* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Boende Patong  (läst 11879 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6292
  • Kön: Man
SV: Boende Patong
« Svar #220 skrivet: 09 augusti 2011, 12:30:44 »
Förvånas över att flera inte väljer http://www.beachpatong.com/connect/guesthouse.htm

Stället har svensk ägare :-)

Det är väl inte så förvånande med tanke på att det ligger mitt i Patongs bögområde?

Ser man tavlorna på rummen och på övriga platser så föreställer de inte så sällan män som leker med män.
Det är inget jag vill se vara sig på bild eller IRL men vi har ju alla olika intresseområden och jag dömer ingen.

Utloggad 6läraren

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 60
« Svar #221 skrivet: 09 augusti 2011, 12:34:14 »
Det är väl inte så förvånande med tanke på att det ligger mitt i Patongs bögområde?

Ser man tavlorna på rummen och på övriga platser så föreställer de inte så sällan män som leker med män.
Det är inget jag vill se vara sig på bild eller IRL men vi har ju alla olika intresseområden och jag dömer ingen.

sorry Kurios ,,, men det var faktiskt ett fördömande av HBT:-)
och jag är hetro, men har inga problem att umgås med HBT folk

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #222 skrivet: 09 augusti 2011, 12:48:27 »
sorry Kurios ,,, men det var faktiskt ett fördömande av HBT:-)
och jag är hetro, men har inga problem att umgås med HBT folk
Nej då det var inte alls något fördömande.
Men jag vill inte bo på något ställe där det hänger bilder på nakna och hånglande män.

Därför tycker jag inte att det är särskilt förvånande att andra väljer bort det guesthouset till förmån för något annat.

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1081
« Svar #223 skrivet: 09 augusti 2011, 13:57:47 »
Allvarligt... Kollade upp guesthouset på länken och det var lite väl mycket bilder på karlar som gör karlar där. Har fattat att det är gayområde och att det är mest för homosexuella, men ändå, det är för mycket för min smak iaf.
Som namnet antyder är jag mer Kambodja än Thailands resenär.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad josj

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 73
« Svar #224 skrivet: 10 augusti 2011, 12:25:12 »
Hej

Någon som har några erfarenheter om detta hotell.
APK Resort And Spa.

http://www.apkresort.com/apk_resortandspa 

Utloggad thaiborje

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 7
« Svar #225 skrivet: 28 november 2011, 18:59:04 »
Hej alla!

jag har precis bokat en sistaminuten till phuket på onsdag 30/11 dock bara en flygstol från landvetter
är det nån här inne som har nått bra tips på billigt boende där ner behöver inte just vara i patong men vore ju trevligt efter som jag tänkt festa lite :burp
och är det nån här i från sidan som ska ner nu? jag åker ensam utan familjen vore trevligt om annan härifrån ville ta en chang eller 2 ::)

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #226 skrivet: 28 november 2011, 19:52:01 »
Hej alla!
Hej, jag flyttade ditt inlägg till den här tråden.
Här hittar du säkert något bra tips. :thumbsup

Utloggad farang66

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 13
« Svar #227 skrivet: 29 november 2011, 11:18:39 »
Hej alla!

jag har precis bokat en sistaminuten till phuket på onsdag 30/11 dock bara en flygstol från landvetter
är det nån här inne som har nått bra tips på billigt boende där ner behöver inte just vara i patong men vore ju trevligt efter som jag tänkt festa lite :burp
och är det nån här i från sidan som ska ner nu? jag åker ensam utan familjen vore trevligt om annan härifrån ville ta en chang eller 2 ::)

jag rekommenderar "green mango" uppe på nanai rd, prisvärt o med mkt bra mat, annars finns det en uppsjö av billigt boende på nanai rd, ligger lite off kanske, men tar väl högst ngn minut ner till smeten med moppen.

http://www.greenmangophuket.com/

Utloggad paradis

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 26
« Svar #228 skrivet: 21 december 2011, 23:10:56 »
KURIOS,hur betala du hotelet,med kort??När jag idag skulle boka rum då skulle jag skriva mitt kort alla nr.med koden från baksida.Jag backa.Tur för nu har jag läst om många andra bättre Hotel.Vilken tur att jag hittade hit.O tack för ALLA tips.
Paradis

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #229 skrivet: 22 december 2011, 00:57:31 »
KURIOS,hur betala du hotelet,med kort??När jag idag skulle boka rum då skulle jag skriva mitt kort alla nr.med koden från baksida.Jag backa.Tur för nu har jag läst om många andra bättre Hotel.Vilken tur att jag hittade hit.O tack för ALLA tips.
Paradis
Vilket hotell?

Jag betalar alltid med kontanter på plats.

