* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: 65 lax fattigare...  (läst 4147 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad mOx

• SangSom Pow!
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 176
  • Kön: Man
  • Sawadee Kap!!
65 lax fattigare...
« skrivet: 07 juli 2009, 09:01:59 »
Men satan vad kul jag haft!!!

Landade imorse 06:45 på Arlanda... Detta var min andra Thailandsresa. Första resan som jag gjorde bestod mest av dyk, bad etc samt några damer.. Den här resan gick ut på att knulla om jag säger så.. kom till thailand den 8 juni.. Orkar inte skriva en lång rapport nu men besökte Pattaya för första gången. Kom dit den 23:e juni och stannade i 4 nätter. Åkte därefter vidare till Ko Samui. Efter 10 timmar på ön bokade jag ett flyg tillbaka till U-tapao, Pattaya. Hehe. Har upplevt så sjuka saker i Pattaya, BJ-barer på soi 6 etc..

Fick dock mitt första gratisknull i Thailand av en Thaitjej. Hon hade aldrig varit med en falang förut och sa efteråt att det var det bästa samt det värsta ligget hon fått ( orgasm tre gånger samt att hon hade musont o svårt att gå, 100mg kamagra) hehe.

När jag åker till Thailand igen så är det Pattaya som gäller.
Thailand :)

Utloggad janneman99

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 4
SV: 65 lax fattigare...
« Svar #1 skrivet: 07 juli 2009, 12:41:30 »
Det låter trevligt! Jag är just inbokad för Pattaya i minst ett par veckor.

audis2

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 07 juli 2009, 13:22:21 »
 :thumbsupÅh vad härligt det låter, själv måste jag nog jobba 2 veckor till! :'(

Utloggad Companyman

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 56
« Svar #3 skrivet: 07 juli 2009, 13:38:23 »
ja inte är det billigt att vara i thailand  :v

Utloggad oMega

• Prince OF Sweden
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 233
  • Guidade Bar Rundor Varje Helg i Pattaya ., PM:a
    • THB Kursen i Real Tid
« Svar #4 skrivet: 07 juli 2009, 14:53:39 »
Nä fan de va bättre för . . va goa tider när man fick 5.80 för 1kr . . .
Själv är ja rätt less på Pattaya... efter 5år NonStop :p    .,, ska köra ett race på 1år i BKK nu å röjja runt på Klubbarna istället ;)
Bosatt i Pattaya - Livet leker :)

-M.D.L-

Utloggad inmate20

• Chuc mung nam moi 2010 Tigerns år!
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 310
  • Co ai muon di cau ca hon?
    • http://www.phim88.com/
« Svar #5 skrivet: 07 juli 2009, 15:07:12 »
65 lax fattigare, hur länge var du i thailand ?
Lite prozac kan ju vara på sin plats !?
 :thumbsup

Utloggad mOx

• SangSom Pow!
  • V.I.P
  • Sawadee Kap!!
« Svar #6 skrivet: 07 juli 2009, 15:10:34 »
Har aldrig som sagt varit i Pattaya under högsäsong men jag tyckte det var mycket folk på Walking Street. Vädret har varit dunder! Under min vakna tid om man räknar bort sista dagen så har det varit 99% solsken och 1 % regn :P Kom korta skurar sista veckan på 10 minuter per kväll. sen var allt toppen.

Kommer definitivt ha en Thailandsresa inbokad varje juni/juli varje år samt dec/jan.

65 lax fattigare, hur länge var du i thailand ?
Lite prozac kan ju vara på sin plats !?
 :thumbsup

I 30 dagar var jag borta. Det som kostade var Bangkok. Barfine 600-800 sen 3000-5000 till tjejen  fool .

Utloggad patayah3

• Nybörjare
« Svar #7 skrivet: 07 juli 2009, 17:29:00 »
3000-5000 ghaaagh!!! har aldrig betat över 1000  totalt, tycker det är dyrt nog men jag är väl förstörd över 80 talets goa dagar , då var det 100 200 bath som gällde ,pröjsa i oförsig en 500b för en tjej på 80 talet men det var en 11 poängare som var 16 år (lagligt då), men oftast fick brudarna slåss me varandra om vem som hadde mest pengar och kunde ta bäst hand om mej för mina var slut he he, som sagt pree "visit thailand year 90" var det 20-30supersnygga brudar på varje falang,idag suck !!!!!!!!!!!

Utloggad mOx

• SangSom Pow!
  • V.I.P
  • Sawadee Kap!!
« Svar #8 skrivet: 07 juli 2009, 19:07:45 »
3000-5000 ghaaagh!!! har aldrig betat över 1000  totalt, tycker det är dyrt nog men jag är väl förstörd över 80 talets goa dagar , då var det 100 200 bath som gällde ,pröjsa i oförsig en 500b för en tjej på 80 talet men det var en 11 poängare som var 16 år (lagligt då), men oftast fick brudarna slåss me varandra om vem som hadde mest pengar och kunde ta bäst hand om mej för mina var slut he he, som sagt pree "visit thailand year 90" var det 20-30supersnygga brudar på varje falang,idag suck !!!!!!!!!!!

3000 - 5000 då är det topkvalitet på tjejen, förhoppningsvis. Tog med en brud från biljardhallen som ligger först på Soi Cowboy. Fick betala 600 i barfine. Vi drog ut o festade först på Kao san road och sen vidare till lite andra ställen. Spritnota samt inträde och taxi etc hamnade på runt 5000 bath. Dagen efter ger jag henne 1500 bath som tack. Hon viftar på fingret och säger 3000. hehe. Då har man bränt av 8600 bath på en kväll. sen har man ju även hotellkostnad på 1500 bath samt lite små spenderingar man gör under dagen.. så 10 000 bath+ spenderar man utan problem om dagen i Bangkok kanske lite till. Och med dagens pisskurs är det runt 2400kr.

Bangkok är svindyrt om man jämför med Pattaya. Men i Pattaya går det pengar med.

Fick knulla i Angeles City för 1350 Pesos, 220 kr. Barfine och allt. Där är det prisvärt! :P

Utloggad lorimer

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 826
« Svar #9 skrivet: 07 juli 2009, 19:11:50 »
Hur kan du betala dessa pengar i Bangkok NU. Man blir ju överfallen av snyggingar som gör det väldigt billigt. Du hade säkert asball,men skräm inte upp andra besökare. Håller du i pengarna lite bättre klarar du dig på hälften och kan göra samma saker.  :v. Jag dömer inte dig,alla har olika resurser ekonomiskt. Det är bara det att så många skriver och frågar hur mycket pengar det går på en månad. Jag åker snart och tar med mig 35", vilket jag kommer att klara mig gott på :downtown: :sex: :burp :hb.. Det går att klara sig på mycket mindre också. Ta en lugn dag och gör av med 200 skr(max). Är man borta en månad och tar det lugnt ett par dar i veckan så kan man glassa med betydligt mindre pengar. Jag vill önska dig välkommen hem och lycka till på nästa tripp. :-)
Marching on together, LEEDS UTD

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6292
« Svar #10 skrivet: 07 juli 2009, 19:20:11 »

1983 kostade ett paket cigg en tia, bensinen straxt under fyra kronor och en kvällstidning två.
Lönen låg på 40 kronor i timmen om man fick ackordet att gå ihop.
Tiderna förändras och priserna med dem.

