* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: En tråd om Hua Hin  (läst 9092 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad chuuna

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 253
SV: En tråd om Hua Hin
« Svar #20 skrivet: 29 september 2009, 14:55:28 »
 :clap: :v Hej ska de vara i dam kvateren.kom o välj bara, samma i svempa kvateren,inga pombem na.
    lycka till o hade gött. :P :P
                                                     :wai2 :wai2

Utloggad lorimer

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 826
  • Kön: Man
« Svar #21 skrivet: 29 september 2009, 18:24:46 »
Ni som har varit där några gånger.... Har ni något bra mellanklass  hotell att rekommendra?
Det blir premiär för mej i år i HH  :thumbsup

Prova gärna hotel Sukwilai. Soi Bintabath(Nära Hilton). Dom tar 600 bath/natt och är guestfriendly. Kommer damen ensam ringer dom rummet. Kommer du tillsammans kan du ta med hur många du vill. Trots att det ligger mitt i smeten är det inte störande. Själv kan du ramla direkt ut från trappan in på Happy bar eller nån annan. Ingen frukost där men det går ju att fixa själv. 
Nu vet inte jag vilket slags liv du tänker leva,men är det party så. Annars finns det hotell runt busstationen där det är lugnare. Jag har bott där tidigare. Lycka till :hb
Marching on together, LEEDS UTD

Utloggad chuuna

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
« Svar #22 skrivet: 30 september 2009, 14:57:41 »
Prova gärna hotel Sukwilai. Soi Bintabath(Nära Hilton). Dom tar 600 bath/natt och är guestfriendly. Kommer damen ensam ringer dom rummet. Kommer du tillsammans kan du ta med hur många du vill. Trots att det ligger mitt i smeten är det inte störande. Själv kan du ramla direkt ut från trappan in på Happy bar eller nån annan. Ingen frukost där men det går ju att fixa själv. 
Nu vet inte jag vilket slags liv du tänker leva,men är det party så. Annars finns det hotell runt busstationen där det är lugnare. Jag har bott där tidigare. Lycka till :hb
   :P :P :P Ja hos lori satt ingen ting fast de var bara o ösa på gött gubben där. :q
     Hade :wai2 :wai2    Han vet han. ::)

Utloggad lorimer

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
« Svar #23 skrivet: 30 september 2009, 17:37:44 »
   :P :P :P Ja hos lori satt ingen ting fast de var bara o ösa på gött gubben där. :q
     Hade :wai2 :wai2    Han vet han. ::)

Jag ger bara goda råd. Numera är jag bara ett psykiskt vrak som längtar bort bort bort :crazy: :hb

Utloggad chuuna

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
« Svar #24 skrivet: 01 oktober 2009, 04:34:46 »
Jag ger bara goda råd. Numera är jag bara ett psykiskt vrak som längtar bort bort bort :crazy: :hb
    :) o) Hej på dä kom igen nu o ladda bösan lori, dom väntar på dä. :P :P
                               Hade :wai2 :wai2     Här regnar de var dag, :scratch

Utloggad lorimer

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
« Svar #25 skrivet: 01 oktober 2009, 15:02:26 »
Hellre en skur i Hua än snö här hemma. Den stora ångesten är på väg. :banghead. Jag kommer inte iväg mer i år eftersom företaget anser att jag behövs. Skrattretande. Jag går och sover om dagarna och mumlar Chang noi eller dylikt. Ha de :hb

Utloggad maffig

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 298
« Svar #26 skrivet: 01 oktober 2009, 15:32:09 »
Träffade en idag som köpt hus i Hua Hin för 2 år sedan. Ibland stoppade polisen honom på kvällen när han skulle in i Hua Hin och frågade vad han skulle där att göra. Tror detta är den mest säkra stället i Thailand

Utloggad Edamame

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 11
« Svar #27 skrivet: 07 oktober 2009, 23:17:18 »
Hej hej nu kommer jag och sabar  :hmm allt,
 ni som kan Hua hin! Vilken golf bana ska man lägga all sin greenfee på eller vilka? Ska åka i slutet av Jan 10

Kommer självklart att puta i andra hål också.