Jag har bokat rum där de ville ha kortuppgifterna som säkerhet men när jag via mail frågade dem om det var nödvändigt så var det inte det utan det gick bra att betala när jag kommit fram.

Jag har inget emot att lämna ut de uppgifterna här hemma, det kräver hotellen oftast vid bokning, men det känns fortfarande inte bra att göra det till ett mindre hotell i Thailand.

Utloggad paradis

• Junior
  • *
« Svar #230 skrivet: 22 december 2011, 14:09:31 »
När jag igår letade efter hotel på internet,så hittade jag 100tals,men det fanns ingen Email  adress till dom utan man skulle gå genom någon slags boknings byrå där dom förmodlingen tar oc kså en slant(som jag betalar)Inget tel så att man kan ringa.Hur ska man boka privat härifrån om man inte har tel/adress ????Kan det vara så mycket DYRARE att boka när man kommer fram ???? :flyga

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #231 skrivet: 22 december 2011, 21:04:59 »
När jag igår letade efter hotel på internet,så hittade jag 100tals,men det fanns ingen Email  adress till dom utan man skulle gå genom någon slags boknings byrå där dom förmodlingen tar oc kså en slant(som jag betalar)Inget tel så att man kan ringa.Hur ska man boka privat härifrån om man inte har tel/adress ????Kan det vara så mycket DYRARE att boka när man kommer fram ???? :flyga
Du får söka på hotellets namn och hitta deras egna hemsida, där finns deras kontaktinformation.

Sedan jämför du priset de erbjuder mot bokningsidornas priser och tar det som är billigast.

Och ja, det är dyrare på plats. C&N tog 1950 för ett VIP-rum i februari mot 1500 som är deras internetpris.
Likadant med andra hotell.

Guesthouses kan ge ett riktigt bra pris särskilt om du är en återkommande kund som de har goda erfarenheter av.

På plats kan man höra med någon av alla informationskiosker som finns i nästan varje gathörn om de har något bra pris på boende. Det brukar de ha. Gå runt till olika och jämför eller säg vad du är villig att betala så söker de åt dig. Smidigt men det kan vara lite besvärligt även för dem under högsäsong.

Å andra sidan finns det snart fler hotell än barer så att hitta någonstans att bo är inga problem.

Utloggad paradis

• Junior
  • *
« Svar #232 skrivet: 22 december 2011, 21:27:15 »
Fint o tack för hjälpen. :P

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #233 skrivet: 22 december 2011, 21:31:59 »
Vilka sidor är du inne på när du letar efter boende?

Vilken prisklass (i baht) letar du efter?

Det finns en hel del bra länkar i den här tråden redan både till hotell och bokningssidor som www.agoda.com.

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1459
  • Pussi - As good as it looks.
« Svar #234 skrivet: 22 december 2011, 21:42:48 »
@paradis du har fått många bra råd. Du behöver inte oroa dig för att skriva in ditt kortnummer på etablerade sidor. Det var en skräck jag själv hade länge, men jag har förskottsbetalat genom agoda t.ex. och de har aldrig blåst mig. Om du är osäker så kan det vara värt att fundera på att skaffa ett bankkort till (visst kostar det för det mesta, men du kan styra insättningar till begränsade belopp) Länsförsäkringar bank tar inget betalt för vare sig kort eller annat - kanske det är ett gratis alternativ?
Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad paradis

• Junior
  • *
« Svar #235 skrivet: 22 december 2011, 22:12:31 »
Det är på agonda som jag letar/letade.....Hittade kanske nogåt dom skulle höra av sig.Sen är det ju inte precis bråttom,åker inte föränn 12.e,så att det fixar sig.Letar runt 300 SEK,vill inte bo på golvet så jag tror att det bör räcka.Tack så länge.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #236 skrivet: 22 december 2011, 22:16:37 »
C&N tar 1300 baht för ett standardrum inkl frukost, skicka ett mail till dem, de finns inte med på Agodas sida vad jag vet.
Det ligger mycket bra till och det finns en länk till deras hemsida i den här tråden någonstans.

Utloggad HKT

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 2
« Svar #237 skrivet: 09 mars 2012, 20:01:49 »
Alldeles ny på forumet och hoppas jag frågar i rätt tråd....
Ska spendera några nätter i Patong i aug och har "damsugit" nätet på bra tips på boende. Har fastnat lite för två ställen, Bahipo och Summer Brezee. Någon som har någon synpunkt på vilket som är bäst eller har något tips på något liknande??

* Info

• *Antal Medlemmar: 11034
  • *Senast: hardenb

• *Totala Poster: 110140
  • *Total Ämnen: 5340
  • *Online idag: 37
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 8
  • *Gäster: 20
  • *Totalt: 28