* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Hem till byn del 9  (läst 573 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6292
  • Kön: Man
Hem till byn del 9
« skrivet: 30 augusti 2008, 17:07:33 »
När jag vaknar är lilltjejen redan vaken. Hon ligger och nynnar lite grann och när hon får syn på att jag är vaken så skrattar hon till och gömmer ansiktet under täcket.
Jag kittlar henne lite och hon börjar skratta.

Jag slutar för att vi inte ska väcka gumman och tänker vad synd att jag inte kan prata med henne. Hon verkar tänka samma sak så vi ligger där och tittar på varandra.

Hon ser sig omkring och eftersom jag inte kan prata med henne så pekar jag mot teven och hon nickar. Jag sträcker mig efter dosan och ger henne den.
På alla kanaler är det bara ett program om kungahuset men det verkar hon inte bry sig om.

Jag går in på toan efter att med några pekande rörelser frågat henne om hon behövde gå in där. När hon skakade på huvudet gick jag in.

Jag fyllde på vatten och började värma det och när det var klart hade det börjat andra program på teven och lilltjejen hade hittat något som hon tyckte om.

Jag ställde undan vattenkokaren så att hon inte kunde nå den och visade henne att jag skulle ut och röka.
När jag kom in igen hade gumman vaknat till lite och jag la mig hos henne bara för att känna värmen från hennes kropp.

Efter en liten stund var det nog ansåg hon och lade sig bredvid dottern och började att tittade på programmet som nyss börjat.

Hon hade på sig sin nattdräkt- en liten negligé som nätt och jämt täckte rumpan.
Jag som satt mig upp såg inte ens teven.

Men när jag var mitt inne i dagdrömmandet om denna härliga bakdel får jag plötsligt en liten smäll av gumman som säger: Forget it!

Vad är det nu svarar jag oskyldigt och hon säger att hon vet vad jag tittar på.
Hon vänder sig om med sitt härliga leende mot mig och jag kan bara le tillbaka.
Dessvärre tar hon också filten och virar om sig som en liten vårrulle. Sen vänder hon sig om och räcker ut tungan.

Nåja det var ändå dags för påtår och en cigg så jag värmer vattnet och gör samtidigt i ordning en kopp te till gumman.
Jag ger lilltjejen ett juicepaket och hon vill ha lite torkad och rökt fisk som hon tycker om och jag ger henne det.

När jag serverat gumman och är på väg ut med cigg och kaffe tar någon plötsligt tag i handtaget utifrån.
Vem kan det vara tänker jag lite surt men öppnar ändå till mostern som glatt promenerar in och börjar prata med gumman.

När jag sitter där ute funderar jag för mig själv om varför jag gick med på att åka hit.

Gumman skulle ju ändå ha mött mig vid flygplatsen och därifrån hade vi ju kunnat åka vart som helst i hela Thailand. Då hade det bara varit hon och jag och allt hade varit underbart hela tiden.
Sedan blir jag lite arg på mig själv för trots att mostern inte visar någon direkt hänsyn till andras rätt till privatliv och det faktum att jag är duktigt trött på henne överhuvudtaget så är hon väldigt trevlig. Det gör att jag inte kan förmå mig att ogilla henne så som jag vill göra.

Och hade vi åkt någon annanstans hade jag inte träffat hennes familj och fått vara med om lite annorlunda saker och det är jag glad för att jag fått göra.

Jag går in och duschar och sen blir det minsann en kopp till medan jag väntar på att de ska göra sig klara.

Idag äter vi frukost i byn.
Mamman hade gjort omelett och stekt några chilikorvar och någon sorts köttbiff enbart till mig. De andra åt som vanligt någon soppa med ris till.

Naturligtvis fick jag inte ha maten i fred men det fanns gott om det så att det ändå räckte.

Efter maten kom gumman med kuddar för nu skulle det vilas igen. Jag nöjde mig med en cigg och när jag satt och väntade på att vi skulle göra något annat så kom lilltjejen och en av hennes kompisar och plockade bär från grenarna från det stora trädet.
Men i den åldern så sitter ju grenarna väldigt högt upp så jag erbjöd dem min hjälp och de tog tacksamt emot den.

