* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Vilka blir vi i vinter?  (läst 1994 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ozz

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1558
  • Kön: Man
Vilka blir vi i vinter?
« skrivet: 07 augusti 2009, 23:53:00 »
Eftersom det alltid är lika kul att träffas på plats så blev jag lite nyfiken på vilka av er jag får förmånen att dricka en julsnaps med i jul och skåla skumpa med på nyårsafton i år.

Förra vintern var det väl "bara" Kurios (inte så bara) från TS att umgås med om jag inte missminner helt, träffade väl Smaggen på BB vid nåt tillfälle också men det blev inte så mycket mer än så.

Bättre uppslutning var det i Patong under Sonkran...

SÅ: Vilka kommer att vara på plats i vinter och när?
(Alltid bra att ha en tråd att titta tillbaka på när man skall börja kolla partysällskap :drunk )
//Ozz

Utloggad mOx

• SangSom Pow!
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 176
  • Sawadee Kap!!
SV: Vilka blir vi i vinter?
« Svar #1 skrivet: 08 augusti 2009, 06:01:05 »
Inget som är klart än men det blir nog mellan 17 Dec och 22 Januari. Dock så åker jag med en vän som är mer inne på Svenssonturism, som är mer för att ha en-två tjejer LT på hela semestern. Hamnar väl på någon ö skulle jag tro. Typ Ko tao.

Har dock krävt att få ta med han en vecka till Pattaya om vi i huvudtaget skall åka tillsammans. Blir nog att vi stannar tiden ut där då jag vet hur han fungerar när det blir varmt och i sällskap av vackra damer  :D

Patong under jul och nyår är en liten pina om jag skall vara ärlig. Alla dessa barnfamiljer överallt samt turister. Visst, nu vet jag inte hur Pattaya är under samma säsong men men..
« Senast ändrad: 08 augusti 2009, 06:05:25 av mOx »
Thailand :)

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6292
« Svar #2 skrivet: 08 augusti 2009, 07:04:46 »
Jag kommer ju ner men har ingen aning om när eller hur länge. Det enda som är säkert är att jag ska dit. Och med dit menar jag Patong.

Men charterbolagen har ju också resor till Hua Hin så man kanske skulle ta och vidga sina vyer lite. Spela lite golf, fiska eller gå någon matlagningskurs. De ska tydligen vara populära har jag sett på reseprogrammen på tv.

Nej då, det får nog bli Patong. Men nar vet jag inte. Jag har haft det trögt med jobb och inte jobbat något alls i år. I vanliga fall jobbar jag till mitten av december och sedan åker jag iväg med chefernas goda minne. Hur de skulle reagera på en förfrågan om att vara ledig i ett kvartal när man inte ens har jobbat i ett halvår vet jag inte.

Men jag ser inte problemen i det utan bara möjligheter. Möjligheten i att få börja i en ny firma och lära känna några andra chefer är ständigt aktuellt.

Den firman jag jobbade för förra året gjorde konkurs och jag trodde att semesterpengarna jag tjänat ihop brännt inne. Men nu har jag fått fram alla nödvändiga blanketter och kopierat mina lönebesked och anställningskontrakt så nu kommer de snart att betalas ut av den danska motsvarigheten till den statliga lönegarantin. Och så kommer ju snart skattepengarna och därmed är pengafrågan löst.

För övrigt är det inte helt lätt att ha kontakt med danska myndigheter eftersom de hela tiden envisas med att tro att danska är ett språk och därför anser de sig kunna utnyttja det i vår kommunikation. Får man en mailaddress så är det ju väldigt viktigt att den är rättstavad och även om de bokstaverar den så gott de kan så blir det fel då och då. Men nu ska det vara löst till slut.

Förra året var jag nere tre månader och det var det bästa jag gjort. Men som sagt i vinter så vet jag bara att jag ska ner men inte hur länge jag stannar. Det kan bli så att jag åker en månad vid jul och sedan ta en resa till i februari-mars.

Jag håller på att förbereda framtida resor då jag planerar att vara borta i ca ett halvår varje gång. Det finns ju några på forumet som stannar borta väldigt lång tid och jag har skickat några PM till dem för att få lite mer kött på benen. Några har varit pensionärer och har på det viset inga problem eftersom det hela tiden fylls på i kassan.

