* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: aids/hiv  (läst 5632 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad da_sthlm

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 52
aids/hiv
« skrivet: 27 april 2009, 17:06:43 »
Ni som gifter sig  / tar hem en thai-kvinna. Om det stämmer någorlunda att 80% jobbat inom sexindustrin, är ni inte rädda för att de kanske inte är fullt friska?

Utloggad krille thai

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5109
  • Kön: Man
SV: aids/hiv
« Svar #1 skrivet: 27 april 2009, 17:10:39 »
Ni som gifter sig  / tar hem en thai-kvinna. Om det stämmer någorlunda att 80% jobbat inom sexindustrin, är ni inte rädda för att de kanske inte är fullt friska?

Om jag inte har helt fel.
Dom som kommer till Sverige på besök måste lämna blodprov.
Och 80% har jobbat inom "sexindustrin". Vart har Du fått den ifrån?

Utloggad mema89

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5419
« Svar #2 skrivet: 27 april 2009, 17:14:18 »

Dom har ju friskhetsintyg även i Thailan
Har du frågat någon SWE brud om det på ett Disko :hmm :hmm

Utloggad da_sthlm

• Hangaround
  • **
« Svar #3 skrivet: 27 april 2009, 17:20:38 »
måste de avge blodprov för att komma på besök till sverige? hade jag ingen aning.

Det där med 80% har jag läst någonstans här på forumet, hur pass sant det är vet jag inte

Utloggad inmate20

• Chuc mung nam moi 2010 Tigerns år!
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 310
  • Co ai muon di cau ca hon?
    • http://www.phim88.com/
« Svar #4 skrivet: 27 april 2009, 18:06:38 »
80% är nog en överdriven siffra, men om man nu gifter sig med en tjej oavsett etnicitet som har jobbat inom sex handeln så får man ju vara på det klara att hon kan bära på någon sjukdom som kan vara överförbar, men nu förtiden kan man ju ta  prover vid dom flesta större sjukhusen.

Utloggad Blixt

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 61
« Svar #5 skrivet: 27 april 2009, 20:35:12 »
Vadå?!? Har dom sjukdomar? Har ja inte märkt...än  :D

Utloggad perren

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 53
« Svar #6 skrivet: 27 april 2009, 23:28:48 »
Man behöver inte ta blodprov för att besöka sverige,inte heller när man får 2-års visa.
Känner man sig osäker så får man väl be tjejen testa sig,samma som om många killar testar sig när man kommer hem från en resa.

Utloggad Cheva

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1860
  • Kolla gärna i mina album.
    • My girls of asia
« Svar #7 skrivet: 28 april 2009, 06:21:03 »

Av vilken anledning ställer du den här frågan och var kommer siffran 80% ifrån. Fakta PLEASE.
ฉันรักหญิงไทย

Utloggad snoppeno

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 50
« Svar #8 skrivet: 28 april 2009, 11:57:07 »
Av vilken anledning ställer du den här frågan och var kommer siffran 80% ifrån. Fakta PLEASE.

80% är väldigt mycket I vissa regioner i Afrika är det en siffra på ca 30% som nämns Att thailand har 80% hm

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6292
« Svar #9 skrivet: 28 april 2009, 13:26:53 »
80% är nog en överdriven siffra

80% är väldigt mycket I vissa regioner i Afrika är det en siffra på ca 30% som nämns Att thailand har 80% hm

Av vilken anledning ställer du den här frågan och var kommer siffran 80% ifrån.

Det har han faktiskt redan svarat på :coffee
Det där med 80% har jag läst någonstans här på forumet, hur pass sant det är vet jag inte

Det stod så i den här tråden:
http://www.thaisex.se/index.php/topic,3623.0.html

Citera
Det verkar vara så åtminstone i den storstad som min fru och jag bor i. Hon har gjort bedömningen att cirka 80 % av tjejerna jobbade i sexindustrin i Thailand innan de flyttade till Sverige.

Men däremot så vet jag inte vad meningen med den här tråden var fast det kanske är ännu en trolltråd :hmm
Kanske kommer det en förklaring under dagen :coffee

Utloggad Cheva

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
    • My girls of asia
« Svar #10 skrivet: 28 april 2009, 14:49:44 »
Det har han faktiskt redan svarat på :coffeeDet stod så i den här tråden:
http://www.thaisex.se/index.php/topic,3623.0.html
Men däremot så vet jag inte vad meningen med den här tråden var fast det kanske är ännu en trolltråd :hmm
Kanske kommer det en förklaring under dagen :coffee

Lite av andemeningen med mina frågor också ;)
Eller en ny "trolltråd" :D
ฉันรักหญิงไทย

Utloggad da_sthlm

• Hangaround
  • **
« Svar #11 skrivet: 28 april 2009, 18:23:52 »
Det är ju helt omöjligt att tala om fakta här, 80% är en gissning.

Undrade mest hur de som tar hem thaitjejer gör, litar på att de är friska, testar dem eller chansar/inte bryr sig?

Men jag anar av svaren att det är en icke-fråga.

Utloggad Cheva

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
    • My girls of asia
« Svar #12 skrivet: 28 april 2009, 18:32:37 »

Undrade mest hur de som tar hem thaitjejer gör, litar på att de är friska, testar dem eller chansar/inte bryr sig?

Återigen vart vill du komma ??? ???

Ett par frågor till "trådskaparen"
Kollar du om tjejerna är friska här i Sverige innan du sätter på dom ???
När du "sätter" på någon här i Sverige T ex ett ons, använder du då skydd  ???

Svar emotses tacksamt snarast :)
När jag fått svar så ska jag ge dej svar på din fråga
 :wai2
ฉันรักหญิงไทย

Utloggad mike_sth

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 64
« Svar #13 skrivet: 28 april 2009, 18:51:17 »

Menar du att du tror att 80% alla thaikvinnor jobbar innom sexindustrin, eller tror du att det är 80% av alla thaikvinnor som gifter sig/ blir sambo med en svensk man som gjort det?  ???

För övrigt så tror jag att killarna som flyttar ihopmed en thaitjej har en ganska klar bild av vad hon jobbade med i Thailand......
Bartjejer träffar man för det mesta i en bar.  ;)
Att kolla upp varandra innan man har oskyddad sex hör ju till sunt förnuft vare sig det gäller en tysk, thai eller "svenne" tjej, eller hur?  :hmm

Utloggad da_sthlm

• Hangaround
  • **
« Svar #14 skrivet: 28 april 2009, 19:04:49 »
Nej, det är ju just det jag menar. är inte HIV/Aids mycket vanligare i Thailand? I Sverige är väl sannolikheten 1 på 25000 att en kvinna har HIV. I thailand är det kanske 1 på 100. Och vad är då sannolikheten bland kvinnor som raggar/raggas upp av utlänningar på korta besök ?

Har man verkligen så klar bild av vad tjejen sysslat med innan? om hon jobbat som bartjej lär hon väl knappast berätta det.

Rätta mig gärna men jag tycker det verkar riskabelt att ta hem en thaitjej som man inte har väldigt bra koll på - och hur får man det?.