När var du i Thailand senast?

Fick knulla i Angeles City för 1350 Pesos, 220 kr. Barfine och allt. Där är det prisvärt! :P

Fast då tillkommer ju priset på resan :hmm

Utloggad Companyman

• Hangaround
  • **
« Svar #11 skrivet: 07 juli 2009, 19:31:54 »
Hur kan du betala dessa pengar i Bangkok NU. Man blir ju överfallen av snyggingar som gör det väldigt billigt. Du hade säkert asball,men skräm inte upp andra besökare. Håller du i pengarna lite bättre klarar du dig på hälften och kan göra samma saker.  :v. Jag dömer inte dig,alla har olika resurser ekonomiskt. Det är bara det att så många skriver och frågar hur mycket pengar det går på en månad. Jag åker snart och tar med mig 35", vilket jag kommer att klara mig gott på :downtown: :sex: :burp :hb.. Det går att klara sig på mycket mindre också. Ta en lugn dag och gör av med 200 skr(max). Är man borta en månad och tar det lugnt ett par dar i veckan så kan man glassa med betydligt mindre pengar. Jag vill önska dig välkommen hem och lycka till på nästa tripp. :-)

Varför om man inte behöver ? .....

Utloggad mOx

• SangSom Pow!
  • V.I.P
  • Sawadee Kap!!
« Svar #12 skrivet: 07 juli 2009, 19:39:28 »
Hur kan du betala dessa pengar i Bangkok NU. Man blir ju överfallen av snyggingar som gör det väldigt billigt. Du hade säkert asball,men skräm inte upp andra besökare. Håller du i pengarna lite bättre klarar du dig på hälften och kan göra samma saker.  :v. Jag dömer inte dig,alla har olika resurser ekonomiskt. Det är bara det att så många skriver och frågar hur mycket pengar det går på en månad. Jag åker snart och tar med mig 35", vilket jag kommer att klara mig gott på :downtown: :sex: :burp :hb.. Det går att klara sig på mycket mindre också. Ta en lugn dag och gör av med 200 skr(max). Är man borta en månad och tar det lugnt ett par dar i veckan så kan man glassa med betydligt mindre pengar. Jag vill önska dig välkommen hem och lycka till på nästa tripp. :-)

Som du säger så kan man ta det lugnt en dag eller så och spara in pengar. Men när jag åker så kort tid som 30 dagar så är det fest varje kväll ( är ju 25 års åldern så lite energi kvar har man). Ibland så hamnar man i säng tidig runt 02.00 ibland 06.00. När jag åker på semester så får det kosta vad det kosta vill.. Jag är inte den som prutar på taxi från 500 bath till 400 bath.. Eller bor för 500 bath natten.

Hemma i Sverige så knegar jag på hårt och försöker spara mellan 10 - 15 tusen i månaden så jag har råd att åka. Det enda hindret är ju chefen som inte vill släppa iväg en.

Är övertygad om som du säger att man kan klara sig riktigt billigt. Boende i pattaya för 500 bath natten. Gatukäk 100 Bath/dag. Barfine 300. LT 1500. Sen 1500 Bath kröka (Ladydrinks o din sprit). runt en tusing om dagen dvs... Men om du har fått i dig lite SangSom så glömmer du direkt bort din budget och öser på, hehe

Utloggad Companyman

• Hangaround
  • **
« Svar #13 skrivet: 07 juli 2009, 20:21:08 »
Som du säger så kan man ta det lugnt en dag eller så och spara in pengar. Men när jag åker så kort tid som 30 dagar så är det fest varje kväll ( är ju 25 års åldern så lite energi kvar har man). Ibland så hamnar man i säng tidig runt 02.00 ibland 06.00. När jag åker på semester så får det kosta vad det kosta vill.. Jag är inte den som prutar på taxi från 500 bath till 400 bath.. Eller bor för 500 bath natten.

Hemma i Sverige så knegar jag på hårt och försöker spara mellan 10 - 15 tusen i månaden så jag har råd att åka. Det enda hindret är ju chefen som inte vill släppa iväg en.

Är övertygad om som du säger att man kan klara sig riktigt billigt. Boende i pattaya för 500 bath natten. Gatukäk 100 Bath/dag. Barfine 300. LT 1500. Sen 1500 Bath kröka (Ladydrinks o din sprit). runt en tusing om dagen dvs... Men om du har fått i dig lite SangSom så glömmer du direkt bort din budget och öser på, hehe

:icon_thumleft: kör hårt...... kan man ska man....

Utloggad Nypan

• Nypan är för det mesta glad, men ibland lite tjurig
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 437
  • Varför inte ...
« Svar #14 skrivet: 08 juli 2009, 22:10:51 »
3000 - 5000 då är det topkvalitet på tjejen, förhoppningsvis. Tog med en brud från biljardhallen som ligger först på Soi Cowboy. Fick betala 600 i barfine. Vi drog ut o festade först på Kao san road och sen vidare till lite andra ställen. Spritnota samt inträde och taxi etc hamnade på runt 5000 bath. Dagen efter ger jag henne 1500 bath som tack. Hon viftar på fingret och säger 3000. hehe. Då har man bränt av 8600 bath på en kväll. sen har man ju även hotellkostnad på 1500 bath samt lite små spenderingar man gör under dagen.. så 10 000 bath+ spenderar man utan problem om dagen i Bangkok kanske lite till. Och med dagens pisskurs är det runt 2400kr.

Bangkok är svindyrt om man jämför med Pattaya. Men i Pattaya går det pengar med.

Inte för att göra dig ledsen men du skrev längst upp att det var din 2:a resa till Thai!! Tyvärrr så har du mycket att lära dig om du vill behålla dina pengar, och i stället med samma medel skulle du  kunna resa ytterligare en gång till per år.
Det är detta som gör att vi andra för betala mer och mer.
Nypan

« Senast ändrad: 09 juli 2009, 09:04:25 av Nypan »
Bor numera i Thailand. Just nu i Pattaya

Utloggad pappa35

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 509
  • Thailandskåt skåning
« Svar #15 skrivet: 09 juli 2009, 00:14:30 »
Inte för att göra dig ledsen men du skrev längst upp att det var din 2:a resa till Thai!! Tyvärrr så har du mycket att lära dig om du vill behålla dina pengar, och i stället med samma medel skulle du  kunna resa ytterligare en gång till per år.
Det är detta som gör att vi andra för betla mer och mer.
Nypan

Då slapp jag säga det...  :D ;) :wai2
Mvh Pappa

Utloggad lorimer

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
« Svar #16 skrivet: 09 juli 2009, 01:08:29 »
Inte för att göra dig ledsen men du skrev längst upp att det var din 2:a resa till Thai!! Tyvärrr så har du mycket att lära dig om du vill behålla dina pengar, och i stället med samma medel skulle du  kunna resa ytterligare en gång till per år.
Det är detta som gör att vi andra för betla mer och mer.
Nypan

Håller fullständigt med dig och pappa35.Håll i bathen och :hb

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #17 skrivet: 09 juli 2009, 12:06:46 »
Med vår svenska kronkurs så är det inte så många länder det är billigt att leva.
Men om man spenderar som en tok i dessa länder så går nog priserna upp så man inte har råd att åka dit heller.
Pruta är ju en del av kulturen utomlands betalarman hela tiden det de begär så blir det dyrt snart.
Samma gäller här i Sverige med pruta alltid säger de 500 så betala 200 de vill du vill bara se vem som kan förhandla bäst :hmm :-)

Exakt. :thumbsup
Se bara vad charterturisternas oförmåga har ställt till med på bl.a. Phuket. :banghead

Jag köper inga kläder i Patong utan hyr en hoj och åker till Karon istället. (Betalar inte några överpriser för taxi eller Tuk-tuk dit heller. En hoj kan jag hyra för 200 baht medan de vill ha 400 baht för enkel resa till Karon från Patong >:( )
Där handlar jag på samma ställe år efter år och det skiljer mellan 100 och 150 baht på en t-tröja.

