* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: asiatiskt eller svenskt .....  (läst 4032 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Musse

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 4354
  • Kön: Man
SV: asiatiskt eller svenskt .....
« Svar #20 skrivet: 03 november 2008, 21:08:15 »
ja min hemma frågade senast i dag om 3000:- var ju snabb med att säga att sånt inte finns :D inte mig hon är gift med
LOS 090828-090920 woohooo

tsmg

• Gäst
« Svar #21 skrivet: 09 december 2008, 23:45:15 »
Har ni andra också upptäckt, så dyrt det är med gratis thaitjejknull? :coffee
Är det dyrare än svenskt gratiskn...?

Utloggad soapy

• V.I.P
  • Antal inlägg: 120
« Svar #22 skrivet: 11 december 2008, 17:58:36 »
Går den att bota ???
 :banghead

nope!
Men som tur finns det lindring att få...  :q

Utloggad Ozz

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1513
« Svar #23 skrivet: 12 december 2008, 15:39:58 »
Citera
so hon e real girl !!
Med risk för att få smisk...
Jag har aldrig hört någon erkänna att han gift sig och fått barn med en bartjej.
Visst är det märkligt att bartjejerna blir "riktiga" när de träffar faranger och bildar familj.
Vilken lyckligt gift man kommer berätta för sina vänner att hans fru jobbade som hora när de träffades.

Därmed inte sagt att det inte är så att din fru och ditt kommande barns mamma är bartjej/hora!

Jag är absolut ingen moralpredikant utan älskar även jag att tillsammans med min fruktansvärt tråkiga, elaka och korkade svenska fru leka med asiatiska tjejer. Men vi dejtar inte "the real girls" utan betalar för en stunds nöje precis som man skulle gjort i Sverige om man raggade på krogen och fick bjuda pengapungen tom här.

Slå mig, smiska mig för att jag har en svensk fru som jag älskar och att jag har åsikter i ämnet. :icon_blackeye:

Ozz on tour 2012
Maldiverna 23/2 - 2/3
Singapore 2/3 - 6/3
Kambodja 6/3 - 13/3
Bangkok/Pty 13/3 - 20/3
Phuket 20/3 - 25/4

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5343
    • hgs.st
« Svar #24 skrivet: 12 december 2008, 15:52:53 »
Jag har aldrig hört någon erkänna att han gift sig och fått barn med en bartjej.
Visst är det märkligt att bartjejerna blir "riktiga" när de träffar faranger och bildar familj.
Vilken lyckligt gift man kommer berätta för sina vänner att hans fru jobbade som hora när de träffades.

Därmed inte sagt att det inte är så att din fru och ditt kommande barns mamma är bartjej/hora!

Jag är absolut ingen moralpredikant utan älskar även jag att tillsammans med min fruktansvärt tråkiga, elaka och korkade svenska fru leka med asiatiska tjejer. Men vi dejtar inte "the real girls" utan betalar för en stunds nöje precis som man skulle gjort i Sverige om man raggade på krogen och fick bjuda pengapungen tom här.

Slå mig, smiska mig för att jag har en svensk fru som jag älskar och att jag har åsikter i ämnet. :icon_blackeye:
Alla tjejer kostar på ett eller annat sätt.
Om man vill bo med en tjej från Thailand har man oftast träffat henne på en bar eller ett disco.
Hon kan säkert lite engelska redan och har med all säkerhet haft sex med andra "faranger". Även om hon inte erkänner det.
Kanske inget man erkänner för andra här hemma.
Men vi är inte så oskylldiga själv heller. Men om man ska leva till sammans får man glömma det som hänt tidigare i livet. Precis som man får göra med en tjej från Sverige. Även om man får känna av kritik från andra som inte förstår hur det är här hemma.
Men huvudsaken man trivs själv.
Jag tyckte tydligen lite själv också.

