* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: aids/hiv  (läst 5632 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad da_sthlm

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 52
aids/hiv
« skrivet: 27 april 2009, 17:06:43 »
Ni som gifter sig  / tar hem en thai-kvinna. Om det stämmer någorlunda att 80% jobbat inom sexindustrin, är ni inte rädda för att de kanske inte är fullt friska?

Utloggad krille thai

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5109
  • Kön: Man
SV: aids/hiv
« Svar #1 skrivet: 27 april 2009, 17:10:39 »
Ni som gifter sig  / tar hem en thai-kvinna. Om det stämmer någorlunda att 80% jobbat inom sexindustrin, är ni inte rädda för att de kanske inte är fullt friska?

Om jag inte har helt fel.
Dom som kommer till Sverige på besök måste lämna blodprov.
Och 80% har jobbat inom "sexindustrin". Vart har Du fått den ifrån?

Utloggad mema89

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5419
« Svar #2 skrivet: 27 april 2009, 17:14:18 »

Dom har ju friskhetsintyg även i Thailan
Har du frågat någon SWE brud om det på ett Disko :hmm :hmm

Utloggad da_sthlm

• Hangaround
  • **
« Svar #3 skrivet: 27 april 2009, 17:20:38 »
måste de avge blodprov för att komma på besök till sverige? hade jag ingen aning.

Det där med 80% har jag läst någonstans här på forumet, hur pass sant det är vet jag inte

Utloggad inmate20

• Chuc mung nam moi 2010 Tigerns år!
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 310
  • Co ai muon di cau ca hon?
    • http://www.phim88.com/
« Svar #4 skrivet: 27 april 2009, 18:06:38 »
80% är nog en överdriven siffra, men om man nu gifter sig med en tjej oavsett etnicitet som har jobbat inom sex handeln så får man ju vara på det klara att hon kan bära på någon sjukdom som kan vara överförbar, men nu förtiden kan man ju ta  prover vid dom flesta större sjukhusen.

Utloggad Blixt

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 61
« Svar #5 skrivet: 27 april 2009, 20:35:12 »
Vadå?!? Har dom sjukdomar? Har ja inte märkt...än  :D

Utloggad perren

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 53
« Svar #6 skrivet: 27 april 2009, 23:28:48 »
Man behöver inte ta blodprov för att besöka sverige,inte heller när man får 2-års visa.
Känner man sig osäker så får man väl be tjejen testa sig,samma som om många killar testar sig när man kommer hem från en resa.

Utloggad Cheva

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1860
  • Kolla gärna i mina album.
    • My girls of asia
« Svar #7 skrivet: 28 april 2009, 06:21:03 »

Av vilken anledning ställer du den här frågan och var kommer siffran 80% ifrån. Fakta PLEASE.
ฉันรักหญิงไทย

Utloggad snoppeno

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 50
« Svar #8 skrivet: 28 april 2009, 11:57:07 »
Av vilken anledning ställer du den här frågan och var kommer siffran 80% ifrån. Fakta PLEASE.

80% är väldigt mycket I vissa regioner i Afrika är det en siffra på ca 30% som nämns Att thailand har 80% hm

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6292
« Svar #9 skrivet: 28 april 2009, 13:26:53 »
80% är nog en överdriven siffra

80% är väldigt mycket I vissa regioner i Afrika är det en siffra på ca 30% som nämns Att thailand har 80% hm

Av vilken anledning ställer du den här frågan och var kommer siffran 80% ifrån.

Det har han faktiskt redan svarat på :coffee
Det där med 80% har jag läst någonstans här på forumet, hur pass sant det är vet jag inte

Det stod så i den här tråden:
http://www.thaisex.se/index.php/topic,3623.0.html

Citera
Det verkar vara så åtminstone i den storstad som min fru och jag bor i. Hon har gjort bedömningen att cirka 80 % av tjejerna jobbade i sexindustrin i Thailand innan de flyttade till Sverige.

Men däremot så vet jag inte vad meningen med den här tråden var fast det kanske är ännu en trolltråd :hmm
Kanske kommer det en förklaring under dagen :coffee

Utloggad Cheva

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
    • My girls of asia
« Svar #10 skrivet: 28 april 2009, 14:49:44 »
Det har han faktiskt redan svarat på :coffeeDet stod så i den här tråden:
http://www.thaisex.se/index.php/topic,3623.0.html
Men däremot så vet jag inte vad meningen med den här tråden var fast det kanske är ännu en trolltråd :hmm
Kanske kommer det en förklaring under dagen :coffee

Lite av andemeningen med mina frågor också ;)
Eller en ny "trolltråd" :D
ฉันรักหญิงไทย

Utloggad da_sthlm

• Hangaround
  • **
« Svar #11 skrivet: 28 april 2009, 18:23:52 »
Det är ju helt omöjligt att tala om fakta här, 80% är en gissning.