Utloggad Cheva

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
    • My girls of asia
« Svar #15 skrivet: 28 april 2009, 19:12:52 »
Nej, det är ju just det jag menar. är inte HIV/Aids mycket vanligare i Thailand? I Sverige är väl sannolikheten 1 på 25000 att en kvinna har HIV. I thailand är det kanske 1 på 100. Och vad är då sannolikheten bland kvinnor som raggar/raggas upp av utlänningar på korta besök ?

Har man verkligen så klar bild av vad tjejen sysslat med innan? om hon jobbat som bartjej lär hon väl knappast berätta det.

Rätta mig gärna men jag tycker det verkar riskabelt att ta hem en thaitjej som man inte har väldigt bra koll på - och hur får man det?.

Tycker det verkar som du "trollar" på rätt duktigt nu ;)
Vart vill du komma med detta-dessa påståenden :hmm

Ett par frågor till "trådskaparen"
Kollar du om tjejerna är friska här i Sverige innan du sätter på dom ??? Gäller dom du träffar här i Sverige
När du "sätter" på någon här i Sverige T ex ett ons, använder du då skydd  ???

Svar emotses tacksamt snarast :)
När jag fått svar så ska jag ge dej svar på din fråga
 :wai2

Eller är det så att du har funderingar på att ta "hem" någon "thaidam"
ฉันรักหญิงไทย

Utloggad inmate20

• Brons V.I.P
« Svar #16 skrivet: 28 april 2009, 19:20:01 »

Har nu googlat runt på den här återkommande frågan angående smitto risken att bli drabbad av aids/hiv eller annan överförbar sjukdom med ursprung i thailand (Jag har för mycket fritid)

Antalet svenskar(framförallt män) som smittats av HIV i Thailand fortsätter
samtidigt öka då statistiken visar ett flerdubblat antal HIVanmälda,
smittade i Thailand, mellan år 1996–2001.
Hittills har 300 000 människor dött i aids i Thailand och idag lever 700 000 människor med hiv/aids.
De senaste sju åren har åtgärder riktade till prostituerade och sexköpare hindrat uppskattningsvis 200 000 människor från att smittas med hiv. Bland annat har användandet av kondomer inom sexindustrin ökat från 14 till 90 procent. Det har lett till att antalet nya hivsmittade har minskat med över 80 procent de senaste tio åren, enligt en ny rapport från Världsbankens avdelning i Thailand.

Slutsatsen:
Risken att bli smittad i thailand måste vara mindre idag än den var på början av 90-talet,siffran som här florerar att de skulle handla om 80% kan då helt enkelt inte stämma om man kollar på den fakta som finns tillgänglig de betyder dock inte att det fortfarande finns en stor grupp av smittade i thailand.

http://en.wikipedia.org/wiki/Prostitution_in_Thailand
http://www.smittskyddsinstitutet.se/upload/Publikationer/SMI-rapport_1-2002.pdf
http://www.medicallink.se/news/showNews.cfm?newsID=1661

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #17 skrivet: 28 april 2009, 19:31:05 »
Nej, det är ju just det jag menar. är inte HIV/Aids mycket vanligare i Thailand? I Sverige är väl sannolikheten 1 på 25000 att en kvinna har HIV. I thailand är det kanske 1 på 100.
Det känns som om du bara griper några siffror i luften. :hmm Eller vet du att det är så det ligger till? Var kommer i så fall de siffrorna från?

Jobbade hon som bartjej när du träffade henne så är det ju som det är med det. Antingen accepterar man det eller också inte.

Men oavsett vem man träffar och vilken nationalitet vederbörande har så är det en bra idé att gemensamt testa sig innan man börjar köra utan kondom.

Det finns väl inget sätt att ha fullständig kontroll på någon men får du tag i en thaitjej som inte lämnat föräldrarnas risodling än och dessutom aldrig haft sex med någon så är ju risken för att hon ska ha någon STD mindre än en tjej som jobbar i nöjesindustrin.

Har du någon egen tjej som du oroar díg för så tycker jag att du ska sluta med det. Ta hem henne och gå sedan och testa er gemensamt och använd kådis tills allt är ok tycker jag :thumbsup

Utloggad Cheva

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
    • My girls of asia
« Svar #18 skrivet: 28 april 2009, 19:35:56 »

Har nu googlat runt på den här återkommande frågan angående smitto risken att bli drabbad av aids/hiv eller annan överförbar sjukdom med ursprung i thailand (Jag har för mycket fritid)

Antalet svenskar(framförallt män) som smittats av HIV i Thailand fortsätter
samtidigt öka då statistiken visar ett flerdubblat antal HIVanmälda,
smittade i Thailand, mellan år 1996–2001.
Hittills har 300 000 människor dött i aids i Thailand och idag lever 700 000 människor med hiv/aids.
De senaste sju åren har åtgärder riktade till prostituerade och sexköpare hindrat uppskattningsvis 200 000 människor från att smittas med hiv. Bland annat har användandet av kondomer inom sexindustrin ökat från 14 till 90 procent. Det har lett till att antalet nya hivsmittade har minskat med över 80 procent de senaste tio åren, enligt en ny rapport från Världsbankens avdelning i Thailand.

Slutsatsen:
Risken att bli smittad i thailand måste vara mindre idag än den var på början av 90-talet,siffran som här florerar att de skulle handla om 80% kan då helt enkelt inte stämma om man kollar på den fakta som finns tillgänglig de betyder dock inte att det fortfarande finns en stor grupp av smittade i thailand.

http://en.wikipedia.org/wiki/Prostitution_in_Thailand
http://www.smittskyddsinstitutet.se/upload/Publikationer/SMI-rapport_1-2002.pdf
http://www.medicallink.se/news/showNews.cfm?newsID=1661

Jag tackar så mycket för informationen och för att du dessutom tog dej tid att posta "länkarna" till dina källor.

Det var ju något sådant här jag efterlyste av "trådskaparen" när han kom med sina "påståenden" tagna rakt ut ur luften.

Sen vågar-kan han inte svarapå mina frågor dessutom.
Än en gång
 :wai2 :wai2
ฉันรักหญิงไทย

Utloggad da_sthlm

• Hangaround
  • **
« Svar #19 skrivet: 28 april 2009, 19:39:34 »
Nej då, de var inte tagna ur luften :) , källan är här:

http://www.nationmaster.com/graph/hea_hiv_aid_peo_liv_wit_hiv_aid_percap-aids-people-living-per-capita

i sverige har 0,4 promille av befolkningen HIV
i Thailand är det 9 promille, det är alltså 22 gånger vanligare.

De 80% syftar inte på andel av befolkningen med hiv utan på de thaitjejer i Sverige som har bakgrund som prostituerade, bland dessa måste förekomsten vara långt högre än snittet.

Om de som nu tar hem thaitjejer inte drabbas av HIV betyder det antingen att 1) de har mycket tur, eller 2) att siffran på 80% är kraftigt överdriven eller 3) att de som tar hem thaitjejer först gör någon kontroll på tjejen.

Utloggad da_sthlm

• Hangaround
  • **
« Svar #20 skrivet: 28 april 2009, 19:43:25 »
Cheva: min fråga avser samboskap/giftermål. så jag förstår inte vad det har med saken att göra om jag använder skydd vid nåt tillfälligt med en svensk tjej.

men svaret är: ja, jag använder skydd men det är mest för att inte det ska sluta med någon oönskad bebis.