Det är inte pengarna utan principen.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #18 skrivet: 09 juli 2009, 12:40:23 »
Ja just det har kläder också gått upp massa i pris skulle ju vara nästan gratis för vad jag har hört

Det är fortfarande billigt men man får inte glömma bort att allt de säljer på uteställena är kopior.
Men de försöker ändå att få folk att tro att det är samma kvalitét som orginalen och därför kostar de lite mer. Jag tycker att priserna är för höga med tanke på att det är kopior.

Men visst, du kan gå på en marknad och köpa kläder för mellan 20 och 50 baht men då får man också vad man betalar för.

Utloggad Nypan

• Nypan är för det mesta glad, men ibland lite tjurig
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 437
  • Varför inte ...
« Svar #19 skrivet: 09 juli 2009, 14:54:23 »
Men satan vad kul jag haft!!!

Landade imorse 06:45 på Arlanda... Detta var min andra Thailandsresa. Första resan som jag gjorde bestod mest av dyk, bad etc samt några damer.. Den här resan gick ut på att knulla om jag säger så.. kom till thailand den 8 juni.. Orkar inte skriva en lång rapport nu men besökte Pattaya för första gången. Kom dit den 23:e juni och stannade i 4 nätter. Åkte därefter vidare till Ko Samui. Efter 10 timmar på ön bokade jag ett flyg tillbaka till U-tapao, Pattaya. Hehe. Har upplevt så sjuka saker i Pattaya, BJ-barer på soi 6 etc..

Fick dock mitt första gratisknull i Thailand av en Thaitjej. Hon hade aldrig varit med en falang förut och sa efteråt att det var det bästa samt det värsta ligget hon fått ( orgasm tre gånger samt att hon hade musont o svårt att gå, 100mg kamagra) hehe.

När jag åker till Thailand igen så är det Pattaya som gäller.

Det finns inget
som är gratis Kostar bara olika varje gång..Den storyn hon drog för dej har hon säket sagt till 500 st före dej,bara för att hon senare kommer att mjölka dej på dom stålar hon behöver. Vill att du skall tro att du är allt för henne. men det är bara dina stålar som hon älskar.
Bor numera i Thailand. Just nu i Pattaya

Utloggad Nordic22222

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 54
« Svar #20 skrivet: 09 juli 2009, 15:04:35 »
Måste säga :o

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #21 skrivet: 09 juli 2009, 15:20:35 »
Måste säga :o

Varför det?

Tala är silver, tiga är guld  ;)

Utloggad mOx

• SangSom Pow!
  • V.I.P
  • Sawadee Kap!!
« Svar #22 skrivet: 09 juli 2009, 18:19:28 »

Det finns inget
som är gratis Kostar bara olika varje gång..Den storyn hon drog för dej har hon säket sagt till 500 st före dej,bara för att hon senare kommer att mjölka dej på dom stålar hon behöver. Vill att du skall tro att du är allt för henne. men det är bara dina stålar som hon älskar.

Njae. Alltså. Jag drog fram sedelbunten på morgonen. Hon sa nej nej. Hon har ej mitt telefon nr eller mailadress och jag har ingen info om henne. Så jag ser det som ett gratisligg. Bjöd dock henne på lite öl. Så det räknas väl kanske inte som gratis? hehe

Förlåt för att jag förstört Thailand för er andra och sett till så att de fått en högre inflation :P Nu får ni åka till Fillippinerna där man får ligga LT för 1300 pesos.

Åker igen i december så man kanske lär sig hålla i kulorna bättre då :) Men när man får 4200 bath på en svensk tusing så går det ju pengar.

Utloggad lorimer

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
« Svar #23 skrivet: 09 juli 2009, 19:27:32 »
Exakt. :thumbsup
Se bara vad charterturisternas oförmåga har ställt till med på bl.a. Phuket. :banghead

Jag köper inga kläder i Patong utan hyr en hoj och åker till Karon istället. (Betalar inte några överpriser för taxi eller Tuk-tuk dit heller. En hoj kan jag hyra för 200 baht medan de vill ha 400 baht för enkel resa till Karon från Patong >:( )
Där handlar jag på samma ställe år efter år och det skiljer mellan 100 och 150 baht på en t-tröja.

Det är inte pengarna utan principen.
Till och med i lugna Hua Hin har ex Tuk-tuk förarna dubblat taxan på ett år. Jag tar numera MC taxi.Klart man ska betala för sig oavsett vad man gör,men det finns gränser. Detta gäller oavsett om man är tuk-tuk förare eller bardam. Nu har jag 6 veckor kvar och svenska valutan är döende. Ska jag stanna hemma? :banghead

Utloggad Troy McClure

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 82
« Svar #24 skrivet: 18 juli 2009, 16:38:55 »
65 lax??!    ???    :crybaby2:   Bränner man så mycket där nere? 

T o m de kommentarer jag läser där mina kära forumsfränder skriver att man gott klarar sig på 1000kr/dag i Thailand gör mig lite förvånad.  Jag bränner ytterst sällan 1000 kr på en krogkväll i Stockholm, inte ens om jag tar taxi hem. Drar det iväg så mycket med "lady-drinks" etc?

Jag har aldrig varit i Thailand men har (haft?) en kanske lite väl romantiserad bild av sydostasien, att ALLT är så sjukt billigt där.  Läste någon artikel på www.travelsexguide.tv (tror jag att det var) om "Blow-job for a dollar", men sådana låga priser kanske gällde kanske på landsvägen i djungeln i Kambodja på tidigt 90-tal?

Jag har börjat fila lite löst på en reseplan som ser ut så här:  Thailand i 3-4 veckor, BKK 4 dagar + resten i Pattaya. Resa i oktober/november. Totalkostnad: 20 000SEK  inkl hotell+flyg+mat+bar fines+presenter till eventuell LT+dricks+ja..ALLT annat.  Är det optimisitiskt?

Ps. Jag vill passa på att lägga in ett "hatten av" till trådskaparen. Man lever bara en gång. Har man chansen/möjligheten i livet att att ha det sjukt kul och bränna mycket mycket pengar på mycket roliga saker som skapar minnen för livet så är det helt rätt tycker jag.  :clap:   När man blir gammal och ligger som ett kolli på långvården och barnbarnen flockas som gamar kring en och hoppas på potentiellt arv från en så har jag hellre halv-senila minnen från Thailand i huvudet än 65lax+ränta på banken.