Undrade mest hur de som tar hem thaitjejer gör, litar på att de är friska, testar dem eller chansar/inte bryr sig?

Men jag anar av svaren att det är en icke-fråga.

Utloggad Cheva

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
    • My girls of asia
« Svar #12 skrivet: 28 april 2009, 18:32:37 »

Undrade mest hur de som tar hem thaitjejer gör, litar på att de är friska, testar dem eller chansar/inte bryr sig?

Återigen vart vill du komma ??? ???

Ett par frågor till "trådskaparen"
Kollar du om tjejerna är friska här i Sverige innan du sätter på dom ???
När du "sätter" på någon här i Sverige T ex ett ons, använder du då skydd  ???

Svar emotses tacksamt snarast :)
När jag fått svar så ska jag ge dej svar på din fråga
 :wai2
ฉันรักหญิงไทย

Utloggad mike_sth

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 64
« Svar #13 skrivet: 28 april 2009, 18:51:17 »

Menar du att du tror att 80% alla thaikvinnor jobbar innom sexindustrin, eller tror du att det är 80% av alla thaikvinnor som gifter sig/ blir sambo med en svensk man som gjort det?  ???

För övrigt så tror jag att killarna som flyttar ihopmed en thaitjej har en ganska klar bild av vad hon jobbade med i Thailand......
Bartjejer träffar man för det mesta i en bar.  ;)
Att kolla upp varandra innan man har oskyddad sex hör ju till sunt förnuft vare sig det gäller en tysk, thai eller "svenne" tjej, eller hur?  :hmm

Utloggad da_sthlm

• Hangaround
  • **
« Svar #14 skrivet: 28 april 2009, 19:04:49 »
Nej, det är ju just det jag menar. är inte HIV/Aids mycket vanligare i Thailand? I Sverige är väl sannolikheten 1 på 25000 att en kvinna har HIV. I thailand är det kanske 1 på 100. Och vad är då sannolikheten bland kvinnor som raggar/raggas upp av utlänningar på korta besök ?

Har man verkligen så klar bild av vad tjejen sysslat med innan? om hon jobbat som bartjej lär hon väl knappast berätta det.

Rätta mig gärna men jag tycker det verkar riskabelt att ta hem en thaitjej som man inte har väldigt bra koll på - och hur får man det?.

Utloggad Cheva

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
    • My girls of asia
« Svar #15 skrivet: 28 april 2009, 19:12:52 »
Nej, det är ju just det jag menar. är inte HIV/Aids mycket vanligare i Thailand? I Sverige är väl sannolikheten 1 på 25000 att en kvinna har HIV. I thailand är det kanske 1 på 100. Och vad är då sannolikheten bland kvinnor som raggar/raggas upp av utlänningar på korta besök ?

Har man verkligen så klar bild av vad tjejen sysslat med innan? om hon jobbat som bartjej lär hon väl knappast berätta det.

Rätta mig gärna men jag tycker det verkar riskabelt att ta hem en thaitjej som man inte har väldigt bra koll på - och hur får man det?.

Tycker det verkar som du "trollar" på rätt duktigt nu ;)
Vart vill du komma med detta-dessa påståenden :hmm

Ett par frågor till "trådskaparen"
Kollar du om tjejerna är friska här i Sverige innan du sätter på dom ??? Gäller dom du träffar här i Sverige
När du "sätter" på någon här i Sverige T ex ett ons, använder du då skydd  ???

Svar emotses tacksamt snarast :)
När jag fått svar så ska jag ge dej svar på din fråga
 :wai2

Eller är det så att du har funderingar på att ta "hem" någon "thaidam"
ฉันรักหญิงไทย

Utloggad inmate20

• Chuc mung nam moi 2010 Tigerns år!
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 310
  • Co ai muon di cau ca hon?
    • http://www.phim88.com/
« Svar #16 skrivet: 28 april 2009, 19:20:01 »

Har nu googlat runt på den här återkommande frågan angående smitto risken att bli drabbad av aids/hiv eller annan överförbar sjukdom med ursprung i thailand (Jag har för mycket fritid)

Antalet svenskar(framförallt män) som smittats av HIV i Thailand fortsätter
samtidigt öka då statistiken visar ett flerdubblat antal HIVanmälda,
smittade i Thailand, mellan år 1996–2001.
Hittills har 300 000 människor dött i aids i Thailand och idag lever 700 000 människor med hiv/aids.
De senaste sju åren har åtgärder riktade till prostituerade och sexköpare hindrat uppskattningsvis 200 000 människor från att smittas med hiv. Bland annat har användandet av kondomer inom sexindustrin ökat från 14 till 90 procent. Det har lett till att antalet nya hivsmittade har minskat med över 80 procent de senaste tio åren, enligt en ny rapport från Världsbankens avdelning i Thailand.