Nu får du lämna ditt svar ! :thumbsup

Utloggad Cheva

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
    • My girls of asia
« Svar #21 skrivet: 28 april 2009, 19:45:17 »
Cheva: min fråga avser samboskap/giftermål. så jag förstår inte vad det har med saken att göra om jag använder skydd vid nåt tillfälligt med en svensk tjej.

men svaret är: ja, jag använder skydd men det är mest för att inte det ska sluta med någon oönskad bebis.

Nu får du lämna ditt svar ! :thumbsup

Vi kollade oss gemensamt innan vi började med oskyddat för och få bebis :) :-) :D

Kan du också förklara varför du skapat den här "tråden" ???
ฉันรักหญิงไทย

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #22 skrivet: 28 april 2009, 20:10:35 »
Nej då, de var inte tagna ur luften :) , källan är här:

http://www.nationmaster.com/graph/hea_hiv_aid_peo_liv_wit_hiv_aid_percap-aids-people-living-per-capita

Ok det är bra med fakta.
Men du svarade inte på det här där jag också försökte att svara:

Men oavsett vem man träffar och vilken nationalitet vederbörande har så är det en bra idé att gemensamt testa sig innan man börjar köra utan kondom.

Det finns väl inget sätt att ha fullständig kontroll på någon men får du tag i en thaitjej som inte lämnat föräldrarnas risodling än och dessutom aldrig haft sex med någon så är ju risken för att hon ska ha någon STD mindre än en tjej som jobbar i nöjesindustrin.

Har du någon egen tjej som du oroar díg för så tycker jag att du ska sluta med det. Ta hem henne och gå sedan och testa er gemensamt och använd kådis tills allt är ok tycker jag :thumbsup

Utloggad Volvo

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 16
« Svar #23 skrivet: 28 april 2009, 21:20:42 »
Om de som nu tar hem thaitjejer inte drabbas av HIV betyder det antingen att 1) de har mycket tur, eller 2) att siffran på 80% är kraftigt överdriven eller 3) att de som tar hem thaitjejer först gör någon kontroll på tjejen.

Jag tror också att andelen prostituerade är överrepresenterade bland dem som gifter sig med svennar, men det betyder inte att alla har exakt samma "CV". Att en kvinna har sålt sex behöver inte betyda att hon haft oskyddat sex med tusentals män sedan hon var 13 eller är/var "proffsprostituerad" på heltid. I Thailand finns det många som s a s rör sig in och ut ur verksamheten, säljer sex under en eller flera begränsade perioder, men annars försöker försörja sig på andra sätt. Att söka svenska män på nätet kan ju vara ett sätt t ex.

För övrigt är risken för att smittas av att ha oskyddat vaginalsex med en HIV-smittad många gånger mindre än vad folk vanligtvis tror. Det har ju bl.a. varit ett problem vid de rättsfall då man försökt åtala HIV-smittade män som medvetet haft oskyddat sex med en massa människor för misshandel, risken för att bli smittad är ibland försumbar. Visst kan man ha otur också, vet en kvinna som smittades efter ett ONS med en svensk killkompis. Det kan hända med vem som helst alltså, f d prostituerad or not.

Utloggad rakko

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 56
« Svar #24 skrivet: 29 april 2009, 21:32:41 »
Hiv anses väl som en relativt "korkad" sjukdom om man nu får säga så iom sin dåliga förmåga att sprida sig vidare :)

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #25 skrivet: 29 april 2009, 21:36:23 »
Hiv anses väl som en relativt "korkad" sjukdom om man nu får säga så iom sin dåliga förmåga att sprida sig vidare :)
Vad menar du med det?

Utloggad rakko

• Hangaround
  • **
« Svar #26 skrivet: 29 april 2009, 22:02:00 »
Hade den varit luftburen hade den varit betydligt mer smart. Om nu virusets önskan är att sprida sig vidare, vilket det borde vara iom att det gör det :), nu krånglade jag till det lite, hoppas någon förstår vad jag menar

Utloggad da_sthlm

• Hangaround
  • **
« Svar #27 skrivet: 30 april 2009, 15:20:40 »
Den kan väl i o f s vara luftburen, beror väl på hur man går tillväga :)

Utloggad bbwolf

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 54
« Svar #28 skrivet: 30 april 2009, 15:43:33 »
Den man väljer att dela sitt liv med har man förhoppningsvis inte valt pga. av dennes dumhet.

Med andra ord - om man nu tar hem en tjej och hon har / eller inte har varit i sexbranschen (hej, vi har alla levt ett annat liv...) så känns det naturligt att utesluta alla risker. Precis som någon annan skrev i ett tidigare svar.

HIV i Thailand är uppenbarligen vanligare men bästa skyddet sitter nog mellan öronen på de flesta av oss.

:crazy:

Utloggad smagg1

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1099
« Svar #29 skrivet: 30 april 2009, 16:01:42 »
Tja!
Gör som jag.Jag sterilaserade mig år 2002. då behöver man ju inte vara orolig för barn men självklart så finns ju risken att bli smittad av både det ena och det andra.jag har klarat mig bra i thailand utan skydd men man vet ju aldrig  ;)

Smagg
Nu drar jag Tjo ho

robban_1965

• Gäst
« Svar #30 skrivet: 30 april 2009, 17:18:53 »
Tja!
Gör som jag.Jag sterilaserade mig år 2002. då behöver man ju inte vara orolig för barn men självklart så finns ju risken att bli smittad av både det ena och det andra.jag har klarat mig bra i thailand utan skydd men man vet ju aldrig  ;)

Smagg

nu är ju kanske inte det att bli pappa det som är det som bekymrar allra mest vad vet jag  ??? :burp
det kan ju vara besvärligt beroende på nuvarande familjesituation och så och en del
kanske har ett och annat att förklara hemma.. men för de som inte har det så är det ju oftast underbart  :D
att bli pappa är ju ingen sjukdom utan ett livslångt åtagande som kostar en del men ger mycket tillbaka  :v

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #31 skrivet: 30 april 2009, 17:36:30 »
Att bli pappa är inget som lockar mig eftersom jag redan är det och tycker att det räcker med de jag har. Men det är ju inte bara därför som jag har kondom.

Jag skulle aldrig vara med någon utan kondom vare sig där eller här.

Man är ju inte dummare än att man vet att det inte är några orörda oskulder som man är tillsammans med. Och hur kul skulle det vara :hmm

Man kan klara sig men jag förstår inte varför man ska chansa. Ok att det känns något bättre att köra utan men det är marginellt enligt min åsikt.

HIV är en sak men det finns så mycket annat man kan få så det blir kondom i fortsättningen också. Det är en liten kostnad i sammanhanget men det är ändå en bra försäkring.

Utloggad katanoi

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 23
« Svar #32 skrivet: 30 april 2009, 23:42:03 »
Jag kan bara säga att efter mitt första besök  i Thailand nu i februari så säger min bargirl att hon testas varje månad och alltid använder kondom så efter en veckas barfine så tror jag att det är säkert, men!
Efter 1 månads hemkomst så testas jag på Huddinge sjukhus och får penecillin mot klamydia men sen proverna kommer så är alla sexrelaterade sjukdommar negativa.
Nybörjartur eller talar en del tjejer sanning?