Men jag håller också med de andra i att det är glidare som du som ser till att hålla priserna uppe för oss andra   :nono:    lol

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #25 skrivet: 18 juli 2009, 17:16:48 »
Jag har börjat fila lite löst på en reseplan som ser ut så här:  Thailand i 3-4 veckor, BKK 4 dagar + resten i Pattaya. Resa i oktober/november. Totalkostnad: 20 000SEK  inkl hotell+flyg+mat+bar fines+presenter till eventuell LT+dricks+ja..ALLT annat.  Är det optimisitiskt?
Om jag förstått saken rätt så räknar du med att du för 20000 SEK, ca 85000 baht, ska klara av att betala allt du nämner. :hmm

Hur har du räknat då?

Är man en ensamstående dam som åker ner för att bli av med sina ledproblem så kan det nog räcka men om man vill gå ut och umgås och ha det skoj, eventuellt ta med sig något sällskap hem till rummet, så har jag svårt att se hur det ska gå ihop. Förklara gärna hur du tänkt så kanske det klarnar även för mig. :-)

Citera
Men jag håller också med de andra i att det är glidare som du som ser till att hålla priserna uppe för oss andra   :nono:    lol

Med din budget så kommer i alla fall inte du att bidra till att pressa upp några priser ;) :D

Utloggad Troy McClure

• Hangaround
  • **
« Svar #26 skrivet: 18 juli 2009, 17:52:58 »
Om jag förstått saken rätt så räknar du med att du för 20000 SEK, ca 85000 baht, ska klara av att betala allt du nämner. :hmm

Hur har du räknat då?

Är man en ensamstående dam som åker ner för att bli av med sina ledproblem så kan det nog räcka men om man vill gå ut och umgås och ha det skoj, eventuellt ta med sig något sällskap hem till rummet, så har jag svårt att se hur det ska gå ihop. Förklara gärna hur du tänkt så kanske det klarnar även för mig. :-)

Med din budget så kommer i alla fall inte du att bidra till att pressa upp några priser ;) :D

Jag får nog krypa till korset och erkänna att jag inte räknat så värst mycket. Jag har som sagt aldrig varit i Thailand men har bilden av att det är billigt där. Rätta mig om jag har fel, jag tänker ungefär så här:
 "Det kostar ingen ting att äta ute där"   "ölen är jättebillig"  etc är saken jag tycker mig ha hört från folk som varit där. Jag sökte på flyg och 3-stjärnigt hotell på en bokningssajt och fick fram att det går att boka flyg+boende för 10000kr för 3 veckor i november. Då återstår 10000kr till övriga utgifter för ca 20 dagar, dvs 500kr/dag.  Att mat och öl kostar "ingenting" tolkar jag som att det går att få en måltid för 10-20kr och en öl för 5-10kr? (10-20kr är ungefär vad maten kostade i Singapore när en kompis var där för ett par år sedan, 8kr kostade ölen ute när jag var i Prag för ett par år sedan.)   Då är man alltså mätt och otörstig för 100kr/dag?  Då är några av de mest grundläggande mänskliga behoven tillgodosedda. Sedan återstår 400kr/dag kvar för övriga behov... Och vad kan det kosta i ett land där man blir mätt och otörstig för 100kr/dag.

Är priserna mer "västerländska" än så? Eller är damerna dyra i drift?

Ps Jag gör allt för att du ska ha råd att resa dit flera gånger   ;) :D

Utloggad Johan Lat

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1453
« Svar #27 skrivet: 18 juli 2009, 18:03:17 »
Klart att du kan klara dig på det men dina priser du har är väldigt optimistiska, en öl kostar ungefär 80 baht i en bar(=ca 20 SEK), i en Go-Go bar kostar det betydligt mer och mat för 10-20 kronor det är väldigt optimistisk även om det naturligtvis finns men då är det per måltid och inte per dag, sen kostar ju damerna också, bara att lösa ut en från en bar går på 300baht och i en Go-Go bar är det dubbla sen skall ju hon ha lön också för jobbet. 1000 SEK KAN man klara sig på per dag med hotell men utan flygresa, annars får man snåla och leva i råtthål och då är det ju ingen semester

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #28 skrivet: 18 juli 2009, 18:14:00 »
Kan bara hålla med Johan här.
Sedan får du ju räkna med att damen också blir både hungrig och törstig och hennes mat och dryck kommer naturligtvis på din nota.

Så räkna kallt med 1000 SEK om dagen enbart för mat och nöjen men var beredd på att det lika gärna kan kosta det dubbla.

Du kan ju läsa lite här om du inte redan gjort det.

http://www.thaisex.se/index.php/topic,3607.0.html
http://www.thaisex.se/index.php/topic,3669.0.html

Ps Jag gör allt för att du ska ha råd att resa dit flera gånger   ;) :D

Tack för det :thumbsup :D

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5367
    • hgs.st
« Svar #29 skrivet: 18 juli 2009, 18:59:52 »
Jag håller med dom andra två. 20000 för tre veckor med flyg, hotell och nöjen är för lite.
Transporter kostar en del i fall du inte hade tänkt gå till och från flygplatsen. Sedan kostar det att ta sig runt på dom orter du tänker besöka. Dryck och mat notan kan dra iväg också i fall du inte tänker sitta på dom billigaste gatuköken som finns. Det blir lätt att man köper lite mer dryck än vad man tänkt sig.
Om du har en tjej så kostar hon också. Du ska betala henne för dom dagar ni är tillsammans och bjuda henne på mat och dryck och lite småsaker.
Hon kanske vil ha lite pengar till en taxi för att ta sig hem också.
Så sätt av lite mer pengar till resan och ha mer i reserv om du inte vill ha det riktigt tråkigt dom sista dagarna. Sedan kanske du vill ha lite saker själv också. Det är varmt och du behöver säkert tvätta under dina tre veckor. Det är billigt men en kostnad i alla fall. Du kanske vill köpa lite kläder till dig själv i fall du svettats ner alla dina egna. Det kostar också. Sedan kanske du vill ha lite sovenirer eller presenter med hem. Ytterligare en kostnad.
Det drar lät iväg. Men 65000 är att ta i om du inte ska vara kung överallt  ;)
Sist jag vara nere i 3 veckor gick det på cirka 35-40000 kr.
Tala om hur det gick för dig när du kommer hem!!
Varför måste ag vara i ett land där det fortfarande snöar i april?!

Utloggad lorimer

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
« Svar #30 skrivet: 19 juli 2009, 00:06:13 »
Föe ett år sedan när jag var ner sist så klarade jag mig på 1000 kr/dag. Då betalade jag hotellen med den summan så ca 850kr/dag på mat och nöjen. En stor skillnad i år är ju vad du får för den svenska kronan. Man fick då över 500 battingar för en svensk hundring,idag strax över 400. Jag kommer nog att göra av med ca 35000 kronor under 4 veckor. Dessutom beror det nog på var i LOS man åker också.och om det är låg eller högsäsong. Att träffa "rätt" dam och behålla henne nån vecka har för mig blivit billigare än att "butterflya" varje dag. Som jag har skrivit tidigare,ta första resan lite som en testresa. Du kommer att lära dig nåt nytt varje dag. Lycka till :hb

Utloggad Troy McClure

• Hangaround
  • **
« Svar #31 skrivet: 19 juli 2009, 12:19:50 »
Tack för alla tips och synpunkter.

Alla är vi olika och har olika ekonomiska förutsättningar, lön, arv, lottvinster, etc. Vi gör också olika prioriteringar med de pengar vi har.