Utloggad Ozz

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
« Svar #25 skrivet: 12 december 2008, 18:45:02 »
Citera
Alla tjejer kostar på ett eller annat sätt.
Jo tack, frugan är inte gratis, det skall gudarna veta  :-)
Citera
Om man vill bo med en tjej från Thailand har man oftast träffat henne på en bar eller ett disco.
Hon kan säkert lite engelska redan och har med all säkerhet haft sex med andra "faranger". Även om hon inte erkänner det.
Det var det jag menade, men... ofta när det kommer en diskussion om giftemål och barn så "mörkas" detta och damen i fråga jobbade på 7 Eleven.
Citera
Kanske inget man erkänner för andra här hemma.
Men vi är inte så oskylldiga själv heller.
Jag pratar väl inte heller "högt" om vårat lilla intresse och jag är absolut inte oskyldig. :q
Citera
Men om man ska leva till sammans får man glömma det som hänt tidigare i livet. Precis som man får göra med en tjej från Sverige. Även om man får känna av kritik från andra som inte förstår hur det är här hemma.
Absolut, har läst en del böcker som säkert många med mig här på TS har gjort också och det livet som många Isan-tjejer m.fl. lever så kan jag absolut förstå att många vill tjäna snabba pengar i Patong eller Pattis. Även om det förmodligen hade legat med i mitt bakhuvud om hon verkligen älskar mig eller mina pengar...
Citera
Men huvudsaken man trivs själv.
Helt klart, jag fördömer absolut ingen men visst är det lite lustigt att alla andras fruar jobbat som barflicka tidigare men "min" fru jobbade på 7 Eleven.
Citera
Jag tyckte tydligen lite själv också.
Att tycka är guld på ett forum. :thumbsup

Ozz on tour 2012
Maldiverna 23/2 - 2/3
Singapore 2/3 - 6/3
Kambodja 6/3 - 13/3
Bangkok/Pty 13/3 - 20/3
Phuket 20/3 - 25/4

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6022
« Svar #26 skrivet: 12 december 2008, 20:42:18 »
Ett intressant inlägg som jag vill kommentera lite :)

Det riskerar man alltid om man sticker ut hakan men hellre det än att inte utnyttja forumet för vad det är till för, nämligen diskussioner av olika kalibrar ;)
Eller vem som helst med thailändsk flickvän.

Första kvällen när man gjort sig iordning brukar i alla fall jag gå ut till någon bar för att ta några öl.
Det är där i barerna de står. De mörka, vackra skönheterna som lockar dig ner hos dem och får dig att må så bra. Lite smekningar och några vackra leenden senare blir du som vax i hennes händer. Och hon vill följa med dig hem och hon är så exotisk och spännande och hon tar hand om dig på ett sätt som du inte blivit behandlad på förr. Du känner dig ung och stark och vacker och ju fler dagar som ni spenderar tillsammans dessto svårare är det att lämna henne och snart märker du att du är fast.

Det märkte hon redan andra dagen :D

Nu är du tillsammans med en tjej som du träffat i en bar, en s.k. bartjej, men det kan du ju inte berätta för din familj eller dina vänner utan du säger därför att hon jobbade i en butik av något slag och de tror dig såklart.

Men vi andra, vi som varit nere några gånger och sett ett och annat, vi vet sanningen :'(

Här har du enligt mig fel.
När hon kommit hit och ni bildat familj eller om ni valt att göra det i LOS så är hon inget annat än din flickvän/fru.

Att hon jobbat i bar tidigare innebär inte att hon fortfarande lever det livet.

Hon har ju funnit en man som tar hand om henne och hennes/ditt barn och förmodligen, om ni bor här, börjat arbeta någonstans och tjänar lite egna pengar.
Hon kan skicka pengar till dem där hemma och ändå få en hel del över.
Hon känner glädje över sin nya tillvaro och även om det inte var kärlek som först fick henne att stanna hos dig så kanske hon nu känner det för dig nu.

Jag inbillar mig att de flesta tjejerna, särskilt de från Isaan, börjar att jobba i en bar för att det är den absolut sista utvägen för dem.
Att mer eller mindre tvingas att följa med olika män med olika uppfattningar om vad hygien egentligen är, och ibland vara nästan spyfärdiga av äckel innan han till slut är färdig, gör att deras ribba också sänks. Från drömmen om en ung kille som ska ta henne därifrån så kan en hygglig man i 40-årsåldern, som i regel har ett hyfsat ordnat liv och behandlar henne respektfullt, vara ett bra val ur hennes synvinkel.

Sedan finns det säkert tjejer som ser det som en genväg till snabba pengar för att kunna shoppa lite extra och unna sig lite mer än vad man kan för en lön som man får jobba sig till under ganska många oglamorösa timmar i månaden.

Jag ser ironin och blir gärna den första här att gratulera dig till att ha fått tag i en fru som din. Jag har själv varit gift men det är jag inte längre och trots att jag nu, av olika skäl, bara känner likgiltighet för henne så hade vi också några mycket bra år tillsammans.

Efter henne provade man väl på några andra innan jag tröttnade helt på dem innan jag återfick tron på kvinnorna igen efter min första resa till LOS.

Bartjej?

Jadå!

Vad sa jag till dem här hemma?

Hon jobbar i en affär!!