Utloggad Paolo

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 86
  • pattaya, pattaya
« Svar #33 skrivet: 30 april 2009, 23:55:32 »
jag har fått könssjukdommar av svenska tjejer men inte thai.

och alla vet ju att svenska tjejer gillar falukorv.  :crazy:
kommande: Buriram och Pattaya sep-okt 2009
BKK, Buriram och Pattaya maj 2009
Pattaya jan-feb 2009
tjoho

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #34 skrivet: 01 maj 2009, 06:20:41 »
Jag kan bara säga att efter mitt första besök  i Thailand nu i februari så säger min bargirl att hon testas varje månad och alltid använder kondom så efter en veckas barfine så tror jag att det är säkert, men!Efter 1 månads hemkomst så testas jag på Huddinge sjukhus och får penecillin mot klamydia men sen proverna kommer så är alla sexrelaterade sjukdommar negativa.
Nybörjartur eller talar en del tjejer sanning?
Några frågor bara.
Slutade du använda kondom efter en vecka och fick du klamydia eller fick du penicillin i förebyggande syfte? ???

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5367
    • hgs.st
« Svar #35 skrivet: 01 maj 2009, 08:43:42 »
Några frågor bara.
Slutade du använda kondom efter en vecka och fick du klamydia eller fick du penicillin i förebyggande syfte? ???
'
Har inte hört någon som i Sverige fått penicillin i förebyggande syfte. Men jag kan ha fel.
Sedan är det klart att alla inte har könssjukdommar hela tiden och några har säkert aldrig haft det.
Där jag bor är vissa könsjukdommar väl spridda bland ungdommarna och det är nog lika "farligt" att ha oskyddad sex här. Men HIV är inte lika vanligt här som Thailand.
Men vissa former här har muterat sig och har därför varit svår att upptäcka med det gamla testerna.
Men nu har nya kommit och nu hittar man dom nya formerna. Att det inte gått att upptäcka dom nya formerna har säkert gjort att spridningen ökat här uppe.
Men det är alltid säkrast att använda en kondom.
Varför måste ag vara i ett land där det fortfarande snöar i april?!

Utloggad mema89

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5419
« Svar #36 skrivet: 01 maj 2009, 17:16:11 »
'
Har inte hört någon som i Sverige fått penicillin i förebyggande syfte. Men jag kan ha fel.
Sedan är det klart att alla inte har könssjukdommar hela tiden och några har säkert aldrig haft det.
Där jag bor är vissa könsjukdommar väl spridda bland ungdommarna och det är nog lika "farligt" att ha oskyddad sex här. Men HIV är inte lika vanligt här som Thailand.
Men vissa former här har muterat sig och har därför varit svår att upptäcka med det gamla testerna.
Men nu har nya kommit och nu hittar man dom nya formerna. Att det inte gått att upptäcka dom nya formerna har säkert gjort att spridningen ökat här uppe.
Men det är alltid säkrast att använda en kondom.

Eller låta bli att röra dom bara titta

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
    • hgs.st
« Svar #37 skrivet: 01 maj 2009, 17:54:40 »
Eller låta bli att röra dom bara titta

Det kan vara kul till en viss gräns.
Sedan vill jag röra dom också.

Utloggad SUKEN KUGER

• V.I.P
  • Antal inlägg: 237
« Svar #38 skrivet: 01 maj 2009, 18:24:15 »
 :wank:safe sex ;

robban_1965

• Gäst
« Svar #39 skrivet: 01 maj 2009, 19:01:50 »
Att bli pappa är inget som lockar mig eftersom jag redan är det och tycker att det räcker med de jag har.

Japp.. så är det för mig med.. har 3 nu och den yngsta närmar sig myndig.. vill inte starta om.
Ville mer belysa att det där med att bli pappa inte är en sjukdom  :-)

Jag skulle aldrig vara med någon utan kondom vare sig där eller här.

Man är ju inte dummare än att man vet att det inte är några orörda oskulder som man är tillsammans med. Och hur kul skulle det vara :hmm

Kondom på alltid för min del oavsett vem man träffar..Den jag hoppas på nu arbetar i receptionen
på ett hotell, men utan kondom???  :nono: :nono:

Utloggad ganglere

• Troll.
  • Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 858
  • --o-O-o--
« Svar #40 skrivet: 01 maj 2009, 19:08:41 »

Kondom på alltid för min del oavsett vem man träffar..Den jag hoppas på nu arbetar i receptionen
på ett hotell, men utan kondom???  :nono: :nono:

Du har så rätt. Bäst att ta det säkra före det osäkra. Man vet ju aldrig. Inte så stor risk egentligen att köra utan men... Säkrare med.  :v
:)

Utloggad huhu

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 22
« Svar #41 skrivet: 06 maj 2009, 16:45:54 »
Regnrocken skall vara på i alla väder, Svensk regnrock skall det vara.

Utloggad Gulafebern SE

• Webmaster
  • Administrator
  • Platinum V.I.P
  • Antal inlägg: 3081
    • Thai Sex . Se
« Svar #42 skrivet: 06 maj 2009, 17:15:38 »
Man behöver inte ta blodprov för att besöka sverige,inte heller när man får 2-års visa.
Känner man sig osäker så får man väl be tjejen testa sig,samma som om många killar testar sig när man kommer hem från en resa.

Vid införskaffande av personnummer blir ALLA kallade till en frivillig undersökning.

Utloggad huhu

• Junior
  • *
« Svar #43 skrivet: 06 maj 2009, 17:38:08 »
Va stämmer det verkligen? verkar lite stasi.  Men det kanske är bra .

Utloggad krille thai

• Surr medlem
  • Diamant VIP
« Svar #44 skrivet: 06 maj 2009, 18:36:29 »
Va stämmer det verkligen? verkar lite stasi.  Men det kanske är bra .

Vad syftar Du på nu?

Använd gärna "citat" knappen om Du vill citera någon.

Utloggad da_sthlm

• Hangaround
  • **
« Svar #45 skrivet: 06 maj 2009, 18:40:04 »
obs han skrev frivillig
stasi visste nog inte ens att det ordet fanns

Utloggad huhu

• Junior
  • *
« Svar #46 skrivet: 06 maj 2009, 21:01:46 »
obs han skrev frivillig
stasi visste nog inte ens att det ordet fanns

Känns lite Stasi att läkarundersöka folk som vill flytta till Sverige, friviligt ja men det kan vara ofrivilligt frivilligt ???

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #47 skrivet: 06 maj 2009, 21:31:34 »
Känns lite Stasi att läkarundersöka folk som vill flytta till Sverige, friviligt ja men det kan vara ofrivilligt frivilligt ???
Jag tycker att det är bra. Det är ju för att inte något ovälkommet ska smitta resten av befolkningen.
Djur får ju vara i karantän för att vi ska slippa en massa ohyra.

Hur vi ska göra för att bli av med ohyra som dig på det här forumet vet jag inte men jag hoppas att någon kommer på ett sätt för oss andra så att vi slipper dig och dina likar i fortsättningen :coffee

Utloggad ganglere

• Troll.
  • Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • --o-O-o--
« Svar #48 skrivet: 06 maj 2009, 21:31:47 »
Det är ju frivilligt att flyta till Sverige också. Ingen tvingas hit. De kan stanna där de är eller flytta till ett annat land.