Gladast var förstås lilltjejen som jag lyfte upp så att hon kunde plocka bären själv. Det var roligt.

Når de enligt gumman fått tillräckligt så smakade jag på några bär och de smakade som en blandning av smultron och jordgubbar.
Men de såg ut som körsbär och jag förväntade mig därför att det skulle smaka likadant men det var ingen kärna i dem och de var väldigt söta och goda.

Ut från huset kommer mostern, Toy, mamman och någon som tydligen är en moster det med.
Gumman ropar på dottern för nu ska vi tydligen åka någonstans.
Mamman och moster nummer två tar plats på flaket och vi andra tar plats inne i bilen.

Vi åker mot Buriram och svänger in på samma Big C som vi tidigare varit på. Toy och mostern försvann iväg för sig själva och jag var tvungen att uppsöka herrarnas.
Gumman och lilltjejen satt och väntade men mamman och moster nummer två hade även de försvunnit in till hyllorna i affären.

Vi gick och tittade omkring bland hyllorna där det var mest kläder och sedan smink och gumman såg ett nagellack som hon bara måste ha.

Vi tog med oss det och sedan behövde vi några fler sorters behåar. Jag såg några underkläder som jag ville köpa till henne men se det kunde vi ju inte göra när mamma var i samma affär.

Vi hittade mamman och moster nummer två med varsin varuvagn. Det var säkert tio flaskor med matoljor, storpack av tvättmedel, sköljmedel, diverse hygienartiklar och en hel del annat.
De stod och tittade på några byråar i plast och efter moget övervägande tog de två.

Gumman gick och hämtade ännu en kundvagn och den fylldes snart den med.

Jag som hade tröttnat på affären innan vi gått in genom dörrarna föreslog att jag kunde ta med mig lilltjejen till en hoppborg som fanns vid ingången.
Men eftersom de tydligen började bli klara så får vi göra det en annan gång.

De kom till kassan och lastade ur vagnarna och affären packade ner varorna i kassar.
Det fanns även säkerhetsvakter där inne och en av dem drog ut lådorna för att se att de var tomma.
Jag tog hand om betalningen och det gick på lite drygt 5000 baht. Jag trodde att det skulle kosta betydligt mer men det berodde väl på att man har priserna hemifrån att jämföra med.
Nu är ju deras förråd välfyllda i alla fall.

Vi lastade flaket fullt av varor och damerna satte sig till rätta. Att flaket var fullt av varor och damer var ingenting som bekymrade Toy som körde. Det var gasen i botten för att snabbt komma upp i marschfarten på dryga 100 km/h.
Jag såg för mig själv hur damer och varor hoppade och skakade när vi kom farande på den bitvis dåliga vägen.

När vi svängde in på uppfarten möttes vi av två kvinnliga släktingar som hjälpte till att bära in varorna.
Jag fyllde mina händer med kassar och bar in dem i huset och gick sedan och hämtade det som var kvar.

Toy hann knappt stänga av bilen förrän han var på väg till affären för att nu var det dags att dricka öl.
Gumman kom ut med kuddar och sa till mig att vila för idag skulle hon göra maten.
Mamman kom ut med en kanna vatten och en ishink och jag drack ett par glas medan jag rökte.
De öl som Toy köpt var tydligen till honom och mostern för varken jag eller någon annan erbjöds att dricka.
Det var när jag betalade som de erbjöd andra.

Jag var inte alls sugen på öl men tyckte ändå att det var konstigt att de inte frågade eftersom de alltid gjort det förut. Nu satt de bara och pratade och drack för sig själva och jag la mig ner för att vila lite.

När maten kom hade de druckit ur sina öl och Toy gick och köpte fler. De behöll även dem för sig själva.

Maten var som vanligt väldigt god och jag talade om det för gumman.

Efter maten var det återigen dags för att vila. Gumman hade fått lite huvudvärk och hon trodde att det var av röken när hon gjorde mat.
Drick lite vatten försökte jag men hon bestämde att avvakta tills vi kom hem.

