* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: I take care of you  (läst 1951 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad somtam

• V.I.P
  • Antal inlägg: 123
  • Kön: Man
I take care of you
« skrivet: 16 september 2008, 15:36:33 »
Tänk så mycket detta uttryck betyder:

Thai tjejer  säger ofta  I take care of you and you take care of me. Gemensam samtidig orgasm ????
eller
 är det kanske så att en tvåbent ATM maskin inbjuds till en åktur?

Detta appropå en intervju med en bartjej, där hon ansåg att det viktigaste hos mannen var att "he takes care of me", långt viktigare än att mannen var sexig och snygg.
Alltså vad menas

Utloggad Johan Lat

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1453
SV: I take care of you
« Svar #1 skrivet: 16 september 2008, 16:25:54 »

Där träffade du huvudet på spiken :D

Utloggad somtam

• V.I.P
« Svar #2 skrivet: 16 september 2008, 16:31:06 »
OOOPS! :icon_blackeye: Detta kom visst i fel forum

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6292
« Svar #3 skrivet: 16 september 2008, 16:33:53 »
Tänk så mycket detta uttryck betyder:

Thai tjejer  säger ofta  I take care of you and you take care of me. Gemensam samtidig orgasm ????
eller

Detta appropå en intervju med en bartjej, där hon ansåg att det viktigaste hos mannen var att "he takes care of me", långt viktigare än att mannen var sexig och snygg.
Alltså vad menas

Jag kan bara förklara det utifrån mina begränsade erfarenheter.

De tar hand om dig på olika sätt.
De tar dig till andra matställen än vad man är van vid. Det kan vara enklare ställen med lägre priser och maten är minst lika god. De ser även till att man inte lämnar för mycket i dricks.
De häller i ditt glas och lastar på mat på din tallrik oavsett om du vill eller inte.

De tar med dig till templet och man får se det från deras perspektiv som är annat än vad du som turist är med om.
De kan ta med dig till en munk så du får se hur det går till.
Att gå till tempel och att besöka en munk är en stor och viktig del i deras liv.

Eftersom de har en bättre lokalkännedom än vad du har så tar de med dig till platser som du annars inte skulle besökt. Oftast har de en motorcykel som hon skjutsar dig på.

Behöver du något, typ cigg eller myggspray så tar hon dig dit du kan köpa det eller också åker hon och köper det åt dig.

Är man på stranden smörjer hon in dig med solkräm och hämtar drycker och frukt om du vill ha.
Du får även en massage och de ser till att dina naglar inte är för långa.

De ser till att man har det väldigt bra helt enkelt.

Sen ska du naturligtvis ta hand om henne.
Det viktigaste är att du behandlar henne med respekt som med vilken annan flickvän som helst. Det är nämligen det hon är och så som hon också ser sig själv. Även om det bara är för några dagar eller veckor.
Gör du inte det så kan man få en obehaglig överaskning.

Sedan får man räkna med att betala för allting. Det kan vara bensin, telefonkort, lite kläder och förmodligen några skor. Ibland ett smycke.

De sakerna får man alltid betala för oavsett om hon är med dig för att du ger henne pengar eller inte.

Men även om man får stå för hennes utgifter under tiden så ser hon till att hålla kostnaderna nere för dig under tiden som du är tillsammans med henne. Går ni till en bar så är det bara dina och hennes drycker som du betalar för. Ingen av de andra kommer till dig för att be dig köpa drinkar till dem eller att du ska ringa i klockan. Så i slutändan går det nog ändå jämnt upp.

Naturligtvis så ingår det sex men tro inte att det bara är dig hon tänker på. Även här gäller det att ta hand om henne så att hon blir nöjd.

Ser du till att ta hand om henne så tar hon hand om dig. Snart känner du att du aldrig vill åka hem.
Då har du fått vad vi andra redan fått.