Utloggad perren

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 53
« Svar #49 skrivet: 06 maj 2009, 22:54:38 »
Vid införskaffande av personnummer blir ALLA kallade till en frivillig undersökning.

Vill inte påstå att web master har fel men i vårat fall ,kan jag inte påminna mig att min flickvän fick förfrågan om att testa sig,detta var ca 3år sedan,

Men att åka till utomlands och vara med någon tjej du knappt känner utan gummi är väl ganska vågligt,även om chansen att smittas är liten.

Utloggad mike_sth

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 64
« Svar #50 skrivet: 07 maj 2009, 07:25:08 »
Vill inte påstå att web master har fel men i vårat fall ,kan jag inte påminna mig att min flickvän fick förfrågan om att testa sig,detta var ca 3år sedan,

Men att åka till utomlands och vara med någon tjej du knappt känner utan gummi är väl ganska vågligt,även om chansen att smittas är liten.
Det samma gäller för min nyanlända gf, inget erbjudande om att testa sig för HIV/AIDS.
Web master kanske har gamla uppgifter? (ingen kritik menad.  :) )

Utloggad Troy McClure

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 82
« Svar #51 skrivet: 10 maj 2009, 23:40:32 »
Jag tror ingen tvångstestas vid gränsen. Har hört att det däremot är lite kinkigt om man ska donera blod, vilka regioner i världen man bott i, om man haft sex med prostituerade etc  :q

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1531
« Svar #52 skrivet: 10 maj 2009, 23:55:43 »
Jag tror ingen tvångstestas vid gränsen. Har hört att det däremot är lite kinkigt om man ska donera blod, vilka regioner i världen man bott i, om man haft sex med prostituerade etc  :q
Ja man blir intervjuad om man har rest i vissa "högrisk" områden såsom Afrika oav. Iaf jag blev det.
Vill ner till värmen igen! :(

Utloggad inmate20

• Brons V.I.P
« Svar #53 skrivet: 11 maj 2009, 10:53:05 »

Det sker med hjälpa av migrationsverket samt sjukvården.
Min egna erfarenhet är att de kan antingen ske i hemlandet eller i sverige.
Nu förtiden så DNA testar man vissa också och man ställer även intima frågor som "hur länge sen låg ni med varandra "

Utloggad Troy McClure

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 82
« Svar #54 skrivet: 11 maj 2009, 21:24:29 »
Det sker med hjälpa av migrationsverket samt sjukvården.
Min egna erfarenhet är att de kan antingen ske i hemlandet eller i sverige.
Nu förtiden så DNA testar man vissa också och man ställer även intima frågor som "hur länge sen låg ni med varandra "

Åfan, jag trodde Sverige var för "mjäkigt" för det. Vi är ju så nog med att inte kränka folk osv.

Utloggad oMega

• Prince OF Sweden
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 233
  • Guidade Bar Rundor Varje Helg i Pattaya ., PM:a
    • THB Kursen i Real Tid
« Svar #55 skrivet: 13 maj 2009, 17:17:25 »
Kan ju säga att ja va lite små svettig på mitt senaste HIV test . . . . :icon_blackeye:   . . . . tur dock att de sluta Negativt   :thumbsup
Bosatt i Pattaya - Livet leker :)

-M.D.L-

Utloggad mOx

• SangSom Pow!
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 176
  • Sawadee Kap!!
« Svar #56 skrivet: 13 maj 2009, 19:23:45 »
När vi ändå snackar hiv.. Hur stor/liten är risken att smittas vid ett BBBJ?? Ibland hinner man ju inte öppna munnen innan de är där o snaskar utan gummihat.

Har hört (dock ej av bildat folk) att risken är ungefär 100 gånger längre än vid vaginalt..

Edit: Får väl lite på doktorn med mitt liv, hittade länken vid en sökning.

http://www.bms.se/default.aspx?SelSidID=34905

Kanske någon som hänger här?

http://www.bms.se/default.aspx?SelSidID=33527

Hittade dock min statistik nu på wikipedia men man kan nog inte lite på den. Chans, 5 av 10 000 vaginalt 1 av 10 000 Oralt.

« Senast ändrad: 13 maj 2009, 19:36:32 av mOx »
Thailand :)

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #57 skrivet: 13 maj 2009, 20:13:43 »
Är man så orolig så finns det väl bara två alternativ.
Antingen säger man till att man vill ha kondom på sig vid BJ eller också avstår man.

Det innebär att hon också har två alternativ.
Antingen går hon med på det eller också avstår hon.

Personligen så är jag inte så orolig men skulle en tjej vilja ha en kondom på under ett BJ så inte mig emot. Hellre det än inget BJ för det är inget alternativ för mig i alla fall.

Är jag med en tjej som inte vill utföra BJ så letar jag efter en ny nästa dag.
Dessutom så ska det vara bra.

Lika viktigt är det att ge henne en bra behandling. Ju nöjdare hon blir ju mer vill hon göra dig nöjd så båda vinner på det viset.

Utloggad smagg1

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1099
« Svar #58 skrivet: 13 maj 2009, 20:40:54 »
Tja! så sant som du säger Kurios  :thumbsup
BJ vill man ha. ok om det är med gummi så avstår iallafall jag,
men hiv är jag inte orolig för inte med dom tjejerna jag har varit med men man vet ju aldrig vad man kan råka ut för.en sjukdom vet jag och det är den gula  :D

Smagg
Nu drar jag Tjo ho

Utloggad mogonen

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 8
« Svar #59 skrivet: 20 maj 2009, 16:21:50 »
Regnrocken skall vara på i alla väder, Svensk regnrock skall det vara.

Jajamen, tar med egna gummin på resan.

Utloggad PH

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 355
« Svar #60 skrivet: 24 juni 2009, 06:23:49 »
ang aids
det finns ju en del ställen som gör aids test i pattaya 1000 bath
kan man lita på att detta funkar?

vi säger att en brud fått aids och jag är med henne 1-2 dagar efter hon fått det
och vi gör en test, får hon då veta att hon har det eller det tar ngr veckor eller mån innan man ser sånt?

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #61 skrivet: 24 juni 2009, 08:05:58 »
ang aids
det finns ju en del ställen som gör aids test i pattaya 1000 bath
kan man lita på att detta funkar?

vi säger att en brud fått aids och jag är med henne 1-2 dagar efter hon fått det
och vi gör en test, får hon då veta att hon har det eller det tar ngr veckor eller mån innan man ser sånt?