Jag är nog av det lite cyniska och småtråkiga slaget. Jag är inte intresserad av att vara "kung i baren" eller bränna en massa pengar så att folk ska ropa mitt namn när jag går på gatorna i Thailand. De har ändå glömt mig när jag sitter på flyget hem och undrar hur mycket pengar jag har kvar på kontot och om krediten på mitt Mastercard räcker för att ta mig hem från Arlanda.   lol  Då skulle iaf inte jag känna mig som en kung.

Men om jag under 3 veckor hade trevligt, såg mig omkring, åt gott, drack lite, satte på ett par tre fyra fem snygga tjejer, fick massage, hade en LT i 1v och gjorde av med ungefär så mycket pengar jag kan avvara under några månader utan att göra några större uppoffringar...då skulle jag nog känna mig som en kung  :P  :yahoo

Som sagt, vi är alla olika och har olika intressen.   :wai2 

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #32 skrivet: 19 juli 2009, 14:19:13 »
Tack för alla tips och synpunkter.

Alla är vi olika och har olika ekonomiska förutsättningar, lön, arv, lottvinster, etc. Vi gör också olika prioriteringar med de pengar vi har.

Jag är nog av det lite cyniska och småtråkiga slaget. Jag är inte intresserad av att vara "kung i baren" eller bränna en massa pengar så att folk ska ropa mitt namn när jag går på gatorna i Thailand. De har ändå glömt mig när jag sitter på flyget hem och undrar hur mycket pengar jag har kvar på kontot och om krediten på mitt Mastercard räcker för att ta mig hem från Arlanda.   lol  Då skulle iaf inte jag känna mig som en kung.

Men om jag under 3 veckor hade trevligt, såg mig omkring, åt gott, drack lite, satte på ett par tre fyra fem snygga tjejer, fick massage, hade en LT i 1v och gjorde av med ungefär så mycket pengar jag kan avvara under några månader utan att göra några större uppoffringar...då skulle jag nog känna mig som en kung  :P  :yahoo

Som sagt, vi är alla olika och har olika intressen.   :wai2 

Det har du helt rätt i naturligtvis. Men jag och fler med mig har bara påpekat för dig att det ofta kostar mer än vad man tror. Även om det inte kostar lika mycket som här hemma så är det andra saker som tillkommer.
Vatten måste man ha och det går inte att dricka det som finns i kranarna om man vill vara frisk. Det gör inte thailändarna själva heller. Då får man handla det på flaska och du dricker garanterat minst tre liter om dagen.

Jag skulle tro att jag gjorde av med ca 1000 baht om dagen enbart på stranden. Då var det solstolar till mig och tjejen, Frukter, vatten och andra kalla drycker typ juice, söt dricka och någon öl då och då. Oftast så gick tjejen iväg och handlade ris och biff, fläsk eller kyckling som vi åt på stranden och hon åt ofta en papayasallad.

Någon gång gick vi och åt på strandrestaurangen och ibland tog vi en fotmassage. Glass och kaffe eller någon annan kall kaffedryck är också gott på stranden.

Det är inga märkvärdigheter utan något som jag tycker är nödvändigt och annat som jag kallar vardagslyx som man kan kosta på sig när man har semester.

Innan jag träffade tjejen så var jag av naturliga skäl ute oftare och då gick det åt mer pengar såklart. När jag sedan träffat henne så var vi bara ute 2-3 gånger i veckan och då satt vi inte där särskilt länge, ett par timmar max. Men varje gång så fick någon kompis till henne något att dricka och dessutom så ger jag alltid bossen och mamasan något att dricka.

Ibland köpte vi med mat hem och åt fast oftast så gick vi ut till någon liten restaurang och satt och åt och pratade lite.

Jag ser mig inte som någon som sprider pengar till höger och vänster men om jag går ut för att festa med några man blivit bekant med så sitter jag inte och vrider på pengarna. Ibland tar jag notan och ibland någon av de andra. I slutänden så jämnar det säkert ut sig ändå och gör det inte det så må det också vara hänt. Vi hade ju en trevlig kväll.

Däremot så ser jag till att ha med mig så pass mycket pengar att jag vet att jag kommer att få det bra på min semester och väljer är hellre där en kortare tid med tillräckligt med pengar istället för att vara där en längre tid och hela tiden behöva räkna efter om man har råd.

Erfarenheten jag skaffat mig genom mina resor säger mig att man ska räkna med 5000 baht om dagen. Någon dag kan det kosta 15000 baht och andra 1000 baht.

Men som sagt, alla är vi olika och nu har du i alla fall fått lite tips från mer erfarna resenärer och vad du gör med dem är upp till dig.

Hoppas att du får det bra och att du kan göra det du räknat med :thumbsup

Utloggad Troy McClure

• Hangaround
  • **
« Svar #33 skrivet: 19 juli 2009, 15:06:59 »
Det har du helt rätt i naturligtvis. Men jag och fler med mig har bara påpekat för dig att det ofta kostar mer än vad man tror. Även om det inte kostar lika mycket som här hemma så är det andra saker som tillkommer.
.
.
.

Men som sagt, alla är vi olika och nu har du i alla fall fått lite tips från mer erfarna resenärer och vad du gör med dem är upp till dig.

Hoppas att du får det bra och att du kan göra det du räknat med :thumbsup

När du framställer det så där så förstår jag att det lätt går åt mer pengar än man tänkt sig, även om man inte tänkt leva som Magnus Uggla under en lönehelg. Detta forum är fyllt av visdom  :wai2

Utloggad ogster

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 47
« Svar #34 skrivet: 19 juli 2009, 17:18:29 »
Var i karon under 2 veckor i december å var inställd på att det skulle bli mycket dyrare än vad det blev (Håll på att åka tillbaka i februari för att resekontot kändes orört)

Boende mat å nöjjen gick på 14800kr enligt kontoutdraget å bathen stod i 4:14.

Då var det fullfart i barerna med allt vad det innebär, fyllde en tom resväska med kläder å div utflykter.

(iofs så var vi mest i karon eller kata, på bangla verkar ju allt vi minst dubbelt så dyrt :banghead)

Utloggad mOx

• SangSom Pow!
  • V.I.P
  • Sawadee Kap!!
« Svar #35 skrivet: 19 juli 2009, 17:46:20 »
Rörigt skrivet o dant men jag orkar inte fixa till det då hjärnverksamheten ligger nere pga bakfylla. Men här är en överblick av hur en typisk dag ser ut för mig kostnadsmässigt i Pattaya.

Hotellkostnaden ligger för mig mellan 1000 bath - 1500 bath.

Moppe 200 Bath
Bensin 50-80 Bath

Frukost ca 100-120 Bath (English Breakfast)

Solstol på stranden 30 Bath
Dricka på stranden 30 Bath

Lunch ca 150-200 Bath (KFC, McD, Burgerking eller liknande)

Kanske en tur på Soi 6 (500-1000 Bath) (händer dock ej ofta)

Sen till Köpcentret Festival (eller vad det heter), går ofta på bio och ser oftast alla filmer de har då man oftast har lite tid o döda.
Bio ca 160 Bath (Ibland firstclass som kostar 600 Bath)
Kläder för dagen samt kvällen, snitt / dag 300-500 Bath (T-shirt, Shorts, Skor etc)

Eller annan aktivitet. Tiger Zoo osv. Kanske till någon privat pool om man tröttnat på hotellets egna.. Eller lite massage.