Men sedan finns det andra livsnjutare också och det skulle vara intressant att få veta hur de lever sitt liv där nere. Är det någon långtidsresenär som har bra tips på hur mycket det kan tänkas gå åt så tar jag gärna emot dem via PM. Jag vet att jag kan klara mig med mycket mindre än vad man i vanliga fall gör av med men samtidigt så tycker jag att det ska va gött o leva...

Utloggad Johan Lat

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1453
« Svar #3 skrivet: 08 augusti 2009, 08:51:14 »
Ja Hua Hin har väl fått en liten töntstämpel på sig pga. alla charterturister som åker dit. Thailands Las Palmas kanske.

Hmm, tror det är ändå mer som åker till Phuket, det är väl Thailands Mallorca då.

Ozz fråga då, jo man hoppas väl på en lite vintersemester då det har löst sig med jobbet, nu är man anställd igen så det känns bra, nackdelen är att man plötsligt inte har någon semester att ta ut men förhoppningsvis så löser det sig också. Sen säger jag som mOx, Patong vid jul är lite väl så det blir nog Pattaya över jul-når om man nu åker ner och sen tar man Patong lite senare i januari.

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5367
    • hgs.st
« Svar #4 skrivet: 08 augusti 2009, 09:01:31 »
Ska försöka komma ner till LOS i januari. Det blir säkert Patong.
Men jag är inte säker än. Det skulle vara kul att se lite annat också.
Men då blir det inte Pattaya för mig.
Kanske lite mer Bangkok och kanske en resa norrut.
Den som lever får se  :-)
Varför måste ag vara i ett land där det fortfarande snöar i april?!

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #5 skrivet: 08 augusti 2009, 09:13:42 »
Ska försöka komma ner till LOS i januari. Det blir säkert Patong.
Men jag är inte säker än. Det skulle vara kul att se lite annat också.
Men då blir det inte Pattaya för mig.
Kanske lite mer Bangkok och kanske en resa norrut.
Den som lever får se  :-)
En resa norrut brukar väl betyda att man ska till damens hemby :q
Eller är jag helt fel ute nu ;)

Det kan ju iofs. betyda BKK, Hua Hin eller vad som helst som ligger norr om Phuket om man har just Phuket som referens. :-)

Att åka till Pattaya för att slippa turister under jul och nyår tror jag f.ö. inte är hela sanningen. Jag var där mellan jul och nyår förra året och nog tyckte jag att jag såg en hel del vita människor då. ::)
Kan det vara något annat med Pattaya som också lockar :hmm

Utloggad Dagge

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 392
« Svar #6 skrivet: 08 augusti 2009, 14:21:13 »
Värkar väl bli att jag åker ner till Patong sista helgen i jan.

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5367
    • hgs.st
« Svar #7 skrivet: 08 augusti 2009, 18:09:39 »
En resa norrut brukar väl betyda att man ska till damens hemby :q
Eller är jag helt fel ute nu ;)

Det kan ju iofs. betyda BKK, Hua Hin eller vad som helst som ligger norr om Phuket om man har just Phuket som referens. :-)
Jag vet inte riktigt vad det betyder  :-)
Jag har en del vänner som har hus och företag i norra thailand som  tycker att jag ska hälsa på.
Alla håller till norr om Phuket. Både öster och norr om Bangkok.
Men sedan finns det en som kommer från Chiang mai också som kanske vill att vi åker dit och hälsar på  ::)
Så jag får se vart jag hamnar.
Varför måste ag vara i ett land där det fortfarande snöar i april?!

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #8 skrivet: 10 augusti 2009, 15:28:59 »
Jag var inne och rensade bort inlägg som hamnat OT.

Utloggad mOx

• SangSom Pow!
  • V.I.P
  • Sawadee Kap!!
« Svar #9 skrivet: 13 augusti 2009, 18:47:48 »
Så!!! Nu var resan bokad och betald ungefär exakt 30 dagar efter man kom hem från sin senaste resa.

Flyger 17 December från Arlanda med Lufthansa till Frankfurt där det bär vidare till Suvarnabumhi. Hemresan 22/23 januari står Thai air för.
Hela kalaset gick på endast 10130 kr vilket jag tycker är helt ok.

Undra vad vännerna säger nu när man sticker igen hehe.