Det tar upp till 4-6 veckor innan man upptäcker om man är hiv-smittad och det tar tre månader efter det misstänkta smittotillfället för att man ska kunna utesluta smitta.

http://sv.wikipedia.org/wiki/HIV

Utloggad PH

• Brons V.I.P
« Svar #62 skrivet: 24 juni 2009, 08:24:27 »
Fy fan-tar lång tid innan man vet om det är kört

Tack för infon  :wai2

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #63 skrivet: 24 juni 2009, 08:33:19 »

Var så god :)

Ja och här har du något du kan använda under tiden :D

[bifogad fil raderad av administratör]

Utloggad PH

• Brons V.I.P
« Svar #64 skrivet: 24 juni 2009, 08:44:08 »
 :D tar och  :wank: tills jag kommer till paradiset, sen blir det kodis

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #65 skrivet: 24 juni 2009, 08:48:03 »
:D tar och  :wank: tills jag kommer till paradiset, sen blir det kodis
Ja en storpack med kondomer är bland det första som jag lägger i resväskan. :thumbsup

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
    • hgs.st
« Svar #66 skrivet: 24 juni 2009, 09:03:38 »
Ja en storpack med kondomer är bland det första som jag lägger i resväskan. :thumbsup
Avhållsamhet ska också funka har jag hört  :q

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #67 skrivet: 24 juni 2009, 09:12:13 »
Avhållsamhet ska också funka har jag hört  :q
Iofs, men jag kan intyga att kondomanvändning fungerar och är, enligt mitt sätt att se på det, ett behagligare och mer tillfredställande sätt än avhållsamhet. :D

audis2

• Gäst
« Svar #68 skrivet: 25 juni 2009, 09:32:39 »

Verkar va dåligt med herrns kunskap om aids och hiv! På 80 talet så dog man av denna sjukdom som man fick av hiv viruset, på 90 talet så kom forskarna på den genetiska cykleln som hiv viruset bär, bla svenska och finska forskare hittade på tidigt 90 tal bromsmedicin som sedan jänkare och andra har förbättrat med en rasande fart! Nu på 2000 talet så dör ingen av hiv, man har så bra mediciner och är väldigt nära att lösa gåtan! Därmed inte sagt att man bör skaffa sig denna sjukdom, för är man svag från början så hjälper ingen broms alls! Detta är vad jag har tagit reda på via internet bla. :thumbsup

Utloggad ganglere

• Troll.
  • Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • --o-O-o--
« Svar #69 skrivet: 25 juni 2009, 22:25:33 »
Verkar va dåligt med herrns kunskap om aids och hiv! På 80 talet så dog man av denna sjukdom som man fick av hiv viruset, på 90 talet så kom forskarna på den genetiska cykleln som hiv viruset bär, bla svenska och finska forskare hittade på tidigt 90 tal bromsmedicin som sedan jänkare och andra har förbättrat med en rasande fart! Nu på 2000 talet så dör ingen av hiv, man har så bra mediciner och är väldigt nära att lösa gåtan! Därmed inte sagt att man bör skaffa sig denna sjukdom, för är man svag från början så hjälper ingen broms alls! Detta är vad jag har tagit reda på via internet bla. :thumbsup

Låter som att det finns hopp även om man skulle få detta hemska. Vid senaste kontrollen hade jag det inte iaf.  :glasses2: Må turen fortsätta. Dykardräkt på.

Utloggad Mrcloud

• En flygande semesterfågel
  • Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 727
  • En grön mans uppgift
« Svar #70 skrivet: 25 juni 2009, 22:42:32 »
Kanske ska rätta dig litte grann ;)
1:a är det virsuet är okontrollbart, den förändras hela tiden. Vilket gör den är så svår att hitta botmedel.
2:a Många av medcinerna idag ger många stora biverkningar. Ibland värre än HIV självt. Vilket gör det också så svårt...

Men, men det ska vi hänga läpp för. Allt går framåt , även medcinerna . Men aids är och förblir svår att knäcka närmaste tiden. Just på grund det viruset är så lömsk :p
Dyselxi har många här inklusive jag , men det hindrar mig inte att skriva ändå så gott jag kan...

robban_1965

• Gäst
« Svar #71 skrivet: 26 juni 2009, 21:31:50 »
Det finns risker med allt i livet men för min del gäller skydd på alltid oavsett vad och vem man fångat för kvällen. Ömsesidig respekt gäller dvs jag vet inte vad hon bär på och hon vet inte vad jag bär på. Men jag ansvarar för mitt beteende och full har jag blivit men inte så full så jag nuppar utan  :burp :burp

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #72 skrivet: 26 juni 2009, 21:37:03 »
Det finns risker med allt i livet men för min del gäller skydd på alltid oavsett vad och vem man fångat för kvällen. Ömsesidig respekt gäller dvs jag vet inte vad hon bär på och hon vet inte vad jag bär på. Men jag ansvarar för mitt beteende och full har jag blivit men inte så full så jag nuppar utan  :burp :burp

Hear, hear :thumbsup

Förstår inte varför man ska chansa om en sak som kan få så pass allvarliga konsekvenser :hmm

Utloggad Mrcloud

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • En grön mans uppgift
« Svar #73 skrivet: 28 juli 2009, 10:10:17 »
Jag tycker också det är synd att chansa, det är som leka rysk roulette. Förr eller senare åker man dit. Bättre vara på den säkra sidan. Så kan fortsätta nuppa ett tag till.
Dyselxi har många här inklusive jag , men det hindrar mig inte att skriva ändå så gott jag kan...

Utloggad HavingaGoodTime

• Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 580
  • skenbart rälsbunden tills solkurvorna spårar ur
« Svar #74 skrivet: 28 juli 2009, 10:51:19 »
Undertecknad instämmer med ovanstående beslut. Att köra utan regnrock är en beSLUTsstrategi som ger en bestående slut på ett tillfälligt problem. Det är nästan så att man tränar hemma på att kröka och trä på beslutet på draken hur slak än han är. Så att när ivern är som störst och blodomloppet omdirigerat till pållen ändå reflexen finns kvar. I brist på hjärna återstår reflexer. En väl tränad reflex kan både rädda liv och ge fortsatta nöjen under mycket längre tid än en kort stund- du vet; tittelitut sen var det slut.

Eftersom medelstorleken i asiatiska länder är något mindre än i skandinavien kan ett orginal inköpt på plats ge en strypande känsla. Så den som vill ha något att skydda pipan mot väta bör ta med eget förråd av pippskydd.
När jag går långt nog ditåt kommer jag tebax hit igen. Om jag ändå ska gå så långt kan jag lika gärna stanna kvar. Jag förblir här och ser allt. När jag sett allt behöver jag inte gå ditåt utan kan gå hitåt tills jag kommer dit - jag vill, alltså kan jag gå så långt jag vill utan att gå över gränsen

Utloggad lorimer

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 826
« Svar #75 skrivet: 29 juli 2009, 02:23:08 »
Undertecknad instämmer med ovanstående beslut. Att köra utan regnrock är en beSLUTsstrategi som ger en bestående slut på ett tillfälligt problem. Det är nästan så att man tränar hemma på att kröka och trä på beslutet på draken hur slak än han är. Så att när ivern är som störst och blodomloppet omdirigerat till pållen ändå reflexen finns kvar. I brist på hjärna återstår reflexer. En väl tränad reflex kan både rädda liv och ge fortsatta nöjen under mycket längre tid än en kort stund- du vet; tittelitut sen var det slut.

Eftersom medelstorleken i asiatiska länder är något mindre än i skandinavien kan ett orginal inköpt på plats ge en strypande känsla. Så den som vill ha något att skydda pipan mot väta bör ta med eget förråd av pippskydd.
:thumbsup Du är härmed nominerad till årets inlägg lol Jag måste börja på med reflexträningen snarast :D. Men allvarligt kan det aldrig sägas tillräckligt ofta att man ska skydda sig. Jag har två gånger fått vänta i månader på det definitiva svaret,det är ej roligt. En gång slarv,andra blodinfektion vilket medför test enl lag.Liten gummituta och man slipper ångesten :hb
Marching on together, LEEDS UTD

Utloggad rolf_r

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 6
« Svar #76 skrivet: 07 september 2009, 23:44:59 »
Det är ju frivilligt att flyta till Sverige också.