Middag ca 350-400 Bath (Äter oftast pepparstek och tar kaffe efter maten)

Efter middagen så börjar det att jagas damer. Utgång vid 19.00-20.00

Man hamnar snabbt på en bar tar en öl (SMG light) (90 bath ) hittar någon att snacka med bjuder på LD (120 bath). Det klickar ej och man går vidare.

Föregående stycke kan upprepas några gånger tills man hittar rätt. Vi räknar med att man går på tre barer till och bjuder på 3 LD (120 Bath) och tar tre öl (90 bath)

Man hittar en tjej på en bar. Börjar dricka, bjuda på LD. Inte ovanligt att jag bjuder på en 3-4 LD (120 bath st) till damen man gillar samt tar tre-fyra SMG till (90 Bath) Sedan löser man ut henne (300 Bath).

Jag älskar biljard och tar med mig damen till NUG (Eller vad det heter, ligger nära nattklubben Walking Street fast på andra sidan på WS). Spelar alltid 5 spel per kväll (20 Bath spel). Dricker alltid minst 2 SMG light (90 bath st) Samt en eller två till tjejen (90 bath).

Nu börjar klockan bli 00.30 eller så. Då drar man till Lucifer Dicsco. 2 Drinkar var där inne (ca 150 bath st).

Klockan 2 Drar man till Insomnia. Där dricker man kanske (ber om ursäkt) två Baccardi Breezer (200 bath st) samt två till tjejen.

Sen skall det till 1500 Bath till tjejen dagen efter.

Orkar inte räkna direkt men i alla fall 7500 Bath - 9000 Bath och har man en brud på Long LT (hehe) då ska det till shopping till henne och lite småsaker.

När folk som är lite rutinerade läser min post kanske de skrattar men jag är ung och det är "fullt ös" som gäller enligt mig. Ibland när man går på brudspaning blir man indragen tll en bar. Beställer en öl. Tar en klunk och sedan gillar man inte stället. Betalar och lämnar ölen.

Är övertygad om att man kan klara sig på en tusing om dagen om man vill men tänka på pengar på semestern orkar man inte. hehe

Jag är absolut inte stenrik men jag lägger undan 12 000 kr - 15 000kr varje månad för att ha råd med min hobby, vissa månader kanske det inte blir nått.
« Senast ändrad: 19 juli 2009, 18:10:42 av mOx »

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #36 skrivet: 19 juli 2009, 19:27:13 »
Var i karon under 2 veckor i december å var inställd på att det skulle bli mycket dyrare än vad det blev (Håll på att åka tillbaka i februari för att resekontot kändes orört)

Boende mat å nöjjen gick på 14800kr enligt kontoutdraget å bathen stod i 4:14.

Då var det fullfart i barerna med allt vad det innebär, fyllde en tom resväska med kläder å div utflykter.

(iofs så var vi mest i karon eller kata, på bangla verkar ju allt vi minst dubbelt så dyrt :banghead)

14800 SEK blir ca 61000 baht vilket gör 4400baht om dagen.

Inget anmärkningsvärt med det om man kommer ihåg vad du skrev om resan när du kommit hem.

Du betalade inget till tjejerna du var med och de köpte vid ett flertal tillfällen mat till dig skrev du då om jag minns rätt. Och det gör jag.

Citera
Då var det fullfart i barerna med allt vad det innebär

Det här stämmer ju inte riktigt. "Med allt vad det innebär" betyder att man även löser ut en tjej och ser till att hon får en slant innan hon går  hem.

Så om man skulle räkna på vad det skulle kosta om man väljer att göra på det schyssta sättet så får man lägga på mellan 2500 och 3000 baht per dag. Då tänker jag på barfine, en slant till tjejen samt mat och övrigt till henne. Då skulle du ha kommit upp i ca 7-8000 baht om dagen, dvs ca 2000 SEK.
Inte heller det är en särskilt anmärkningsvärd summa med tanke på att du bara var där i två veckor.

Personligen så föredrar jag att ha sällskap hela tiden och tycker inte att det är särskilt konstigt att någon som tar ut obetald ledighet för att vara tillsammans med mig istället kompenseras för det.

Fast jag föredrar att vara nere en längre period och efter att ha festat av sig i början så blir det ju vardag där nere med. En vardag som faktiskt är riktigt behaglig. :)

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #37 skrivet: 19 juli 2009, 19:35:53 »
Jag är absolut inte stenrik men jag lägger undan 12 000 kr - 15 000kr varje månad för att ha råd med min hobby, vissa månader kanske det inte blir nått.

Jag har flera vänner som båda jobbar heltid men som har fullt upp med att spara ihop tillräckligt med pengar för att kunna åka på en veckas semester tillsammans till Grekland eller något liknande.

De skulle aldrig kunna spara undan 12-15000 i månaden och det tror jag faktiskt inte att det är särskilt många andra här inne som kan heller. Om man inte bor hos mamma förstås ???

Jag försöker verkligen men klarar inte riktigt av att tycka synd om dig just nu ;)

Utloggad ogster

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 47
« Svar #38 skrivet: 19 juli 2009, 19:38:30 »

Det här stämmer ju inte riktigt. "Med allt vad det innebär" betyder att man även löser ut en tjej och ser till att hon får en slant innan hon går  hem.

Kan inte minnas att jag påstått att ALLA var gratis  ???

Utloggad mOx

• SangSom Pow!
  • V.I.P
  • Sawadee Kap!!
« Svar #39 skrivet: 19 juli 2009, 19:46:21 »
Jag har flera vänner som båda jobbar heltid men som har fullt upp med att spara ihop tillräckligt med pengar för att kunna åka på en veckas semester tillsammans till Grekland eller något liknande.

De skulle aldrig kunna spara undan 12-15000 i månaden och det tror jag faktiskt inte att det är särskilt många andra här inne som kan heller. Om man inte bor hos mamma förstås ???

Jag försöker verkligen men klarar inte riktigt av att tycka synd om dig just nu ;)

Jag lever billigt. Äter matlåda på jobbet. Har SL kort. Köper kläder för kanske 500 kr. När jag kom från senaste resan var saldot på ICA Banken 4000 kr. Nu börjar sparandet igen tills nästa resa.

Lever tråkigt i 5 månader och har kul i en. Så ser mitt liv ut nu, hehe.

Har aldrig bett om att någon skall tycka synd om mig utan jag förklarade ovan bara att det går åt pengar på resan. Pengar gör ingen nytta på banken när man är död.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #40 skrivet: 19 juli 2009, 19:55:34 »
Kan inte minnas att jag påstått att ALLA var gratis  ???

Du sa heller inte ATT du betalade utan orerade om hur trötta tjejerna var på 50-åringar och därför gärna var med er utan ersättning istället.

Men det är väl iofs ganska oviktigt. Nu försökte vi ju hjälpa "Troy" med vad som kan anses vara en normal budget för en resa. Hoppas att han blivit lite klokare av svaren han fått.
« Senast ändrad: 19 juli 2009, 20:04:07 av Kurios »

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #41 skrivet: 19 juli 2009, 20:02:41 »
Jag lever billigt. Äter matlåda på jobbet. Har SL kort. Köper kläder för kanske 500 kr. När jag kom från senaste resan var saldot på ICA Banken 4000 kr. Nu börjar sparandet igen tills nästa resa.
Kul att se att vi är fler. :)

Citera
Har aldrig bett om att någon skall tycka synd om mig utan jag förklarade ovan bara att det går åt pengar på resan. Pengar gör ingen nytta på banken när man är död.

