smagg1

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1089
« Svar #17 skrivet: 19 augusti 2009, 17:15:49 »
Tja! Kan bara instämma med dom andra.Kör på för man lever bara en gång  :D
Vad har du att förlora Mechie :hmm

Smagg
Nu drar jag Tjo ho

Utloggad mechie

• Hangaround
  • **
« Svar #18 skrivet: 19 augusti 2009, 18:14:11 »
Ja gå på din magkänsla men läs inte in för mycket bara för att hon höll dig i handen.

Nej det gör jag inte, så naiv är jag inte att jag t.ex. för ett ögonblick tror att hon är kär i mig. Fattar ju att dom för det mesta bara är vänliga mot kunderna för att dom ska besöka stället igen. Jag är helt nöjd om hon bara vill lära känna mig lite mer. Väninnornas rop till mig om att - "nej gå inte, kom tillbaka, ser du inte för bövelen att hon behöver en pojkvän, är du intresserad?" skulle ju tyda på att dom i alla fall tyckte att jag borde kollas in närmare. Fast riktigt så uttryckte dom sig ju inte, men nästan :-) Nästa gång jag träffar henne har jag lite mer kött på benen och då ska jag prata mer med henne. Det kommer visa sig rätt fort tror jag om det finns nåt intresse från hennes sida. Och finns det inte det så kommer jag vara nöjd och glad ändå, hon fick mig att må bra och det är inte så illa det heller :-)

Utloggad smagg1

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1089
« Svar #19 skrivet: 19 augusti 2009, 18:17:42 »
Ok Mechie! Önskar dig lycka till med vad än som kommer att hända med er  :thumbsup

Smagg
Nu drar jag Tjo ho

* Info

• *Antal Medlemmar: 10821
  • *Senast: Ricky56

• *Totala Poster: 106531
  • *Total Ämnen: 5128
  • *Online idag: 43
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 10
  • *Gäster: 31