Tar nog ganska lång tid att ta sig till Sverige om man ska "flyta" från thailand..?

Utloggad hsontheman

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 11
« Svar #77 skrivet: 09 september 2009, 20:41:38 »
Nuppning = gummituta ingen tvekan. Blowjob = med eller utan? Hur gör ni?

Utloggad HavingaGoodTime

• Silver V.I.P
« Svar #78 skrivet: 09 september 2009, 20:51:30 »
Tjenare hson,
har du kommit tillbaka från de döda igen... eller du kanske inte är den gamla ägaren till Chat Noir som MrX?

Det finns massor skrivet om detta i arkiven - och du kan hitta inläggen med sökfunktionen i vänstra kolumnen.
När jag går långt nog ditåt kommer jag tebax hit igen. Om jag ändå ska gå så långt kan jag lika gärna stanna kvar. Jag förblir här och ser allt. När jag sett allt behöver jag inte gå ditåt utan kan gå hitåt tills jag kommer dit - jag vill, alltså kan jag gå så långt jag vill utan att gå över gränsen

Utloggad krille thai

• Surr medlem
  • Diamant VIP
« Svar #79 skrivet: 10 september 2009, 07:15:51 »
Nuppning = gummituta ingen tvekan. Blowjob = med eller utan? Hur gör ni?

Finns väl ganska mycket skrivet om det här.
Vill Du att vi ska skriva allt igen?  :q
Eller pröva att läsa det som redan finns skrivet....  :coffee
« Senast ändrad: 10 september 2009, 09:22:24 av krille thai »

Utloggad barrufet

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 51
« Svar #80 skrivet: 10 september 2009, 09:14:37 »
förutsätter att ni alla använder gummi..

Utloggad HavingaGoodTime

• Silver V.I.P
« Svar #81 skrivet: 10 september 2009, 09:54:23 »
Utan att förutsätta kan du läsa vad folk har skrivit och sammanställa det. Men det saknar egentligen betydelse eftersom du själv måste bestämma hur du själv ska göra med ditt liv.

Du har sex med alla personer personen har haft sex med när du till slut bestämmer dig vad du ska göra. Andra svarar för sina liv.

En viktig förutsättning är att inte förutsätta så mycket om andra när det gäller dig - själv.

Istället för en enkel enraders utställning om din förutsättning om andras förutsättningar kan du göra en utvikning om hur du resonerar om din egna situation. Då bidrar du till helheten genom att vare en del av mångfalden och smycka ut dikten med in verklighet.

Utloggad rumbel

• ...
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 232
  • ...
« Svar #82 skrivet: 23 september 2009, 17:53:36 »
Får man ifall man vill? Ha oskyddat sex med barflickorna i Filippinerna och Thailand?

Någon här som brukar ha det eller haft det?

Själv har jag haft oskyddat sex 2 ggr med "escort"

Ena gången så var jag inte nykter och märkte att ska jag spruta så måste jag ha lite mera känsel. Hon verkade inte bry sig att jag tog av den eller så fatta hon inget för hon var drogpåverkad. Konstigt att hon var noga med att jag skulle duscha först  ???

Andra gången utan kondom och sex så sa hon att hon är ren och enligt hon verkade vara naturligt att killen ska ha kondom med sig och inte hon för hon hade inga med sig  :'(
...

Utloggad inmate20

• Brons V.I.P
« Svar #83 skrivet: 23 september 2009, 18:06:13 »
Får man ifall man vill? Ha oskyddat sex med barflickorna i Filippinerna och Thailand?

Någon här som brukar ha det eller haft det?

Själv har jag haft oskyddat sex 2 ggr med "escort"

Ena gången så var jag inte nykter och märkte att ska jag spruta så måste jag ha lite mera känsel. Hon verkade inte bry sig att jag tog av den eller så fatta hon inget för hon var drogpåverkad. Konstigt att hon var noga med att jag skulle duscha först  ???

Andra gången utan kondom och sex så sa hon att hon är ren och enligt hon verkade vara naturligt att killen ska ha kondom med sig och inte hon för hon hade inga med sig  :'(
Svar ja de får man men inte med alla och man brukar få betala lite mer, jag antar att tjejerna som går med på såna saker antigen redan har någon smitta eller så är dom jävligt desperata efter pengar

Utloggad inmate20

• Brons V.I.P
« Svar #84 skrivet: 23 september 2009, 18:24:04 »
Det kan ju vara en anledning att dom redan är smittade. Fast om dom vet om det. Är det dyrt bota sig då dom inte botar sig?
Är det ingen lag där borta som i Sverige att är du smittad måste du tala om det?
Haha nej inte vad jag vet har dom en liknande lag.
Om du har fått en könsjukdom så går dom flesta att bota men de kan ta lång tid innan  medicinen  har slagit ut sjukdomen.
Om du söker vård i Sverige alltså.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #85 skrivet: 23 september 2009, 22:16:48 »
Varför skulle någon vilja ha det? :hmm

Ett förslag är att läsa på lite om aids, hiv och andra sexuellt överförbara sjukdommar innan man ger sig in i en diskussion som handlar om det.

Brist på kunskap verkar det finnas gott om och ren dumhet verkar heller inte vara en bristvara.

Det fanns några otroligt idiotiska kommentarer här så jag har tagit bort några av dem för att inte någon annan som läser dem ska tro dem.
Låt oss slippa sådana spekulationer fortsättningsvis tack!

« Senast ändrad: 23 september 2009, 22:20:16 av Kurios »

Utloggad Spi

• V.I.P
  • Antal inlägg: 184
« Svar #86 skrivet: 23 september 2009, 22:25:08 »

Som Kurios skriver, läs på om könssjukdommar!!!

Jag tror du kommer få det svårt i asien om du inte har respekt för könssjukdommar för det finns många tjejer som saknar respekt för könssjukdommar.

Du kan lätt åka på de vanliga könssjukdommarna och du ökar risken för att åka dit på de värre sjukdommarna markant.

Skaffa då hellre en fast tjej och testa er ordentligt innan ni kör igång.

Utloggad Gulafebern SE

• Webmaster
  • Administrator
  • Platinum V.I.P
    • Thai Sex . Se
« Svar #87 skrivet: 24 september 2009, 08:26:04 »

Man får ingen fråga om att testa sig utan man får en lapp hem om en generell hälsoundersökning. Om man väljer att gå dit eller inte är upp till en själv.

Utloggad Gulafebern SE

• Webmaster
  • Administrator
  • Platinum V.I.P
    • Thai Sex . Se
« Svar #88 skrivet: 24 september 2009, 08:30:16 »
Det kan ju vara en anledning att dom redan är smittade. Fast om dom vet om det. Är det dyrt bota sig då dom inte botar sig?

Bota sig?!