Mitt svar var ett (uppenbart) misslyckat försök till att vara ironiskt, men annars håller jag med dig.
Man ska spendera pengarna medan man har ork och möjlighet. :thumbsup
Det finns många som försöker att bli rikast på kyrkogården och lever sitt liv genom att gnida och inte unna sig själv något.
Så vill jag inte leva mitt liv :nono:

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
    • hgs.st
« Svar #42 skrivet: 20 juli 2009, 11:11:05 »
Om vi återgår till den sista frågan om man klarar sig på 1000kr per dag så går det göra det.
Men som flera redan skrivit så vill jag inte heller fundera på hur mycket jag har kvar varje dag under semestern. Inte för att jag är den som spenderar mest. Men jag tycker inte om att vända på kronorna i slutet på semsestern.
Det är alltid bättre att ha lite kvar när man kommer hem.
För även om jag beräknar ungefär vad det ska gå på varje gång så blir det alltid dyrare.
Jag vill göra det jag känner för varje dag. Inte fundera vad jag har råd med.
Men jag har inte så mycket pengar så jag kan strö dom omkring mig. Utan jobbar ihop varje krona.
Visserligen jobbar jag mycket och kan spara mer pengar ibland. Men inte så mycket som mOx.
Inte ens i närheten.
Men det är prioriteringar som gäller. Det blir lite tråkigare när man är hemma. Men det gör inte så mycket när man kan se fram emot en resa vid slutet.

Utloggad Johan Lat

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1453
« Svar #43 skrivet: 20 juli 2009, 20:01:37 »
Om vi återgår till den sista frågan om man klarar sig på 1000kr per dag så går det göra det.

1000 kronor per dag var det inte utan 500 kronor ;), och enligt mig så är det för lite, men som jag skrev innan 1000 kronor kan man klara sig på

Utloggad hakpet

• V.I.P
  • Antal inlägg: 158
« Svar #44 skrivet: 21 juli 2009, 09:56:28 »
Hur mycket pengar man gör av med är väl ganska ointressant,
verkar som att dom flesta här verkar tycka att ju mer pengar man
gör av med ju roligare blir det. Omvänt att dom som "snålar" har tråkigt.
Så är det naturligtvis inte, beror ju mycket på var man befinner sig,
och vad man väljer att göra.
När jag bodde hos en flickvän i hennes by i Issan hade jag skitkul,
och inte behövde jag några 1000kr per dag.
I Patong däremot är det ju ganska dyrt.
Men om man inte sitter och häller i sig sprit och betalar tjejer varje
kväll kan man klara sig med en mindre budget.
Så min slutsats är: Stor budget hänger inte alltid ihop med en lyckad resa.

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
    • hgs.st
« Svar #45 skrivet: 21 juli 2009, 10:14:33 »
Hur mycket pengar man gör av med är väl ganska ointressant,
verkar som att dom flesta här verkar tycka att ju mer pengar man
gör av med ju roligare blir det. Omvänt att dom som "snålar" har tråkigt.
Så är det naturligtvis inte, beror ju mycket på var man befinner sig,
och vad man väljer att göra.
När jag bodde hos en flickvän i hennes by i Issan hade jag skitkul,
och inte behövde jag några 1000kr per dag.
I Patong däremot är det ju ganska dyrt.
Men om man inte sitter och häller i sig sprit och betalar tjejer varje
kväll kan man klara sig med en mindre budget.
Så min slutsats är: Stor budget hänger inte alltid ihop med en lyckad resa.
Du har rätt i att mycket pengar inte är der samma som att ha roligt.

Men just den här gången ska ha ner för första gången och kan inte åka till sin tjej i Issan.
Ska man till en turitort för förtsa gången och inte riktigt vet att man blir blåst på pengar ett antal gånger innan man lär sig eller slutar att bry sig kan det bli dåligt med pengar. Har man då ställt in sig på att göra vissa saker och om man då inte har några pengar kvar utan får sitta på hotellet. Så kanske det inte blir allt för kul.
1000 kronor per dag var det inte utan 500 kronor ;), och enligt mig så är det för lite, men som jag skrev innan 1000 kronor kan man klara sig på
Jag läste tydligen inte så noga ;)
Men det är riktigt svårt att klara sig på det under tre veckor om man vill handla, festa och ha tjejer.

Utloggad angelnifk17

• Pattayaängeln
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 101
« Svar #46 skrivet: 21 juli 2009, 10:47:30 »
När man är på semester oavsett var man är så vill man definitivt inte snåla. Säg att man reser bort en gång om året ungefär så vill man kunna unna sig grejer som man annars inte gör när man är hemma. Då kan man ha en skön avslappnad semester utan att behöva tänka på om pengarna ska räcka.

Det är min personliga åsikt

Utloggad urbancowboy

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 65
« Svar #47 skrivet: 21 juli 2009, 20:14:09 »
brände 100lax i vintras med flyg,men då var jag borta 5 mån.åkte runt i asien thailand,cambodja,vietnamn,laos,malaysia och fhilipinerna då snålade jag inte men bodde inte på dom dyraste ställena heller.är man borta kortare tid går det mera stålar men är man borta längre tid är det inte party varje dag  :burp tips boka flyg tidigt tex kuala lumpor-clark 400 tr så slipper man bränna på flyg o kan lägga dom på damerna istället...

Utloggad Mr Lee

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 50
« Svar #48 skrivet: 22 juli 2009, 19:34:54 »

Lev livet ! Har en kompis som krossade tre ryggkotor i midsommras, förmodligen blir han förlammade resten av livet. Hjärnan funkar till 100 % kroppen är lam

Utloggad HavingaGoodTime

• Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 580
  • skenbart rälsbunden tills solkurvorna spårar ur
« Svar #49 skrivet: 22 juli 2009, 19:45:43 »
Jag beklagar verkligen den sorg din kompis känner. Men är du säker på att hans hjärna fungerade till 100% när han krossade tre kotor? Jag menar fungerade den alls efter den första krossade kotan? Eller var det en oplanerad badolycka efter en fylledykning i okända vatten? En annan kan anta att han levde livet bråkdelen innan han valde ut sina kotor att krossa. Det måste finnas bättre sätt att leva livet på än att krossa kotor. Om han vara knackat på kotorna hade han kunnat försörja sig hela livet ut på valfri plats på jorden. Det vore rena livselexiret att leva livet jorden runt dygnet runt.
« Senast ändrad: 22 juli 2009, 19:58:09 av HavingaGoodTime »
När jag går långt nog ditåt kommer jag tebax hit igen. Om jag ändå ska gå så långt kan jag lika gärna stanna kvar. Jag förblir här och ser allt. När jag sett allt behöver jag inte gå ditåt utan kan gå hitåt tills jag kommer dit - jag vill, alltså kan jag gå så långt jag vill utan att gå över gränsen

Utloggad zottish

• Nybörjare
« Svar #50 skrivet: 23 juli 2009, 17:09:42 »
Härligt att du hade det bra där. Just så som det ska va lite av vardera! Har också hört samma sak av en brud angående kamagran och att va kåt som en kanin som aldrig ger sig förens bollarna är som russin.  :)

Utloggad mOx

• SangSom Pow!
  • V.I.P
  • Sawadee Kap!!
« Svar #51 skrivet: 23 juli 2009, 18:07:15 »
Härligt att du hade det bra där. Just så som det ska va lite av vardera! Har också hört samma sak av en brud angående kamagran och att va kåt som en kanin som aldrig ger sig förens bollarna är som russin.  :)

Hehe. Nu så börjar jag fundera på om jag kanske har fått en present av någon brud. Zithromax i preventivt syfte som jag tog verkar varit lönlöst. Får åka till vännen imorgon o prova lite Vibramycin istället.

