* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: En tråd om Hua Hin  (läst 9115 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Sir

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 53
  • Kön: Man
SV: En tråd om Hua Hin
« Svar #80 skrivet: 26 april 2010, 11:26:27 »
Ok.. är inte 55+ utan 30, men skulle vilja hänga med någon under typ en vecka.. Har tillgång till ett hus och skulle vilja hänga med någon smal brud runt 20 år i några dagar.. Hur ställer sig brudarna till sånt? Fattar att det är olika, men generellt.. Och får man bara skåpmaten då eller? hehe..

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6022
« Svar #81 skrivet: 26 april 2010, 12:48:02 »
Hello.. har aldrig varit i thailand men är sjukt sugen på att dra dit och mysa med en thaibrud under semestern.. Finns det bra tjejer där och hur funkar det?

Eftersom jag hade lite tid över så har jag letat reda på några trådar som du kan läsa igenom.

Här är ett svar på olika fördelar det är med en thaitjej som jag ser det. Läs gärna igenom hela tråden.
Här är finns det lite olika svar på frågor som ställts tidigare.
Här är ett annat svar och en läsvärd tråd.

Det finns också andra trådar du kan söka efter som tar upp samma sak men i de här trådarna får du reda på det mesta.

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad Edamame

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 11
« Svar #82 skrivet: 24 maj 2010, 11:45:34 »
Vädret i HH aug-sep.
Hej jag undrar hur vädret är i HH aug-sep?
Rengnar det mycket?

Jag spelar golf.
Jag va i HH i feb i år vilka fina banor.
Undrade om ni som bor där eller vet hur vädret brukar se ut
under de månaderna, vill ju inte att allt ska rengna bort.
Är tacksam för svar.

Utloggad Nypan

• Nypan är för det mesta glad, men ibland lite tjurig
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 437
  • Varför inte ...
« Svar #83 skrivet: 25 maj 2010, 14:42:14 »
Om du vill veta vädret på olika plater och tider på året finns det kartor som du kan hitta på Gogel.Dom visar beräknad nederbörd och tidsrymd.
Hua Hin har denna tid pålandsvind och då kan det komma en del regn, det är mycket mindre denna tid runt Pattaya och Rayong.
« Senast ändrad: 25 maj 2010, 15:03:24 av Nypan »
Bor numera i Thailand. Just nu i Pattaya

Utloggad chuuna

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 253
« Svar #84 skrivet: 25 maj 2010, 17:04:10 »
Vädret i HH aug-sep.
Hej jag undrar hur vädret är i HH aug-sep?
Rengnar det mycket?

Jag spelar golf.
Jag va i HH i feb i år vilka fina banor.
Undrade om ni som bor där eller vet hur vädret brukar se ut
under de månaderna, vill ju inte att allt ska rengna bort.
Är tacksam för svar.
    Hej, Regnet är minimalt de är inget som man behöver oroasig för de är bara att dra dit,           Hade :wai2 :wai2 :wai2,

Utloggad Edamame

• Junior
  • *
« Svar #85 skrivet: 30 maj 2010, 22:51:54 »
Tack för informationen.
Bara att boka då.
Black Mountain och Banyan saknar jag. :D

Utloggad chuuna

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
« Svar #86 skrivet: 31 maj 2010, 16:28:25 »
Tack för informationen.
Bara att boka då.
Black Mountain och Banyan saknar jag. :D

:scratch o) Hej vist är de finna banor men dyrt, Möjligen reducerad greenfee då du ska till LOS och HUA     :wai2 :wai2
                                                HADE.

Utloggad Edamame

• Junior
  • *
« Svar #87 skrivet: 31 maj 2010, 21:07:35 »
Fan jag älskar Banyan slog en 81 där i feb.
Ok ca 4000 thb men bra caddis och fint clubhus.
Saknar HH allt finns där, men lagom stort.
Jag som är lite över 30 allt finns här fest och vila, han som letar finner. Ha det och igen tack för all hjälp.