När vi vilat färdigt skulle vi åka hem. Lilltjejen skulle sova över hos en kompis och vi fick åka utan henne.
Vi stannade vid en butik och Toy köpte ytterligare några flaskor öl och jag hade blivit sugen på cocacola så jag köpte 2 flaskor. Gumman hittade någon sorts medicin som hon sa var bra.

När vi kom till rummet så satte jag på vatten till kaffe och te. Jag öppnade sedan den första colan och halsade halva flaskan. Det var fel sort!

Det här var något som de kallade för cola men som alla cola-gourmeter vet finns det bara en riktig cola.
Etiketten var röd med vit text så det var lätt att ta fel. Lyckligtvis så var den andra flaskan äkta vara. Men smakupplevelsen är inte densamma om man redan druckit en flaska med annan dricka.

Dricker man däremot öl är smakupplevelsen alltid detsamma.

Gumman ville ha Ipren och jag gav henne ett par stycken och gjorde te till henne. Hon lät den stå för att gå in och prata med mostern som nyss ringt henne.

Jag drack mitt kaffe och eftersom gumman inte var tillbaka gick jag och duschade.

När hon kom tillbaka sa hon något om att mostern skulle åka någonstans men eftersom det inte intresserade mig vad mostern ska göra så lyssnade jag inte så noga.
Nu var det andra saker som jag var intresserad av och sa till henne att ta av sig så kan vi hinna med en dubbelomgång ikväll.
En gång nu och en efter att hon har tittat färdigt på sin såpa.

Hon såg på mig och sa sedan att hon inte kände sig så bra och att hon helst ville avstå ikväll.
Om det var ok för mig, tillade hon.
Jag förstod av hur hon sa det att det inte var läge för någon klämkäck kommentar och att hon verkligen var krasslig så jag sa till henne att det var ok.
Hon kom och kramade mig och sa tack.

Jag undrade lite grann vad hon egentligen tänker om mig.
Eller vad hon tidigare i sitt unga liv har haft för relationer.

För känner man sig lite krasslig och helst vill ta det lugnt ska man väl inte behöva tacka för att den andre går med på det?
Om jag övertalat henne hade hon förmodligen gått med på det men vad hade det gett någon av oss för utbyte?

Hur som helst så kramades vi och till slut så skulle hon gå in och duscha. Jag vet inte om hon grät under tiden vi kramades och jag ville inte fråga henne.

Jag tog på mig lite kläder och gick ut och rökte. Passade på att läsa lite när jag ändå inte gjorde något.
Jag kom in och gumman kom ut från duschen så jag gick in och borstade tänderna medan hon smörjde in sig.
Jag värmde mer vatten och gumman tog den medicin hon tidigare köpt och hällde i glaset.
Jag tog lite te och nu började såpan.
Under tiden som hon tittade på teven läste jag i min bok och när det var reklampaus la jag mig och kramade lite på gumman.
Men när reklamen var slut så var det bara för mig att börja läsa igen för då blev teven mer intressant för henne.

När det var slut så la vi oss för att sova.
Gumman, som brukar vilja ligga för sig själv med filten som en kokong omkring sig, kom nu och la sig hos mig.
Hon var lite kramsjuk och även om det inte blev någon action så var det faktiskt helt ok att bara ligga och hålla om henne.

ducce

• Gäst
SV: Hem till byn del 9
« Svar #1 skrivet: 30 augusti 2008, 19:45:26 »
Det är bara att ännu en gång ställa sig och buga för
skriftens mästare,tack för att du tar dig tid  :wai2

Utloggad mackaman

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 688
« Svar #2 skrivet: 30 augusti 2008, 19:51:50 »
Kourios, min vän, det låter som att den gamla sjukdomen kärlek har drabbat dig ;)

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #3 skrivet: 30 augusti 2008, 19:56:31 »
Det är bara att ännu en gång ställa sig och buga för
skriftens mästare,tack för att du tar dig tid  :wai2
Tack för de vänliga orden :thumbsup

Jobbade halvdag idag och är ledig i morgon. Ska försöka att få ihop ett avsnitt till då.

