* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Vart säger ni att ni ska åka till nära och kära?  (läst 1905 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad angelnifk17

• Pattayaängeln
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 101
  • Kön: Man
Vart säger ni att ni ska åka till nära och kära?
« skrivet: 20 juli 2009, 10:33:55 »
Jag har en liten undran? Vart säger ni att ni ska åka när ni ska till Pattaya och Patong med tanke på vilket rykte det har med prostitution och pedofilism. Det är väl framförallt ni som åker dit första gången som jag undrar över, men alla synpunkter är välkomna.

Själv står jag för det även om man får känslan av att det inte är ok från släkt och vänner. Mina föräldrar sa till mig, ska du verkligen åka till Pattaya igen. Nu när jag ska dit en tredje gång. Det finns så mycket annat att se i Thailand. Jag har sagt att jag gett upp dom svenska tjejerna och tänker leta mig en thailändsk flickvän istället.

Sen har jag en kompis som inte vågar tala om att han ska till Pattaya. Vi har varit där två gånger tillsammans. Det är väl bara våra gemensamma vänner som han har berättat det för eftersom jag har berättat.

Utloggad jves

• V.I.P
  • Antal inlägg: 102
SV: Vart säger ni att ni ska åka till nära och kära?
« Svar #1 skrivet: 20 juli 2009, 10:56:59 »
Känns det som ett problem får du väl följa deras råd och först åka till Bangkok. Det brukar jag göra.

Ex:
-Ska du till Thailand? Vart åker du då?
-Jo, jag börjar väl med Bangkok sen åker jag väl runt lite.

(De har faktiskt helt rätt i att alla thaitjejer inte finns i Pattaya förresten)

Utloggad Dagge

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 392
« Svar #2 skrivet: 20 juli 2009, 11:01:17 »
Jag brukar säga att jag ska till Thaiand för att fiska. Av någon anledning så är det ingen som tror mig  lol

Utloggad angelnifk17

• Pattayaängeln
  • V.I.P
« Svar #3 skrivet: 20 juli 2009, 11:02:41 »
Om du hade läst hela mitt inlägg så hade du sett att det inte är något problem för mig. Jag undrade vad ni andra säger till era vänner och bekanta när ni ska till Pattaya och patong

Utloggad angelnifk17

• Pattayaängeln
  • V.I.P
« Svar #4 skrivet: 20 juli 2009, 11:03:43 »
Men visst får du napp hela tiden Dagge. Väldigt fina fiskar :thumbsup

Utloggad jves

• V.I.P
  • Antal inlägg: 102
« Svar #5 skrivet: 20 juli 2009, 11:11:27 »
Sorry, förstod att du inte hadde nått problem igentligen. Det var inte meningen att göra dig upprörd.

Oftast tror jag inte att det är så stort problem. Jag menar hur många är det som åker till LOS endast för tjejernas skull? Visst vill man vara nära hela den industrin, men man reser ju också för matens skull, och för vädret (och dykningen) och den sköna stämningen.

Eller finns det fler som säger till "nära och kära" att de ska åka och erövra asiatiskor?

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5367
    • hgs.st
« Svar #6 skrivet: 20 juli 2009, 11:25:58 »
Jag säger bara att jag ska till Patong. Har aldrig varit i Pattaya.
Inga problem för mig. Men jag vet dom som inte nämner vart dom ska.
Varför måste ag vara i ett land där det fortfarande snöar i april?!

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6292
« Svar #7 skrivet: 20 juli 2009, 14:59:46 »
Jag har en liten undran? Vart säger ni att ni ska åka när ni ska till Pattaya och Patong med tanke på vilket rykte det har med prostitution och pedofilism.

Det är ju rykten som gäller för Thailand i stort och de som ivrigast underbygger dessa rykten är oftast de som sällan sett något själva utan hört om det av andra. De problemen finns ju här i Sverige också och inget som är unikt för Thailand.

Vad kan det finnas för anledning att inte tala om vart man ska åka om man har rent samvete?
Jag har inga problem med det och det skulle också bli besvärligt att dölja med tanke på att jag haft grabben på besök hos mig de senaste åren.

Däremot så nämner jag ju ingenting om olika sorters vuxennöjen som jag brukar besöka när jag har tid och lust men det är inte för att jag skäms över det för det gör jag verkligen inte.
Det är bara det att jag anser att jag har rätt att själv ta beslut över vad jag som vuxen vill göra eller inte utan att någon annan har med det att göra.

Vill man inte komma i kontakt med nöjeslivet på Bangla så finns det gott om andra ställen att besöka.

Personligen tycker jag att alla som får ont i magen när det blir prat om Thailand och prostitution kan åka till något annat ställe där de slipper att förfasa sig över andra människors angelägenheter.

Utloggad krille thai

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5109
« Svar #8 skrivet: 20 juli 2009, 17:35:03 »
Om du hade läst hela mitt inlägg så hade du sett att det inte är något problem för mig. Jag undrade vad ni andra säger till era vänner och bekanta när ni ska till Pattaya och patong

Ska försöka svara dig så du inte blir upprörd men jag håller med "jves".

Alltså.. JAG brukar säga att JAG åker till BKK så får JAG se sen.  :thumbsup

Utloggad JTL

• Surr medlem
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 133
« Svar #9 skrivet: 20 juli 2009, 19:36:25 »
Ska försöka svara dig så du inte blir upprörd men jag håller med "jves".