Utloggad chuuna

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
« Svar #28 skrivet: 08 oktober 2009, 14:03:56 »
 :clap: :scratch  hej de beror på vad  för golf du  spelar  Bil golf eller tradechannel golf. vi har 9 banor runt i Hua ca 1 timmes bil färd närmaste är Royal mitt i smeten. priserna varierar rätt mycket tiden du kommer ca 2500 bhat och uppåt ca 3500 bhat och toppen på  moset finns i city där du vill avsluta de goda,
   Hade hoppas vi höres. :wai2 :wai2 :wai2.   om du är intresserad så skicka ett PM, om info :P :v o spel.

Utloggad ankhare

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 24
« Svar #29 skrivet: 10 oktober 2009, 09:28:10 »
Jag har varit i Hua Hin två ggr och jag skulle vilja säga att ställets fördel också är dess nackdel beroende på vad man letar efter. Allt är litet och familjärt. Det räcker med att stanna där en vecka och röra lite på sig bortom de tre turisttätaste gatorna och man har blivit hej och tjenis med folk. Själv upplevde jag aldrig några problem med något där egentligen, snarare tvärtom. Visst råkar man ut för de vanliga "du är turist med pengar som jag gärna vill ha försöken" men folk är samtidigt oerhört hjälpsamma. Jag bodde exempelvis en bit utanför en del av tiden jag var där förra gången. När man knallade hem i natten blev jag oftast skjutsad hem av någon vänlig person som inte tyckte att jag skulle behöva gå. Om man håller sig undan restaurangerna som är turistanpassade så kan man få jäkligt bra mat på de båda marknaderna och en del andra platstolsrestauranger. Kan tyvärr inte säga så mycket om barlivet mer än att det finns och att det under lågsäsongen verkar vara ganska lugnt. Var där med familj båda gångerna men där fanns mycket som fick mig att dregla när man gick igenom bargatorna.

Om man söker party, party som på en charterresa till någon av partyställena runt medelhavet + thailands fröjder så är nog inte Hua Hin något. Men om man kan tänka sig det lite mer laidback + thailands fröjder så gillar man nog Hua Hin. Kanske kan man se det som ett nybörjarprojekt också och jag skulle utan tvekan resa dit helt ensam utan att tveka.

Utloggad ganglere

• Troll.
  • Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 858
  • --o-O-o--
« Svar #30 skrivet: 10 oktober 2009, 20:02:56 »
Det finns nog tillräckligt att få av vad man vill ha även i Hua Hin. Trots allt behöver man ju inte tusentals tjejer, bara det finns åtminstone några att välja på.  :P Själv har jag aldrig varit där men misstänker att man säkert skulle trivas även där.
:)

Utloggad thailimpan

• Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 693
« Svar #31 skrivet: 11 oktober 2009, 05:32:40 »
nä jag instämmer, alla är vi olika och har såklart olika inställningar om hur och vad vi gillar  :clap:

Utloggad lorimer

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
« Svar #32 skrivet: 11 oktober 2009, 08:12:46 »
Det finns nog tillräckligt att få av vad man vill ha även i Hua Hin. Trots allt behöver man ju inte tusentals tjejer, bara det finns åtminstone några att välja på.  :P Själv har jag aldrig varit där men misstänker att man säkert skulle trivas även där.

