Många av er verkar tycka att det är en anledning att dricka bara för att det är helg. Som en belöning för att man varit duktig och jobbat i en hel vecka. Jag behöver inte ha någon anledning till att dricka men nu för tiden blir det inte särskilt ofta.
Men är jag sugen på en öl eller två på en tisdag så tar jag dem och vill jag ha en grogg på torsdag så häller jag upp en grogg och det händer att jag tar en till efter det trots att jag ska upp nästa dag. Men jag dricker aldrig så jag får baksmälla längre. Men tar ett järn för att jag är sugen och inte för att det står att det är fredag.
Samma när jag är i Thailand. Det är mest dem första dagarna jag går ut men sen kan jag låta bli att dricka i flera dagar och bara koppla av. Att åka på semester och sen vara bakis är inget vidare men det händer då och då. Jag är hellre med någon tjej och har kul med henne.
Sist jag var nere träffade jag en kille som hade en riktigt bra och fin tjej men han söp bort henne. Pricken över i var när han var kanon hela sista dagen bara för att det var sista dagen. Hon ville att de skulle vara tillsammans men han ville ut i barerna. Jag träffade henne senare och då sa hon att hon fått nog av honom och inte vill ha någon som dricker för mycket.
Träffar också mycket folk i byggsvängen och dem ger sig själva en belöning efter varja dag. Ofta i form av sexpack med öl som är slut nästa dag. Det är inte bra och jag gör vad jag kan för att inte trilla dit. Lätt hänt om man är ledig för mycket och kanske saknar familj så därför försöker jag jobba istället. Man gör som man vill men jag tar något för att jag vill det och inte för att det är fredag.
Men trevlig helg. Glöm inte att ställa klockan i helgen på söndag. Fram en timme eller bak en timme? Samma fråga varje år. Men det ska nog vara fram en timme.
Eller var det bakåt?