Utloggad Golfnörden

• V.I.P
  • Antal inlägg: 141
« Svar #88 skrivet: 18 juli 2010, 00:38:17 »
Skall troligen åka ned till Hua Hin i november och tänkte då inte ta samma "dyra" ställe som senast. (Hua Hin White Sand, cirka 2.000 bath/natt). Egentligen inget fel på White sand, men poolområdet var för litet. Fanns inga möjligheter att ligga i solstol och läsa några pocketböcker vilket är urskönt efter en golfrunda eller när man är lite bakis.  :burp Däremot var poolområdet för det mesta i skugga, vilket jag gillade.

Hur som helst: Har fått tips i denna tråd om Sukwilai Hotel. Kan någon här bekräfta att hotellet är bra med avseende på:
1. Hotellrumets standard är som vilket vanligt thaihotell som helst.
2. Poolområdet är ok.
3. Säkerheten på hotellet är acceptabelt. (Dvs inga klåfingriga i närheten. Skall dock tilläggas att det enbart är i Indonesien som saker fått fötter och knallat över till nya ägare)

Utloggad lorimer

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 826
« Svar #89 skrivet: 24 juli 2010, 03:46:34 »
Skall troligen åka ned till Hua Hin i november och tänkte då inte ta samma "dyra" ställe som senast. (Hua Hin White Sand, cirka 2.000 bath/natt). Egentligen inget fel på White sand, men poolområdet var för litet. Fanns inga möjligheter att ligga i solstol och läsa några pocketböcker vilket är urskönt efter en golfrunda eller när man är lite bakis.  :burp Däremot var poolområdet för det mesta i skugga, vilket jag gillade.

Hur som helst: Har fått tips i denna tråd om Sukwilai Hotel. Kan någon här bekräfta att hotellet är bra med avseende på:
1. Hotellrumets standard är som vilket vanligt thaihotell som helst.
2. Poolområdet är ok.
3. Säkerheten på hotellet är acceptabelt. (Dvs inga klåfingriga i närheten. Skall dock tilläggas att det enbart är i Indonesien som saker fått fötter och knallat över till nya ägare)

Jag anser att hotellrummen där är ok! Naturligtvis finns det olika sorts rum. Ju högre upp desto dyrare. Frågar du så visar dom dig rummen. Så kom jag i kontakt med hotellet. Jag satt o tog en bärs med en dam mitt emot och hon tog mig till Sukwilai. Testa

Poolen finns på andra våningen och är bra. Den är öppen på morgonen stängd mitt på dan och öppen på eftermiddagen.Inga kvällsorgier alltså

Det finns deponering i receptionen. Tyvärr ingen safetybox på rummet. Jag har inte hittat nån sån överhuvudtaget i HH. Lås in allt.

Jag har bott på Sukwilai 3 ggr och har bara gott att säga. Inget lyx men topprummen är bra.

Lycka till  :hb
Marching on together, LEEDS UTD

Utloggad Golfnörden

• V.I.P
« Svar #90 skrivet: 24 juli 2010, 23:11:10 »
Tack för svaret Lorimer!
Har precis slängt iväg en bokningsförfrågan på ett rum under tre veckor.  :)

Utloggad urbancowboy

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 65
« Svar #91 skrivet: 25 juli 2010, 14:42:51 »
hotelet rekomenderas varmt,var med brosan o morsan.600 baht frukost.bra pool,bra personal,nära till nöje......morsan fick fotmassage medans vi tog nöje..

Utloggad Golfnörden

• V.I.P
« Svar #92 skrivet: 29 juli 2010, 22:14:56 »
Hmm. Inget svar på bokningsförfrågan. Får i morgon försöka leta reda på lösenordet till Skype och ringa istället. Har för mig jag ska ha ett tiotal Euro kvar på det kontot. Betydligt billgare att ringa via det än mobilen.

Tack för era svar. Nu hoppas jag ett rum finns ledigt i november och sedan är det dags att börja planera för februariresan  :)

Utloggad Uturn

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 558
« Svar #93 skrivet: 29 juli 2010, 23:02:32 »
Får i morgon försöka leta reda på lösenordet till Skype och ringa istället. Har för mig jag ska ha ett tiotal Euro kvar på det kontot. Betydligt billgare att ringa via det än mobilen.