Alltså.. JAG brukar säga att JAG åker till BKK så får JAG se sen.  :thumbsup

Säger BKK och sen vidare till dom flesta medans ens närmaste vänner vet att det är
Pattis som gäller
Soi 6 Pattaya

Utloggad mOx

• SangSom Pow!
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 176
  • Sawadee Kap!!
« Svar #10 skrivet: 20 juli 2009, 19:49:39 »
De enda personerna som jag skäms för att berätta att jag gillar Thailändska bartjejer, är mor och mormor. Hehe.

Jag säger som många andra. Jag hänger väl lite i Bangkok och kanske ner till Ko Tao för o dyka.

Thailand :)

Utloggad ganglere

• Troll.
  • Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 858
  • --o-O-o--
« Svar #11 skrivet: 20 juli 2009, 23:04:50 »
Känns det som ett problem får du väl följa deras råd och först åka till Bangkok. Det brukar jag göra.

Ex:
-Ska du till Thailand? Vart åker du då?
-Jo, jag börjar väl med Bangkok sen åker jag väl runt lite.

(De har faktiskt helt rätt i att alla thaitjejer inte finns i Pattaya förresten)

Nej det finns gott om dom i Bangkok också.
Har hänt för en del att man inte kommit längre än dit. :q
Finns egentligen ingen anledning att lämna Bangkok.

:)

Utloggad lorimer

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 826
« Svar #12 skrivet: 21 juli 2009, 01:29:09 »
Till dom nära och kära säger jag att jag ska åka till Thailand. Vart i Thailand bryr dom sig inte ett skit om. Naturligtvis är detta en åldersfråga. Vissa kanske har en morsa i min ålder som slår bakut när dom hör namnet Pattaya.  >:(. Jag tycker däremot om att djävlas lite med svenska damer. Eftersom man redan är dömd när dom får veta att jag ska till LOS så brukar jag ge dom lite"vatten på kvarn" genom att småflina och ge dom lite vaga antydningar. Då blir dom ännu surare. Inte alla ,men väldigt många. Eftersom jag bor på en liten ort så känner många till mina resor,men om det sägs något bakom min rygg så bekommer det mig föga. Mycket är avundsjuka också,eftersom vissa inte klarar av att åka tåg själva till Stockholm :-)
Marching on together, LEEDS UTD

Utloggad hakpet

• V.I.P
  • Antal inlägg: 158
« Svar #13 skrivet: 21 juli 2009, 10:01:42 »
Jag tyckte också det var lite jobbigt med alla förutfattade meningar hos vissa
svenskar. Menande blickar och antydningar när dom får nys om vart man reser.
Men numer skiter jag i det.

Utloggad angelnifk17

• Pattayaängeln
  • V.I.P
« Svar #14 skrivet: 21 juli 2009, 10:53:11 »
Ja folk får tänka och tycka vad dom vill. Som Kurious sa, dom som har åsikter om det har oftast inte varit där.

Men när man kommer hem och dom frågar hur man haft det så berättar man inte om alla detaljer på resan :)

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
    • hgs.st
« Svar #15 skrivet: 21 juli 2009, 17:11:46 »
Ja folk får tänka och tycka vad dom vill. Som Kurious sa, dom som har åsikter om det har oftast inte varit där.

Men när man kommer hem och dom frågar hur man haft det så berättar man inte om alla detaljer på resan :)
Jag har sett vad svenska tjejer gör på sina resor i syd europa och då ska dom inte säga så mycket.
Sedan har jag fått se en hel del på krogar och hotell i Sverige. Där dom som klagar och tycker mest har betet sig som svin. Så dom får tycka vad dom vill för mig. Varför ska man bry sig om vad dom tycker  :dontknow:

Utloggad Ozz

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1558
« Svar #16 skrivet: 22 juli 2009, 13:56:26 »
Har aldrig haft några problem med detta men det kanske beror på att tanten alltid är med och då finns det ju inga tvivel om vad man gör i LOS, självklart är det primära bad och sol och kanske en barrunda någon kväll. :D

Men... jag kan väl säga som så att det är nog ingen i vår vänskapskrets som vet hur vi lever i LOS och tur är väl det.
//Ozz

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6292
« Svar #17 skrivet: 22 juli 2009, 14:15:15 »
Har aldrig haft några problem med detta men det kanske beror på att tanten alltid är med och då finns det ju inga tvivel om vad man gör i LOS, självklart är det primära bad och sol och kanske en barrunda någon kväll. :D

Men... jag kan väl säga som så att det är nog ingen i vår vänskapskrets som vet hur vi lever i LOS och tur är väl det.

Jag vet. ;)

Och ni, liksom jag och många andra, lever ganska gott och behagligt och det är väl det som är meningen med både resan och med livet i stort.

När jag förklarar vad det är som är så bra med Thailand för de som aldrig varit där så säger jag att det är för att allt är så behagligt.
Just behagligt är ett ord som sammanfattar det på ett bra sätt. :thumbsup

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
    • hgs.st
« Svar #18 skrivet: 22 juli 2009, 14:37:09 »
Ja behagligt var ett bra ord.
Skönt, trevligt, kul och underbart är anda ord jag använder.
Vill dom veta mer år dom åka själv :thumbsup

Utloggad wihste

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 273
« Svar #19 skrivet: 22 juli 2009, 16:29:28 »
Dom enda som haft synpunkter ang att jag dragit till både Pattaya och Patong är moralkärringarna på jobbet som dessutom tycker det är förkastligt att jag träffat en bartjej 2007 som jag självklart träffar varje gång jag är i thailand, Men hon vet ju självklart inte att jag tillbringat 1-2 veckor där innan jag ringer henne  :q

* Info

• *Antal Medlemmar: 11034
  • *Senast: hardenb

• *Totala Poster: 110140
  • *Total Ämnen: 5340
  • *Online idag: 37
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 3
  • *Gäster: 19
  • *Totalt: 22