Ännu en gång, tack.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #4 skrivet: 30 augusti 2008, 19:59:41 »
Kourios, min vän, det låter som att den gamla sjukdomen kärlek har drabbat dig ;)
Ja kanske det. Men samtidigt så tar jag det för vad det är.

Utloggad Tape

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 676
« Svar #5 skrivet: 30 augusti 2008, 20:02:04 »
mycket trevlig läsning  :clap: igen :thumbsup

Utloggad swede

• Surr medlem
  • Platinum V.I.P
  • Antal inlägg: 3804
« Svar #6 skrivet: 30 augusti 2008, 20:08:18 »
Fortsätter du så här får du en egen tavla snart! :thumbsup
Måste iväg snart!!

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #7 skrivet: 30 augusti 2008, 20:13:26 »
Fortsätter du så här får du en egen tavla snart! :thumbsup
Smickrare där :D

Utloggad gotte

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5056
« Svar #8 skrivet: 30 augusti 2008, 22:47:53 »
Tack TS's egna "Jack Kerouac" :thumbsup ...lika trevligt varje gång med ett nytt kapitel :)

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #9 skrivet: 30 augusti 2008, 23:00:53 »
Tack TS's egna "Jack Kerouac" :thumbsup ...lika trevligt varje gång med ett nytt kapitel :)
Varsågod!
Honom hade jag inte hört talas om. Tack för det!
Tack även till Google ;)

Utloggad raketost

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 276
« Svar #10 skrivet: 30 augusti 2008, 23:15:46 »
Jag slår ihop klackarna och sätter pannan i golvet.

Underbart beskrivande, målande. Härligt skrivet.
Supertack!

/raketost

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5367
    • hgs.st
« Svar #11 skrivet: 31 augusti 2008, 10:34:40 »
Tack för det här avsnittet.
Började få lite abstinens. Men nu är det ordnat :thumbsup
Varför måste ag vara i ett land där det fortfarande snöar i april?!

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #12 skrivet: 31 augusti 2008, 12:29:46 »
Tack för det här avsnittet.
Började få lite abstinens. Men nu är det ordnat :thumbsup
Varsågod.
Det var ju bra att det löste sig ;)

Jag håller på med nästa nu och inom ett par timmar är det klart hoppas jag.

Utloggad gotte

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5056
« Svar #13 skrivet: 31 augusti 2008, 15:14:17 »
Varsågod.
Det var ju bra att det löste sig ;)

Jag håller på med nästa nu och inom ett par timmar är det klart hoppas jag.
:clapping Då får man förhoppningsvis lite trevligt avslut på helgen då :thumbsup

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #14 skrivet: 31 augusti 2008, 15:37:00 »
:clapping Då får man förhoppningsvis lite trevligt avslut på helgen då :thumbsup
Jag ska bara kontrollera vad jag skrivit och sedan lägger jag ut den.

Känsliga läsare kanske ska varnas för jag har skrivit lite som är barnförbjudet.

Det är ju också en del av berättelsen så det får vara kvar.
Om jag inte ändrar mig när jag läser igenom det ;)

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
    • hgs.st
« Svar #15 skrivet: 01 september 2008, 14:31:54 »
Jag ska bara kontrollera vad jag skrivit och sedan lägger jag ut den.

Känsliga läsare kanske ska varnas för jag har skrivit lite som är barnförbjudet.

Det är ju också en del av berättelsen så det får vara kvar.
Om jag inte ändrar mig när jag läser igenom det ;)

Jag tror att vi klarar lite barnförbjuden läsning ;)

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #16 skrivet: 01 september 2008, 19:37:12 »
Jag tror att vi klarar lite barnförbjuden läsning ;)
Ja det var ju inte så farligt.
Men kanske var det någon som blev nyfiken och läste ;)

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
    • hgs.st
« Svar #17 skrivet: 01 september 2008, 21:49:34 »
Ja det var ju inte så farligt.
Men kanske var det någon som blev nyfiken och läste ;)
Var redan nyfiken och jag har redan läst ;)

* Info

• *Antal Medlemmar: 11033
  • *Senast: Lören

• *Totala Poster: 110140
  • *Total Ämnen: 5340
  • *Online idag: 33
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 4
  • *Gäster: 28
  • *Totalt: 32