* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Fixa inte Visa i Malaysia just nu!  (läst 803 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gulafebern SE

• Webmaster
  • Administrator
  • Platinum V.I.P
  • Antal inlägg: 3081
  • Kön: Man
    • Thai Sex . Se
Fixa inte Visa i Malaysia just nu!
« skrivet: 23 oktober 2006, 10:38:19 »
Citera
Just a warning for anyone wanting to renew their visa in the coming week not to bother coming over here to Penang, Kuala Lumpur, Langkawi or Khota Bharu for the next few days as the consulates are closed until the 26th due to the Deepavali and end of Ramadan celebrations. They reopen on the 26th October.

Hope this helps anyone thinking of traveling here as I didnt know myself until arriving yesterday, lucky for me though that they (NJ Bookstore, Penang) were able to do my visa via express (extra 80 ringit) otherwise I would have been stuck till next weekend.

S? skjut p? era VISA trippar eller ?k till Singapore. Av n?gon anledning ?r det gratis med turist visa d?r. Dock endast enkla VISUM.? ::)

« Senast ändrad: 05 april 2007, 08:27:49 av Chang »

Utloggad Mysko

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 308
  • Kön: Man
SV: Fixa inte Visa i Malaysia just nu!
« Svar #1 skrivet: 27 oktober 2006, 20:10:36 »
Har en tanke p? mitt visa under vintern. Jag kommer ju att pendla mellan norge/sverige ? thailand. Inte r?kar v?l jag ut f?r den nya regeln? Jag ?ker ju inte p? en visatripp utan hem f?r att jobba 2 veckor.
Mysko

Utloggad superbabes4u

• V.I.P
  • Antal inlägg: 174
SV: Fixa inte Visa i Malaysia just nu!
« Svar #2 skrivet: 28 oktober 2006, 04:43:55 »
Nya visaregeln innebar att du kan vara har i max 90dagar inom 180dagar.Detta om du har Visa On Arrival.,dvs visa du far vid ankomst, hit alltsa INTE om du far turistvisum fran ambassad.

Du skall alltsa kunna aka in o ut hur ofta du vill under forrutsattning att dina dagar i Thailand inte overstiger 90 av de senaste 180.Strul kommer det bli.Tror inte de vid gransstationerna kan rakna varenda gasts dagar...

Rader alla att anvanda turistvisum o inte utnyttja VOA om annat an nodfall... ;)

* Info

• *Antal Medlemmar: 11033
  • *Senast: Lören

• *Totala Poster: 110140
  • *Total Ämnen: 5340
  • *Online idag: 37
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 7
  • *Gäster: 22
  • *Totalt: 29