Någon som vet om man kan ta penicillinet i preventivt syfte? Eller måste infektionen brutit ut för att kunna botas?

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #52 skrivet: 23 juli 2009, 18:47:58 »
Någon som vet om man kan ta penicillinet i preventivt syfte? Eller måste infektionen brutit ut för att kunna botas?

Risken med att ta antibiotika som profylax, dvs. i förebyggande syfte, när det egentligen inte alls behövs är att bakterierna kan bli resistenta mot den. Då är det verkningslöst den dagen man verkligen behöver det. Det finns en anledning till att det är läkare som skriver ut recept för de mediciner vi behöver.

Här är en artikel om det.
http://www.magnuslonden.net/sve/artiklar/gravande/antibiotika/artikel-3830-1431.html

Utloggad mOx

• SangSom Pow!
  • V.I.P
  • Sawadee Kap!!
« Svar #53 skrivet: 23 juli 2009, 19:38:40 »
Men även om man tar det profylax så skall det väl hjälpa om man kommer få flugor i trumpeten dvs?  Eller måste det brutit ut för att vara verkande?

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #54 skrivet: 23 juli 2009, 19:47:26 »
Men även om man tar det profylax så skall det väl hjälpa om man kommer få flugor i trumpeten dvs?  Eller måste det brutit ut för att vara verkande?
Det här kan inte jag svara på för jag är som jag sagt tidigare lite återhållsam mad mediciner om de inte skrivs ut till mig av en läkare.

Men ett gott råd är ju att alltid använda kondomer.  :thumbsup
Inte bara för din egen del. ;)

Utloggad mOx

• SangSom Pow!
  • V.I.P
  • Sawadee Kap!!
« Svar #55 skrivet: 23 juli 2009, 19:49:30 »
Men ett gott råd är ju att alltid använda kondomer.  :thumbsup
Inte bara för din egen del. ;)

skjuter alltid med kodis men ibland skjuter man för hårt så den spricker :)

Utloggad aliendude

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 12
« Svar #56 skrivet: 19 september 2009, 18:29:51 »
Du skrev något om BJ-barer. kan du inte berätta lite mer om det där. vill veta precia allt :) priser, hur det fungerar, kvallité på tjejerna och servicen m.m.

Utloggad SUPERENDURO

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 2
« Svar #57 skrivet: 22 oktober 2009, 00:49:58 »
Hello boys!
Jag har varit i Thailand ca 20ggr sedan 1987, första gången på denna site.
Trådskaparen är ju lustig som fan tycker jag, 25 bast och bränner kulor på hororna som om han vore i Europa och trycker ED-Pills.
Jag brukar åka 3 Veckor, och köper först en sista minuten flyg bara.
Bor jävligt bra, oftast 5 stjärnigt i ca vecka när jag kommer dit, spanar runt fluktar lite första kvällarna kan bli något LS, raggar på disco fast jag är 40+ (en jävel på att dansa och behöver aldrig Viagra).
Oftast har man fixat någon jävligt fin pingla som man trivs med, gör ganska tidigt klart att jag inte vill gifta mig o.s.v.
Dom flesta blir impade när man bor jävligt lyxigt och blir sugna på mer, därför pröjsar man dom därefter, dom blir så sugna på mer ändå....(dom sluta aldrig hoppas på kärlek)
De flesta tjejer blir inte så impade på killar som slänger pengar runt sig, för en sådan vill dom inte ha.
Jag är väl inte skitsnål? Brukar ge en bra brud 2000 för en helnatt, är dom inte så bra blir det bara 500, medel kanske ligger på 1000.
Vecka 2 drar jag oftast på en rundresa till lite mindre orter "off the beaten track" oftast på hoj som jag hyr, jävligt lättraggat om man är artig och generös. så det brukar bli ett par pinglor då också.
Något som är jävligt viktigt när man förhandlar i Thailand är att man visar pondus och är väldigt artig, alltid propert klädd, shorts & t-shirt bara på beachen, långbyxor och då inga jeans, välstruken skjorta, välputsade skor, nyrakad och nykter när man förhandlar om t.e.x hotel/bil/hojhyra.
Sedan brukar jag ta sista veckan på ett annat fint 5-stjärnigt hotel igen, ungefär samma upplägg som den första veckan.
Förr dök jag rätt mycket, nu blir det kanske bara ett par-tre dyk bara.
Min budget brukar då se ut ungefär såhär...
5-***** Hotel 12-15 nätter för runt 10000 (bokar 1'a veckan hemma, då kan man oftast deala bra på en vecka till om man har varit schysst mot någon)
Hojhyra en vecka Ca 20000 bath (HD Road King senast), glöm inte att man ska pruta utav bara fan på bilhyror & hojhyror.
Veckan när jag är ute och åker så bor man billigt, kanske för 500 bath/natt
Äter hotellfrukost, lättlunch runt 100 bath, brakmiddag med dricka brukar bli max 1000 bath.
Sist jag var i Phuket i Nov 2008
Flyg Ca 7500
Hotel Ca 15000
Hojhyra Ca 4000 (brukar tjata till mig 3-4 dager med 125'a scooter på köpet).
Respengar till b.l.a mat & annat 5000 Sek/Vecka
Impulsköper aldrig något på plats.
Summa 21 dagar Ca 40000SEK.
Jag kan garantera att man blir ihågkommen och väldigt bra bemött om man är välvårdad & artig utan att kasta pengar kring sig, tro mig jag vet!
Lite långrandigt inlägg, har varit hemma med feber och sovit nästan hela dagen och är skitpigg mitt i natta.

PS
6 Nov bär det av igen, 7 nätter Patong/Phuket, Ca 5 dagar/4 nätter Hojåkning SydOst, 1 natt Phi-Phi, 1 natt Krabi, 1 natt Koh Lipe, Avsluta sista veckan på Patong Beach Phuket.

Återkommer....

« Senast ändrad: 22 oktober 2009, 00:59:49 av SUPERENDURO »

Utloggad mOx

• SangSom Pow!
  • V.I.P
  • Sawadee Kap!!
« Svar #58 skrivet: 22 oktober 2009, 18:38:21 »
Massa text..

Hehe, du gör av med 1900 kr om dagen, jag 2166 kr om dagen.. Känns inte direkt som att jag kastar bort mer pengar än vad du gör? hehe

Utloggad Mr.V

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 40
« Svar #59 skrivet: 22 oktober 2009, 20:50:07 »
Varför Krabi inget nöje där om du inte ha familj. Det roliga e att under hög ses kan du se papper som e ute på en löpning under efter Lunch/Middagen. När du e i Patong...

* Info

• *Antal Medlemmar: 11034
  • *Senast: hardenb

• *Totala Poster: 110140
  • *Total Ämnen: 5340
  • *Online idag: 37
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 4
  • *Gäster: 18
  • *Totalt: 22