Kolla upp connect talk:
http://www.connecttalk.com/en/product_home.aspx
Det är som att ha mobil i thailand...Funkar as bra...

Utloggad lorimer

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 826
« Svar #94 skrivet: 08 augusti 2010, 06:20:50 »
Hmm. Inget svar på bokningsförfrågan. Får i morgon försöka leta reda på lösenordet till Skype och ringa istället. Har för mig jag ska ha ett tiotal Euro kvar på det kontot. Betydligt billgare att ringa via det än mobilen.

Tack för era svar. Nu hoppas jag ett rum finns ledigt i november och sedan är det dags att börja planera för februariresan  :)

Har du fått något svar från hotellet? Jag skrev dit nyligen.Om du åker mellan april och okt behöver du inte boka i förväg. Skicka mig ett Pm så får du veta lite x-tra :hb
Marching on together, LEEDS UTD

Utloggad secam5

• V.I.P
  • Antal inlägg: 169
« Svar #95 skrivet: 08 augusti 2010, 06:52:51 »
Kolla upp connect talk:
http://www.connecttalk.com/en/product_home.aspx
Det är som att ha mobil i thailand...Funkar as bra...

Jag har kollat in deras sida. Blev inte riktigt klok på om ena parten var tvungen att vara i Thailand eller inte. Har ringt några intressanta tjejer i filippinerna, men det blir ju asdyrt. Skype-kvaliten är så dålig med deras internetförbindelse att det i princip inte går att höra vad de säger. Så att ringa för en rimligt kostnad dit vore klart intressant!

Utloggad Golfnörden

• V.I.P
« Svar #96 skrivet: 26 augusti 2010, 16:51:39 »
Jag har kollat in deras sida. Blev inte riktigt klok på om ena parten var tvungen att vara i Thailand eller inte. Har ringt några intressanta tjejer i filippinerna, men det blir ju asdyrt. Skype-kvaliten är så dålig med deras internetförbindelse att det i princip inte går att höra vad de säger. Så att ringa för en rimligt kostnad dit vore klart intressant!

Jag ringde med Skype. Kostade cirka 55 öre per minut. Nu tror jag att jag fick rummet bokat iaf. Kvaliteten på samtalet var mycket bra.

Någon som har tips på ett bra (billigt) taxibolag för transporten ned till HH, eller är det taxameter som rekommenderas? Det är ju en bit och åka, så vanliga Taxichaffisar kanske blir lite sura om de får en körning ända till HH.

Utloggad Golfnörden

• V.I.P
« Svar #97 skrivet: 29 september 2010, 23:50:22 »
Hej,

Någon som testat att förboka taxi via http://www.huahintaxiairport.com/prices.php ?
2.200 Bath för en tripp ned till Hua Hin från BKK. Det låter som ett bra pris i mina ögon sett. Vad säger ni?

Utloggad Nebraska

• Surr medlem
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 128
« Svar #98 skrivet: 30 september 2010, 00:20:35 »

Hej,

Någon som testat att förboka taxi via http://www.huahintaxiairport.com/prices.php ?
2.200 Bath för en tripp ned till Hua Hin från BKK. Det låter som ett bra pris i mina ögon sett. Vad säger ni?

Inte förbokat via webben, men jag har bokat på plats. Inget alls att klaga på.
Priset är okej, du kan nog få ner det till 2000 om du vill, men jag själv tycker inte att det är värt att pruta motsvarande 50 svenska spänn. Tar hellre en resa med en nöjd chaffis.
Finally found a place they could never reach
Sipping singha beer on pattaya beach
Singha beer don’t ask no questions
Singha beer don’t tell no lies

Utloggad Skytten

• Brons V.I.P
« Svar #99 skrivet: 30 september 2010, 03:29:19 »
Låter lite konstigt att taxi BKK-HuaHin skulle vara nästan 3 ggr dyrare än taxi BKK-Pattaya?? Så djäkla mycket längre är det väl inte?

* Info

• *Antal Medlemmar: 10822
  • *Senast: ErssonG

• *Totala Poster: 106602
  • *Total Ämnen: 5132
  • *Online idag: 52
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 13
  • *Gäster: 36
  • *Totalt: 49