Nu har jag en thajtjej och om hon jobbat i en bar någon gång vet jag inte och om så vore  :thebirdman: till andras åsikter om det.

Om hon gillar mig eller mina pengar det vet jag heller inte.
Men nu när jag åker ner så har jag sagt till henne att jag mindre pengar med mig än vad jag har och har även gjort upp en budget för dem. Då får vi väl se.

Hon tyckte inte att det gjorde så mycket utan var bara glad över att vi ska få vara tillsammans. Sa hon i alla fall och jag har ingen anledning att inte tro på henne.

Finns ingen anledning till det. snarare bör man  :clap:  :clap: för att du höjde nivån rejält och med ett ämne som är både intressant och konfliktladdat.

Det jag skrivit om är vad många av tjejerna som jag lärt känna berättat och oftast så har de en liknande berättelse. Därmed inte sagt att den överensstämmer med sanningen.

Lite att tänka på:
Om man träffar en tjej, oavsett varifrån hon kommer, som ger dig en riktigt bra avsugning ska man bli svartsjuk för att hon uppenbart sugit av andra före dig eller ska man njuta av den istället?

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

fran

• Gäst
« Svar #27 skrivet: 12 december 2008, 20:55:25 »
Kurios....tänkvärt och riktigt bra skrivet, dessutom med inslag av ironi. Kan bara hålla med dig, dels vad det gäller tjejernas berättelse och även svenska killars story angående sin TGF "Inte hon inte, hon driver/drev eget företag, jobbade på bank etc etc"...jojo.....that+s life
 :clap:

Utloggad Ozz

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
« Svar #28 skrivet: 12 december 2008, 21:23:01 »
Bra utveckling på mycket av det jag menade, intressant och läsvärt som vanligt från dig Kurios. :thumbsup

Jag vill bara tydliggöra en sak och som du mycker korrekt också påpekade i raderna:
Här har du enligt mig fel.
När hon kommit hit och ni bildat familj eller om ni valt att göra det i  så är hon inget annat än din flickvän/fru.

Att hon jobbat i bar tidigare innebär inte att hon fortfarande lever det livet.

Självklart var det så jag menade, skulle nog skrivit på detta viset i stället:
Därmed inte sagt att det inte är så att din fru och ditt kommande barns mamma var bartjej/hora!
(Gick lite snabbt där)

Ozz on tour 2012
Maldiverna 23/2 - 2/3
Singapore 2/3 - 6/3
Kambodja 6/3 - 13/3
Bangkok/Pty 13/3 - 20/3
Phuket 20/3 - 25/4

Mrtall

• Gäst
« Svar #29 skrivet: 12 december 2008, 22:16:28 »
Undrar vem som är mest korkad, Ozz eller hans "eländiga" fru.

Jag tippar på hycklare Ozz.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6022
« Svar #30 skrivet: 12 december 2008, 22:20:04 »
Bättre om det går snabbt här ;)
Då är vi nog överens i sak :thumbsup

Jag har, om det inte framgick tidigare, inga som helst problem med att vara tillsammans med bartjejer.
De är ofta på bra humör och har en härlig humor.
De tar också hand om dig väldigt bra om du behandlar dem ok.

Det är vanliga tjejer med som fortfarande har sina drömmar om ett bättre liv och som många gånger hoppas att få dela det med dig.

Det de söker är väl i första hand trygget och för dem, som inte vuxit upp i ett tryggt och socialt välutvecklat land som oss, så är trygghet samma sak som pengar.

Det gäller bara att ha ögon och öron öppna och att komma ihåg att det är du som har övertaget även om det ibland inte verkar så.

Du kan alltid hitta en lika fin tjej som henne om du inte tycker att det känns helt bra eller om hon försöker att få dig att ge henne mer än vad du egentligen vill genom att manipulera dig på ett eller annat sätt.

Gå då vidare till nästa för hon är bara ute efter dina pengar.

Jag har träffat olika typer från de beräknande till de vanligaste som för det mesta sitter och dagdrömmer om prinsen som ska ge dem ett bättre liv.

Sedan finns ju de som verkligen har ett annat jobb och som aldrig jobbat i bar och även de har samma härliga humor och de kan ta med dig på olika platser de med.
Fast de har nästan alltid med sig en kompis och du kan glömma sex den kvällen. :nono: Och ett tag framåt..
I alla fall med henne :D

Skulle jag träffa en svensk tjej och tycke skulle uppstå så är jag inte främmande för det heller men i dagsläget håller jag mig till min thaitjej och hoppas på att det kommer att bli bra.