Den gula febern :D

Utloggad gotte

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5056
« Svar #4 skrivet: 16 september 2008, 16:34:14 »
Kan nog säkert betyda flera saker men tror att det ur kvinnans perspektiv oftast innebär pengar  :)
...men man ska väl inte dra alla över samma kam, eller :hmm

Tror att majoriteten av de damer vi avhandlar här på TS jobbar i nöjesbranschen i någon form och de är ju experter på hur en "slipsten ska dras" (= manipulation av Farang) :la

Men den som lever får se/höra om det finns andra och mer positiva exempel på uttrycket som nämns i topic  :)

Utloggad Johan Lat

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1453
« Svar #5 skrivet: 16 september 2008, 16:35:21 »
OOOPS! :icon_blackeye: Detta kom visst i fel forum

Flyttade den, ligger nog bättre här ja :thumbsup

Utloggad gotte

• Surr medlem
  • Diamant VIP
« Svar #6 skrivet: 16 september 2008, 16:36:54 »
Jag hann inte posta mitt inlägg förrän mästerskrivare Kurios hade fått ihop en liten novell om positiva saker :notworthy:

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #7 skrivet: 16 september 2008, 16:40:26 »
Jag hann inte posta mitt inlägg förrän mästerskrivare Kurios hade fått ihop en liten novell om positiva saker :notworthy:
Ja det blev några ord.
Men det är svårt att beskriva det för någon som inte varit med om det.
Mitt råd till dem är att prova det så fort ni kan. Ni blir inte besvikna.

Men se till att behandla dem med respekt samt att ni gör rätt för er ;)

Utloggad gotte

• Surr medlem
  • Diamant VIP
« Svar #8 skrivet: 16 september 2008, 16:41:56 »

Men se till att behandla dem med respekt samt att ni gör rätt för er ;)
Alldeles korrekt  :thumbsup

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #9 skrivet: 16 september 2008, 16:50:00 »
Jag blir alltid så förb....d när man pratar med tjejer som blivit blåsta.

Sedan finns det ju de som står och försöker att pruta ihjäl sig med tjejerna samtidigt som de kan sitta kväll efter kväll i baren med notor på drygt 10000 baht och tycka att det är billigt.

Utloggad galrion

• Bowla e kul
  • Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 855
  • Fy fan vad kul man kan ha......
« Svar #10 skrivet: 16 september 2008, 16:51:01 »
Kan nog säkert betyda flera saker men tror att det ur kvinnans perspektiv oftast innebär pengar  :)
...men man ska väl inte dra alla över samma kam, eller :hmm

Tror att majoriteten av de damer vi avhandlar här på TS jobbar i nöjesbranschen i någon form och de är ju experter på hur en "slipsten ska dras" (= manipulation av Farang) :la

Men den som lever får se/höra om det finns andra och mer positiva exempel på uttrycket som nämns i topic  :)
I take care of you if you take care of me, det är grundregeln precis som, no money no funny... Ofc är vi vandrande bankomater... Men det får vi ta ;) Kul får vi ha och det är vi värda :D De flesta av oss vet detta. :D

รติเด็กหญิง มีเพศสัมพันธ์

Utloggad galrion

• Bowla e kul
  • Surr medlem
  • Silver V.I.P
« Svar #11 skrivet: 16 september 2008, 16:52:58 »
Jag blir alltid så förb....d när man pratar med tjejer som blivit blåsta.

Sedan finns det ju de som står och försöker att pruta ihjäl sig med tjejerna samtidigt som de kan sitta kväll efter kväll i baren med notor på drygt 10000 baht och tycka att det är billigt.
Jag ger hellre en bra tjej extra än att hålla på med prutning. Är man inte nöjd så pröjsa vad du ska och hitta en annnan till kvällen. ;)

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5367
    • hgs.st
« Svar #12 skrivet: 16 september 2008, 20:40:06 »
Som Kurios skriver kan det betyda fler saker. Men om du är med samma tjej en längre tid så får du troligtvis uppleva saker som den vanliga turisten inte får uppleva. Dom är en turguid som ger extra tjänster. Det är klart att dom ska ha betalt. Dom jobbar ju. Inte vill vi att arbetsgivaren/kunden kommer och vill betala mindre för vårat arbete när vi har jobbat klart.
Varför måste ag vara i ett land där det fortfarande snöar i april?!

Utloggad somtam

• V.I.P
« Svar #13 skrivet: 16 september 2008, 21:52:42 »
[quote author=Kurios link=topic=2749.msg54724#msg54724 date=1221579

Sedan får man räkna med att betala för allting. Det kan vara bensin, telefonkort, lite kläder och förmodligen några skor. Ibland ett smycke.

De sakerna får man alltid betala för oavsett om hon är med dig för att du ger henne pengar eller inte.

Men även om man får stå för hennes utgifter under tiden så ser hon till att hålla kostnaderna nere för dig under tiden som du är tillsammans med henne. Går ni till en bar så är det bara dina och hennes drycker som du betalar för.