Vilket förståndigt inlägg av dig :D. Du kan säkert hitta 100 godingar där,jag blir nykär flera ggr om dan. Kan bero på antal Chang iofs :burp. Du kan leva ett lugnt semesterliv o du kan ligga hela dagarna. Det går också att ta den gyllene medelvägen. Som jag nämnt tidigare är möjligen problemet att det är svårare att smyga på en mindre ort. En del av dom små damerna kan bli riktigt putt,både på dig och andra damer. Jag talar av egen erfarenhet. I det avseendet är det lättare i BKK. Jag gillar annars HH mycket,skönt att slappna av efter BKK-myllret. :hb

peternorth

• Gäst
« Svar #33 skrivet: 21 oktober 2009, 14:32:52 »
 :-) har själv varit där med 3 kompisar för 4 år sen , tyckte det var ok.....

Utloggad Isidor

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 4
« Svar #34 skrivet: 02 december 2009, 09:50:09 »
Kul med en tråd om Hua hin.

Har varit där några gånger och har med tiden fått som en vana att stanna till i HH för några dagars vila och kvinnligt sällskap, som ett delmål på vägen till och från södra Thailand.

När det gäller att roa sig med kvinnor föredrar jag HH framför Pattaya och Phuket för att jag tycker dessa ställen är alldeles för stora och bullriga. När jag var i Pattaya för ca. 8 år sedan tröttnade jag redan efter ett par dagar, inte alls i min smak. Patong i Phuket är bättre men mycket dyrare.

HH är i mitt tycke precis lagom stort. Även om stranden är långt ifrån den bästa i Thailand så är den okay och det mesta såsom barer, resturanger, billiga rum mm ligger på bekvämt gångavstånd.

Mitt intryck är också att det är förhållandevis billigt att gå med bartjejerna. 1000 bath (vintern 2009) verkar vara standardtaxa för att ta med tjejen till sitt eget rum för hela natten (longtime) vilket förövrigt var samma pris som när jag var där för ca åtta år sedan. En lustighet som jag dock inte har fått bekräftat är att standardpriset på shortime är 2000 bath enligt ett par tjejer jag snackade med. Fattar inte denna konstiga prissättning  men en förklaring skulle ju kunna vara att tjejerna helt enkelt ser det som en chans för en längre kontakt när de följer med kunderna till rummet.

HH ligger ju också på ett väldigt bekvämt avstånd från BKK. Väldigt enkelt att ta sig dit med billig kommunal buss, brukar ta sammanlagt fyra timmar från flygplatsen vilket gör att man oftast kan ta sig direkt till HH utan att behöva övernatta i BKK vilket är suveränt om man som jag hatar BKK.

Sammanfattningsvis vill jag säga att jag tycker det finns finare och bättre ställen än HH om man ska spendera mycket tid i Thailand men ska man ner till södra Thailand så ligger ju HH precis på vägen vilket gör det perfekt till en trevlig liten mellanlandning. Skulle absolut också kunna tänka mig HH om jag hittar en billig sistminutenaresa på ett par veckor eller så, även om jag igenlitgen föredrar längre vistelser i Thailand.
« Senast ändrad: 02 december 2009, 10:17:06 av Isidor »

Utloggad lorimer

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
« Svar #35 skrivet: 02 december 2009, 17:40:17 »
Kul med en tråd om Hua hin.

Har varit där några gånger och har med tiden fått som en vana att stanna till i HH för några dagars vila och kvinnligt sällskap, som ett delmål på vägen till och från södra Thailand.

När det gäller att roa sig med kvinnor föredrar jag HH framför Pattaya och Phuket för att jag tycker dessa ställen är alldeles för stora och bullriga. När jag var i Pattaya för ca. 8 år sedan tröttnade jag redan efter ett par dagar, inte alls i min smak. Patong i Phuket är bättre men mycket dyrare.

HH är i mitt tycke precis lagom stort. Även om stranden är långt ifrån den bästa i Thailand så är den okay och det mesta såsom barer, resturanger, billiga rum mm ligger på bekvämt gångavstånd.

