Jag kommer ju ner men har ingen aning om när eller hur länge. Det enda som är säkert är att jag
ska dit. Och med dit menar jag Patong.
Men charterbolagen har ju också resor till Hua Hin så man kanske skulle ta och vidga sina vyer lite. Spela lite golf, fiska eller gå någon matlagningskurs. De ska tydligen vara populära har jag sett på reseprogrammen på tv.
Nej då, det får nog bli Patong. Men nar vet jag inte. Jag har haft det trögt med jobb och inte jobbat något alls i år. I vanliga fall jobbar jag till mitten av december och sedan åker jag iväg med chefernas goda minne. Hur de skulle reagera på en förfrågan om att vara ledig i ett kvartal när man inte ens har jobbat i ett halvår vet jag inte.
Men jag ser inte problemen i det utan bara möjligheter. Möjligheten i att få börja i en ny firma och lära känna några andra chefer är ständigt aktuellt.
Den firman jag jobbade för förra året gjorde konkurs och jag trodde att semesterpengarna jag tjänat ihop brännt inne. Men nu har jag fått fram alla nödvändiga blanketter och kopierat mina lönebesked och anställningskontrakt så nu kommer de snart att betalas ut av den danska motsvarigheten till den statliga lönegarantin. Och så kommer ju snart skattepengarna och därmed är pengafrågan löst.
För övrigt är det inte helt lätt att ha kontakt med danska myndigheter eftersom de hela tiden envisas med att tro att danska är ett språk och därför anser de sig kunna utnyttja det i vår kommunikation. Får man en mailaddress så är det ju väldigt viktigt att den är rättstavad och även om de bokstaverar den så gott de kan så blir det fel då och då. Men nu ska det vara löst till slut.
Förra året var jag nere tre månader och det var det bästa jag gjort. Men som sagt i vinter så vet jag bara att jag ska ner men inte hur länge jag stannar. Det kan bli så att jag åker en månad vid jul och sedan ta en resa till i februari-mars.
Jag håller på att förbereda framtida resor då jag planerar att vara borta i ca ett halvår varje gång. Det finns ju några på forumet som stannar borta väldigt lång tid och jag har skickat några

till dem för att få lite mer kött på benen. Några har varit pensionärer och har på det viset inga problem eftersom det hela tiden fylls på i kassan.
Men sedan finns det andra livsnjutare också och det skulle vara intressant att få veta hur de lever sitt liv där nere. Är det någon långtidsresenär som har bra tips på hur mycket det kan tänkas gå åt så tar jag gärna emot dem via

. Jag vet att jag kan klara mig med mycket mindre än vad man i vanliga fall gör av med men samtidigt så tycker jag att det ska va gött o leva...