Utloggad Johan Lat

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1453
« Svar #10 skrivet: 14 augusti 2009, 16:57:22 »
Resan till vinter blir av och ledigheten är mellan den 21e december och den 17e januari och det blir väl troligtvis även resan och preliminärt blir det Pattaya-Koh Samui(Lamai)-Patong, inget är dock bokat ännu men det kommer nog nästa vecka :yahoo

robban_1965

• Gäst
« Svar #11 skrivet: 14 augusti 2009, 17:19:18 »
Är det någon som vet om Thaiairways eller Finnair eller någon annan har släppt någon kampanj för resa i Januari/Februari? Eller får dom sålt sina biljetter utan kampanjer?  ???

Utloggad Dagge

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
« Svar #12 skrivet: 14 augusti 2009, 17:30:00 »
Jag har kollat lite på Odenresor.se och där ligger en biljett med Thai Airways på 5 665 SEK+ flygskatt den 29 jan, jag tycker det låter rätt ok.

Utloggad lorimer

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 826
« Svar #13 skrivet: 14 augusti 2009, 18:14:10 »
Jag har kollat lite på Odenresor.se och där ligger en biljett med Thai Airways på 5 665 SEK+ flygskatt den 29 jan, jag tycker det låter rätt ok.

Skämtar du?? Vad ligger totalpriset på?? Då brukar Thai ta 14000. Till Bangkok alltså? Är du full Dagge? :hb
Marching on together, LEEDS UTD

Utloggad mOx

• SangSom Pow!
  • V.I.P
  • Sawadee Kap!!
« Svar #14 skrivet: 14 augusti 2009, 18:19:38 »
Skämtar du?? Vad ligger totalpriset på?? Då brukar Thai ta 14000. Till Bangkok alltså? Är du full Dagge? :hb

skatten brukar väl ligga på ungefär 2500 kr med Thai är till Suvarnabhumi..

Utloggad Dagge

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
« Svar #15 skrivet: 14 augusti 2009, 18:23:50 »

Full nä inte än :) Nä jag va nyss inne på http://www.odenresor.se/ och sökte på resor mellan Stockholm och Phuket 29 jan-13feb och fick upp det priset.

Utloggad lorimer

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 826
« Svar #16 skrivet: 14 augusti 2009, 19:13:44 »
Full nä inte än :) Nä jag va nyss inne på http://www.odenresor.se/ och sökte på resor mellan Stockholm och Phuket 29 jan-13feb och fick upp det priset.

Kanske tappet av resenärer gör att priset sjunker. Detta pris var väl bara några enstaka platser kan jag tänka. Dom kanske kör en Ryan Air drive. Ståplats till BKK. Vilka sköna ben man skulle ha.gärna spetsade med några GT eller Breezeers :D :hb
Marching on together, LEEDS UTD

Utloggad Ozz

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
« Svar #17 skrivet: 14 augusti 2009, 19:24:39 »

Jag bokade via Odenresor förra veckan med utresa den 20 dec och hem 4 feb för 7000+skatt (10.700 inkl. skatt) och då är det hela vägen Göteborg-Phuket. Vettigt pris tycker jag för att vara dagarna innan jul.
//Ozz

klasson

• Gäst
Patong nästa?
« Svar #18 skrivet: 09 november 2009, 22:26:18 »
Godkväll alla. Jag söker en eller flera resekamrater tilll Phuket eftersom mina vänner har fått förhinder eller har annat planerat. Tänker då framförallt på Patong. Menar mer någon som man kan ta ett par öl med några kvällar :drunk Kan samtidigt bli kul för mig eftersom jag aldrig har träffat någon på detta forum. Detta skulle i så fall bli min 4:e resa.
Har inte tänkt på något specifikt datum eller månad, men helst under vinterhalvåret; dec-mars  :-)

Någon som är på plats och har intresse för detta?

Mvh Klasson

Utloggad Ozz

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
SV: Patong nästa?
« Svar #19 skrivet: 10 november 2009, 00:41:04 »
Vi är säkert flera här på TS som kommer att gotta oss i Patong i vinter.
Själv är jag där från den 20 dec till 4 feb, jag/vi är sällan nödbedda vad det gäller att ta en bärs eller en lövtunn tillsammans med goa gubbar å gummor från forumet.
//Ozz

* Info

• *Antal Medlemmar: 11034
  • *Senast: hardenb

• *Totala Poster: 110140
  • *Total Ämnen: 5340
  • *Online idag: 37
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 4
  • *Gäster: 21
  • *Totalt: 25