Läs på mer om HIV.

http://www.karolinska.se/sv/Verksamheternas/Sjukdomar-tillstand--besvar/Infektioner-inklusive-HIV/HIV/

Utloggad maffig

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 298
« Svar #89 skrivet: 24 september 2009, 09:58:18 »
Skrämmande men sant. Det stod i tidningen denna Vecka att ett stort antal ungdomar trodde att man nu kan bota AID´s. Det kan man inte !  Man förlänger ett miserabelt liv genom bromsmediciner.
Ett mycket tråkigt sätt att dö på. Hoppas vi gör någon nytta genom dessa upplysningar. Länken ovan säger allt

Utloggad Mrcloud

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • En grön mans uppgift
« Svar #90 skrivet: 24 september 2009, 15:35:53 »
Kanske ska rätta dig litte grann ;)
1:a är det virsuet är okontrollbart, den förändras hela tiden. Vilket gör den är så svår att hitta botmedel.
2:a Många av medcinerna idag ger många stora biverkningar. Ibland värre än HIV självt. Vilket gör det också så svårt...

Men, men det ska vi hänga läpp för. Allt går framåt , även medcinerna . Men aids är och förblir svår att knäcka närmaste tiden. Just på grund det viruset är så lömsk :p

Jag uppreppa mig själv bara. Tycker det är som leka rysk roulett utan kondom. Varför chansa?  :'(
Hörde också i radion om ungdomar idag tro det fnns botemedel emot aids.....  fool
hmmmm kanske dags med skrämselpropeganda igen lol 

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
    • hgs.st
« Svar #91 skrivet: 24 september 2009, 18:15:22 »
Det finns redan en tråd där vi kastar paj på varandra.
Ta allt skällande på varandra där. Har tagit bort ett antal inlägg nu och vill att tråden ska vara så ren som möjligt från påhopp.

Utloggad Nypan

• Nypan är för det mesta glad, men ibland lite tjurig
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 437
  • Varför inte ...
« Svar #92 skrivet: 24 september 2009, 20:22:19 »
Barägarna i Thai är om jag inte har fel, skyldig att tjejerna testar sig 4ggr per år.Annars får dom inte jobba i barerna.Polisen kollar ibland och då kan det gå illa för barägaren.
Var i Phuket för 3 år sedan och då var det en tjej som inte hade papper klara och barägaren stängde av henne.Hon gick då och testade sig och var positiv, så det var bara för henne att åka hem till mamma igen.
Synd för det var en mycket vacker och trvlig tjej, men dom kan bli smittade ändå.
Använd Kådis Grabbar och ta med dom hemifrån,tjejerna har inga.
Bor numera i Thailand. Just nu i Pattaya

Utloggad Thaia

• V.I.P
  • Antal inlägg: 105
« Svar #93 skrivet: 25 september 2009, 16:37:05 »
Hörde på radion om ett vaccin som dem har testat
i Thailand som verkar fungera mot aids.
Någon som vet nåt mer om detta ?
Murphy´s golden rule:
Whoever has the gold makes the rules.

Utloggad Nypan

• Nypan är för det mesta glad, men ibland lite tjurig
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 437
  • Varför inte ...
« Svar #94 skrivet: 25 september 2009, 18:00:33 »
BARA att den har vid test visat att den ger ett litet bättre skydd än att vara utan detta. Ger vid tetst ett skydd på 38% men kom ihåg att risken ändå är 68%.Detta gäller bara Asiater det beror på deras gener skiljer sig från våra.
Bor numera i Thailand. Just nu i Pattaya

Utloggad rumbel

• ...
  • V.I.P
  • ...
« Svar #95 skrivet: 25 september 2009, 18:05:51 »
BARA att den har vid test visat att den ger ett litet bättre skydd än att vara utan detta. Ger vid tetst ett skydd på 38% men kom ihåg att risken ändå är 68%.Detta gäller bara Asiater det beror på deras gener skiljer sig från våra.

Att bli smittad av hiv vid ett vanligt samlag är bara 3% kanske. Givetvis vill jag inte chansa så ofta men jag sa bara fakta.
...

Utloggad inmate20

• Brons V.I.P
« Svar #96 skrivet: 25 september 2009, 18:18:02 »

Värd att bli postad igen ! :-)

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #97 skrivet: 25 september 2009, 18:58:51 »
Att bli smittad av hiv vid ett vanligt samlag är bara 3% kanske. Givetvis vill jag inte chansa så ofta men jag sa bara fakta.
Vad är det som är fakta här. :coffee
Jag ser bara svammel. :nono:

Personligen tycker jag att det är en alldeles för allvarlig sak att svamla om och hoppas att ingen tar några av de upplysningarna som står här som fakta.
Kommer man med uppgifter så bör man kunna styrka dem med en länk till källan och inte bara svamla på som om man presenterade fakta.

Vilket det inte är.

Utloggad Mrcloud

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • En grön mans uppgift
« Svar #98 skrivet: 25 september 2009, 19:12:59 »
Var kommer 3 % ifrån? Är det i fängelse eller i en kyrkoförsmaling.  Eller i afrika där det är hög procent halt? Har aldrig hört en siffra på 3 % bero i vilken miljö. Tro det är hög i thailand liksom resten av asien o östeuropa. I afrika är det katastrof. Så 3 % är nog i kyrkoförsamlingen. :P

Utloggad Spi

• V.I.P
  • Antal inlägg: 184
« Svar #99 skrivet: 25 september 2009, 19:20:51 »

jag kan inte minnas att jag har läst något om att vaccinet skulle fungera bättre bara för att mottagaren är asiat. det stod att fler tester måste självklart göras.

och sen var det HIV som vaccinet skulle visa resistens mot, stor  skillnad faktist.

om den verkligen visar sig fungera.. snacka om uppfinnarna kommer få nobelpriset snabbare än snabbast!

Utloggad rumbel

• ...
  • V.I.P
  • ...
« Svar #100 skrivet: 25 september 2009, 19:41:12 »
3 procent skrev jag för jag vet att risken är väldigt liten.

Den är mindre än 3 procent. Undersökningar har visat att smittorisken vid ett vaginalt samlag är 0,05% (5 av 10 000) för män och 0,1% (10 av 10 000) för kvinnor http://sv.wikipedia.org/wiki/Hiv

Varför jag skriver detta är för att jag engång i tiden var väldigt orolig att jag var smittad och började kolla upp fakta efter jag hade haft sex med tjejen som använde droger. Innan dess hade jag aldrig heller testat mig och risken fanns ju att jag var smittad med något. Men då jag tagit alla tester mot sjukdommar som inte bara var könssjukdommar vart jag glad då jag var frisk mot allt. Givetvis har jag alltid använt kondom efteråt. Förutom med escorten som inte hade med sig kondomer.
Säger hon att hon är frisk så litar jag på hon. Jag är kanske för godtrogen  ???

Intressant artikel. http://www.bt.se/nyheter/genombrott-for-vaccin-mot-hiv(1539641).gm
...

Utloggad rakko

• Hangaround
  • **
« Svar #101 skrivet: 25 september 2009, 20:25:14 »
Skillnaden i denna studie var att endast 22 fler i placebogruppen fick HIV. Det kan mao vara slumpen som haft en faktor med i spelet. Tror man behöver göra många och bättre studier för att dra några stora slutsatser av detta

Hörde på radion om ett vaccin som dem har testat
i Thailand som verkar fungera mot aids.
Någon som vet nåt mer om detta ?

* Info

• *Antal Medlemmar: 11034
  • *Senast: hardenb

• *Totala Poster: 110140
  • *Total Ämnen: 5340
  • *Online idag: 37
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 7