Den gula febern :D
[/quote]

Om man bortser från korttidsdamerna även om det är svårt. Så gällde frågeställningen nog snarast att
I want a good man that takes care of me - mera långsiktig alltså och svaret är stålar...eller hur

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #14 skrivet: 16 september 2008, 22:17:54 »
Om man bortser från korttidsdamerna även om det är svårt. Så gällde frågeställningen nog snarast att
I want a good man that takes care of me - mera långsiktig alltså och svaret är stålar...eller hur
Vad de söker är väl egentligen trygghet. Bland annat ekonomisk trygghet. Det är därför man ofta ser tjejer med män som är lite äldre.
De männen har oftast en ekonomisk stabilare grund att stå på och ett mer ordnat liv än en tjugofemåring som fortfarande bor hos mamma.
Det kan vara svårt för oss som lever i ett rikt samhälle att förstå hur många av dem har det. De får inget socialbidrag eller pension utan får förlita sig på att släktingar förbarmar sig över dem.
Så pengar är en mycket viktig bit för dem även om det inte är allt. Men det ger dem en viss trygghet.

Utloggad somtam

• V.I.P
« Svar #15 skrivet: 16 september 2008, 22:42:19 »
Håller med. Konsekvensen blir ju lite märklig: när två tjejer slåss om en man eller visar svartsjuka så gäller det en god inkomstkälla. :violent1:  Den ultimata testen är att låta tjejen försörja dig. Klarar Hon detta så är det  :love4:

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #16 skrivet: 16 september 2008, 23:06:56 »
Håller med. Den ultimata testen är att låta tjejen försörja dig. Klarar Hon detta så är det  :love4:
Jag vet inte om vi lever i samma värld du och jag. ???
I min värld åker man inte till ett u-land för att bli försörjd av fattiga landsortsflickor. :nono:

Utloggad somtam

• V.I.P
« Svar #17 skrivet: 17 september 2008, 15:20:54 »
 Så forsätt att sväva i ovisshet då.  :hmm  De fall av bra förhållanden som jag har sett, har tjejen drivit någon slags business, supportad av mannen förvisso, men ändå. :coffee :coffee

Utloggad Kedde

• Surr medlem
  • Platinum V.I.P
  • Antal inlägg: 2971
  • Can´t get enugh
« Svar #18 skrivet: 17 september 2008, 17:29:28 »
Så forsätt att sväva i ovisshet då.  :hmm  De fall av bra förhållanden som jag har sett, har tjejen drivit någon slags business, supportad av mannen förvisso, men ändå. :coffee :coffee
Finns nog både och.
Pattaya Pattaya Pattaya !!!!!!!!!!

Utloggad somtam

• V.I.P
« Svar #19 skrivet: 18 september 2008, 22:20:31 »
Sälvklart är det så.  :thumbsup
I gentligen är det samma frågeställning som vi miljonärer alltid ställer:
Älskar hon mig eller mina pengar.
Därav mitt ödmjuka svar: Gör som i Hollywood filmen spela fattig. :hmm eller .....

Utloggad oMega

• Prince OF Sweden
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 233
  • Guidade Bar Rundor Varje Helg i Pattaya ., PM:a
    • THB Kursen i Real Tid
« Svar #20 skrivet: 22 september 2008, 17:52:19 »
Vad de söker är väl egentligen trygghet. Bland annat ekonomisk trygghet. Det är därför man ofta ser tjejer med män som är lite äldre.
De männen har oftast en ekonomisk stabilare grund att stå på och ett mer ordnat liv än en tjugofemåring som fortfarande bor hos mamma.
Det kan vara svårt för oss som lever i ett rikt samhälle att förstå hur många av dem har det. De får inget socialbidrag eller pension utan får förlita sig på att släktingar förbarmar sig över dem.
Så pengar är en mycket viktig bit för dem även om det inte är allt. Men det ger dem en viss trygghet.

Kan påpeka att Thailändarna har vist statlig pension . .dock rör dej inte om några stora summor direkt .
Sen va kraven ligger på hur länge som har jobbat osv vet ja inte hur de ligger till . .
Bosatt i Pattaya - Livet leker :)

-M.D.L-

Utloggad somtam

• V.I.P
« Svar #21 skrivet: 23 september 2008, 17:16:45 »
Intressant.
 Läste någonstans att i Thailand så är pengar lika med status, ju mer pengar ju högre status.