Oavsett vad hon har gjort eller inte gjort innan hon träffade mig :)

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Inloggad krille thai

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5071
« Svar #31 skrivet: 12 december 2008, 22:22:02 »

Eller du MR Tall   lol
usch va kallt det är, kan jag inte få åka nu?

Utloggad Ozz

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
« Svar #32 skrivet: 12 december 2008, 22:40:17 »

Hmm, utveckla gärna.
Jag är absolut inte rädd för att argumentera för vad jag tror på och det vore intressant att få veta vad du grundar ditt påhopp på. Vad gör mig till en hycklare i dina ögon?

Ozz on tour 2012
Maldiverna 23/2 - 2/3
Singapore 2/3 - 6/3
Kambodja 6/3 - 13/3
Bangkok/Pty 13/3 - 20/3
Phuket 20/3 - 25/4

Utloggad Johan Lat

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1372
« Svar #33 skrivet: 13 december 2008, 12:42:46 »
En hycklare i mina ögon är en som är expert på thaitjejer utan att ens ha varit i landet dom kommer från fool, hm vem kan jag tänka på då ::)

ducce

• Gäst
« Svar #34 skrivet: 13 december 2008, 16:03:42 »
Eftersom jag har haft äran att få träffa Mr Ozz med Fru
så måste jag väl påstå att det är en av de minst
"hyckliga" människor jag känner eller har hört talas om  :hmm
« Senast ändrad: 13 december 2008, 16:09:08 av Ducce »

ducce

• Gäst
« Svar #35 skrivet: 13 december 2008, 16:07:46 »
Och för att anknyta till topic igen så är det väl så att trivs
man med en människa så bryr man sig väl inte om varifrån
hon eller han kommer eller vad vedebörande har haft för
yrke för att försöja sig (och sin familj) tidigare i livet.

Mvh Ducce som är förtjust i tjejer från alla jordens hörn  :thumbsup

Mrtall

• Gäst
« Svar #36 skrivet: 13 december 2008, 16:49:48 »
Hmm, utveckla gärna.
Jag är absolut inte rädd för att argumentera för vad jag tror på och det vore intressant att få veta vad du grundar ditt påhopp på. Vad gör mig till en hycklare i dina ögon?

Jag tycker att alla som "älskar" sin fruktansvärt tråkiga, elaka och korkade svenska fru, men knullar med thai-brudar är hycklare, dubbelmoralister, jönsar eller vad vi nu ska kalla dom.

Men jag vill passa på att be om ursäkt för mitt lilla påhopp på just Dej, jag  fool fattade inte ironin först.

Utloggad Ozz

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
« Svar #37 skrivet: 13 december 2008, 17:20:01 »
Jag tycker att alla som "älskar" sin fruktansvärt tråkiga, elaka och korkade svenska fru, men knullar med thai-brudar är hycklare, dubbelmoralister, jönsar eller vad vi nu ska kalla dom.

Men jag vill passa på att be om ursäkt för mitt lilla påhopp på just Dej, jag  fool fattade inte ironin först.
För att förtydliga en sak som du kanske missat så har jag aldrig varit otrogen mot min fru.
Hon är naturligtvis alltid med, jag delar mina äventyr med den jag älskar, det är kärlek för mig.

Ozz on tour 2012
Maldiverna 23/2 - 2/3
Singapore 2/3 - 6/3
Kambodja 6/3 - 13/3
Bangkok/Pty 13/3 - 20/3
Phuket 20/3 - 25/4

Mrtall

• Gäst
« Svar #38 skrivet: 13 december 2008, 18:00:06 »
För att förtydliga en sak som du kanske missat så har jag aldrig varit otrogen mot min fru.
Hon är naturligtvis alltid med, jag delar mina äventyr med den jag älskar, det är kärlek för mig.

Låter nice. Ni blir jag ju för f-n avundsjuk på Dej! :thumbsup

Utloggad Ozz

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
« Svar #39 skrivet: 13 december 2008, 18:03:51 »
Låter nice. Ni blir jag ju för f-n avundsjuk på Dej! :thumbsup
Tjusningen med heta diskusisoner och missförstånd på ett forum har fått ett ansikte... igen :v

Ozz on tour 2012
Maldiverna 23/2 - 2/3
Singapore 2/3 - 6/3
Kambodja 6/3 - 13/3
Bangkok/Pty 13/3 - 20/3
Phuket 20/3 - 25/4

* Info

• *Antal Medlemmar: 10822
  • *Senast: ErssonG

• *Totala Poster: 106598
  • *Total Ämnen: 5132
  • *Online idag: 52