Mitt intryck är också att det är förhållandevis billigt att gå med bartjejerna. 1000 bath (vintern 2009) verkar vara standardtaxa för att ta med tjejen till sitt eget rum för hela natten (longtime) vilket förövrigt var samma pris som när jag var där för ca åtta år sedan. En lustighet som jag dock inte har fått bekräftat är att standardpriset på shortime är 2000 bath enligt ett par tjejer jag snackade med. Fattar inte denna konstiga prissättning  men en förklaring skulle ju kunna vara att tjejerna helt enkelt ser det som en chans för en längre kontakt när de följer med kunderna till rummet.

HH ligger ju också på ett väldigt bekvämt avstånd från BKK. Väldigt enkelt att ta sig dit med billig kommunal buss, brukar ta sammanlagt fyra timmar från flygplatsen vilket gör att man oftast kan ta sig direkt till HH utan att behöva övernatta i BKK vilket är suveränt om man som jag hatar BKK.

Sammanfattningsvis vill jag säga att jag tycker det finns finare och bättre ställen än HH om man ska spendera mycket tid i Thailand men ska man ner till södra Thailand så ligger ju HH precis på vägen vilket gör det perfekt till en trevlig liten mellanlandning. Skulle absolut också kunna tänka mig HH om jag hittar en billig sistminutenaresa på ett par veckor eller så, även om jag igenlitgen föredrar längre vistelser i Thailand.

Tänk dig in i damernas situation. Många delar ett rum med 3-4 st andra och sover på en madrass på golvet. Jag har inte vart med om att nån lämnat mitt hotellrum när hon kan sova i en hotellsäng istället. Taxan har varit 1000 bath oavsett om jag betalt  innan eller på morgonen. Detta gäller alltså Hua Hin som jag besökt ett antal gånger. Annars håller jag med dig om det mesta :thumbsup

Däremot gillar jag BKK i små doser,typ en vecka. Ha de :hb

Utloggad chuuna

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
« Svar #36 skrivet: 31 december 2009, 11:24:43 »
 :clap: :v :yahoo :P ;) Hej alla glade är här kommer en nyårs hälsning från HUA HIN :drunk
     GOTT SLUT och GOTT NYTT ÅR, och här vimlar de av goda mango damer,
     HADE  :wai2 :wai2 :wai2 :wai2 :wai2 :wai2 :wai2,

Utloggad Cheva

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1860
  • Kolla gärna i mina album.
    • My girls of asia
« Svar #37 skrivet: 31 december 2009, 11:44:02 »
:clap: :v :yahoo :P ;) Hej alla glade är här kommer en nyårs hälsning från HUA HIN :drunk
     GOTT SLUT och GOTT NYTT ÅR, och här vimlar de av goda mango damer,
     HADE  :wai2 :wai2 :wai2 :wai2 :wai2 :wai2 :wai2,

mango damer ??? Har jag missat nåt :scratch

Jag satt och läste igen hela tråden och nästa gång jag är nere får jag nog ta en sväng om HH  :D :D
ฉันรักหญิงไทย

Utloggad chuuna

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
« Svar #38 skrivet: 31 december 2009, 14:39:13 »
mango damer ??? Har jag missat nåt :scratch

Jag satt och läste igen hela tråden och nästa gång jag är nere får jag nog ta en sväng om HH  :D :D
  Hej igen ja damerna smakar mango så j---a gött :P. men de är nog samma i hela LOS. ;)
      HADE  :wai2 :wai2

Utloggad Cheva

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1860
  • Kolla gärna i mina album.
    • My girls of asia
« Svar #39 skrivet: 31 december 2009, 14:51:37 »
 Hej igen ja damerna smakar mango så j---a gött :P. men de är nog samma i hela LOS. ;)
      HADE  :wai2 :wai2

Är det  หี หอม  :hmm
 lol lol

http://translate.google.se/#
hjäpt på "traven"  :yahoo
ฉันรักหญิงไทย

* Info

• *Antal Medlemmar: 10821
  • *Senast: Ricky56

• *Totala Poster: 106535
  • *Total Ämnen: 5129
  • *Online idag: 48