Det är slående hur väl man som farang blir bemött.
Kan det vara så att alla faranger har pengar och därigenom hög status och blir behandlade därefter. ;)

Utloggad galrion

• Bowla e kul
  • Surr medlem
  • Silver V.I.P
« Svar #22 skrivet: 23 september 2008, 17:26:45 »
Intressant.
 Läste någonstans att i Thailand så är pengar lika med status, ju mer pengar ju högre status.

Det är slående hur väl man som farang blir bemött.
Kan det vara så att alla faranger har pengar och därigenom hög status och blir behandlade därefter. ;)

Tror dom i alla fall......Vi hade ju råd att åka dit, sen om vi lever på vatten och bröd 9 månader har dom ju inget med att göra :q :crazy:

Utloggad mackaman

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 688
« Svar #23 skrivet: 23 september 2008, 17:29:52 »
Angående att bli supportad av tjejerna. Jag träffar regelbundet en gift Thai-tjej, som är bosatt i USA, med sin 25 år äldre man, (rik som ett troll dessutom, ger henne allt hon pekar på )
Vi brukar träffas ett par veckor i sänder, även när hennes man är i LOS, hon har säkert 10 ggr så mycket pengar som jag har och då är jag relativt välbärgad, men jag får betala allt ändå.
Hon brukar säga med ett leende att hon är den enda kvinnan som åker till Thailand för att få sex, men jag tror att det ligger i generna, mannen betalar, kvinnan behagar, jag köper det till 100% :P

Utloggad galrion

• Bowla e kul
  • Surr medlem
  • Silver V.I.P
« Svar #24 skrivet: 23 september 2008, 17:34:37 »
Angående att bli supportad av tjejerna. Jag träffar regelbundet en gift Thai-tjej, som är bosatt i USA, med sin 25 år äldre man, (rik som ett troll dessutom, ger henne allt hon pekar på )
Vi brukar träffas ett par veckor i sänder, även när hennes man är i LOS, hon har säkert 10 ggr så mycket pengar som jag har och då är jag relativt välbärgad, men jag får betala allt ändå.
Hon brukar säga med ett leende att hon är den enda kvinnan som åker till Thailand för att få sex, men jag tror att det ligger i generna, mannen betalar, kvinnan behagar, jag köper det till 100% :P
:thumbsup  :clap: kör på....

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #25 skrivet: 23 september 2008, 17:50:14 »
mannen betalar, kvinnan behagar, jag köper det till 100% :P
Håller med dig i det. Dessutom vet de hur man gör för att behaga :)

Utloggad galrion

• Bowla e kul
  • Surr medlem
  • Silver V.I.P
« Svar #26 skrivet: 23 september 2008, 19:02:12 »
Håller med dig i det. Dessutom vet de hur man gör för att behaga :)
Kurios you can take car of me, I think that from your stories you are the one who can... And I think the rest of all members here to.... Take care and have a nice evening my friend... It's just a easy way to live if someone takes care of you..... :crazy:

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #27 skrivet: 23 september 2008, 19:17:09 »
Kurios you can take car of me, I think that from your stories you are the one who can... And I think the rest of all members here to.... Take care and have a nice evening my friend... It's just a easy way to live if someone takes care of you..... :crazy:
Jag är övertygad om att du inte har de yttre kvalitéer jag söker hos någon som jag kan tänka mig att "ta hand om" :D
Men en bärs ska du få när vi träffas ;)

Utloggad galrion

• Bowla e kul
  • Surr medlem
  • Silver V.I.P
« Svar #28 skrivet: 23 september 2008, 19:56:40 »
Jag är övertygad om att du inte har de yttre kvalitéer jag söker hos någon som jag kan tänka mig att "ta hand om" :D
Men en bärs ska du få när vi träffas ;)
Hope so Kurios, after that I will teach you a lot about one night stand......... :D :q

Utloggad somtam

• V.I.P
« Svar #29 skrivet: 23 september 2008, 20:41:08 »
tligen

Äntligen ett positivt tecken för en romantiker, för när du betalar för allt, menar du väl nästan allt :crazy:

Utloggad mackaman

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 688
« Svar #30 skrivet: 23 september 2008, 20:43:31 »
Hon brukar betala för kondomerna, ja

Utloggad somtam

• V.I.P