Slutsatsen:
Risken att bli smittad i thailand måste vara mindre idag än den var på början av 90-talet,siffran som här florerar att de skulle handla om 80% kan då helt enkelt inte stämma om man kollar på den fakta som finns tillgänglig de betyder dock inte att det fortfarande finns en stor grupp av smittade i thailand.

http://en.wikipedia.org/wiki/Prostitution_in_Thailand
http://www.smittskyddsinstitutet.se/upload/Publikationer/SMI-rapport_1-2002.pdf
http://www.medicallink.se/news/showNews.cfm?newsID=1661

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6292
« Svar #17 skrivet: 28 april 2009, 19:31:05 »
Nej, det är ju just det jag menar. är inte HIV/Aids mycket vanligare i Thailand? I Sverige är väl sannolikheten 1 på 25000 att en kvinna har HIV. I thailand är det kanske 1 på 100.
Det känns som om du bara griper några siffror i luften. :hmm Eller vet du att det är så det ligger till? Var kommer i så fall de siffrorna från?

Jobbade hon som bartjej när du träffade henne så är det ju som det är med det. Antingen accepterar man det eller också inte.

Men oavsett vem man träffar och vilken nationalitet vederbörande har så är det en bra idé att gemensamt testa sig innan man börjar köra utan kondom.

Det finns väl inget sätt att ha fullständig kontroll på någon men får du tag i en thaitjej som inte lämnat föräldrarnas risodling än och dessutom aldrig haft sex med någon så är ju risken för att hon ska ha någon STD mindre än en tjej som jobbar i nöjesindustrin.

Har du någon egen tjej som du oroar díg för så tycker jag att du ska sluta med det. Ta hem henne och gå sedan och testa er gemensamt och använd kådis tills allt är ok tycker jag :thumbsup

Utloggad Cheva

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
    • My girls of asia
« Svar #18 skrivet: 28 april 2009, 19:35:56 »

Har nu googlat runt på den här återkommande frågan angående smitto risken att bli drabbad av aids/hiv eller annan överförbar sjukdom med ursprung i thailand (Jag har för mycket fritid)

Antalet svenskar(framförallt män) som smittats av HIV i Thailand fortsätter
samtidigt öka då statistiken visar ett flerdubblat antal HIVanmälda,
smittade i Thailand, mellan år 1996–2001.
Hittills har 300 000 människor dött i aids i Thailand och idag lever 700 000 människor med hiv/aids.
De senaste sju åren har åtgärder riktade till prostituerade och sexköpare hindrat uppskattningsvis 200 000 människor från att smittas med hiv. Bland annat har användandet av kondomer inom sexindustrin ökat från 14 till 90 procent. Det har lett till att antalet nya hivsmittade har minskat med över 80 procent de senaste tio åren, enligt en ny rapport från Världsbankens avdelning i Thailand.

Slutsatsen:
Risken att bli smittad i thailand måste vara mindre idag än den var på början av 90-talet,siffran som här florerar att de skulle handla om 80% kan då helt enkelt inte stämma om man kollar på den fakta som finns tillgänglig de betyder dock inte att det fortfarande finns en stor grupp av smittade i thailand.

http://en.wikipedia.org/wiki/Prostitution_in_Thailand
http://www.smittskyddsinstitutet.se/upload/Publikationer/SMI-rapport_1-2002.pdf
http://www.medicallink.se/news/showNews.cfm?newsID=1661

Jag tackar så mycket för informationen och för att du dessutom tog dej tid att posta "länkarna" till dina källor.

Det var ju något sådant här jag efterlyste av "trådskaparen" när han kom med sina "påståenden" tagna rakt ut ur luften.

Sen vågar-kan han inte svarapå mina frågor dessutom.
Än en gång
 :wai2 :wai2
ฉันรักหญิงไทย

Utloggad da_sthlm

• Hangaround
  • **
« Svar #19 skrivet: 28 april 2009, 19:39:34 »
Nej då, de var inte tagna ur luften :) , källan är här:

http://www.nationmaster.com/graph/hea_hiv_aid_peo_liv_wit_hiv_aid_percap-aids-people-living-per-capita

i sverige har 0,4 promille av befolkningen HIV
i Thailand är det 9 promille, det är alltså 22 gånger vanligare.

De 80% syftar inte på andel av befolkningen med hiv utan på de thaitjejer i Sverige som har bakgrund som prostituerade, bland dessa måste förekomsten vara långt högre än snittet.

Om de som nu tar hem thaitjejer inte drabbas av HIV betyder det antingen att 1) de har mycket tur, eller 2) att siffran på 80% är kraftigt överdriven eller 3) att de som tar hem thaitjejer först gör någon kontroll på tjejen.

* Info

• *Antal Medlemmar: 11034
  • *Senast: hardenb

• *Totala Poster: 110140
  • *Total Ämnen: 5340
  • *Online idag: 37
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 7
  • *Gäster: 19
  • *Totalt: 26