0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja men nu menade jag vilket visa jag ska söka här i sverige innan jag åker. Om jag kan köra på ett dubbelt och sen skaffa ett nytt dubbelt på engång eller om det kanske är bättre att söka ett trippelt på en gång. Det är alltså sverige jag ska till över jul, troligtvis.
Du får max 2x tourist visa från Sweden .
Inte sedan förra året. Du har dessutom alltid kunna få det, men eftersom visumet bara var giltigt i 3 mån har det aldrig varit någon mening med mer än dubbelt. Sedan förra året är visumet giltigt i 6 månader och det går att söka trippelt.Tänk på att utanför ditt hemland får du inte längre mer än ett enkelt turist visum vid ansökan.
Stämmer inte riktigt, du kan få dubbelt om du kan uppvisa biljetter. Detta kan dock variera beroende vart du söker.
Ja ska hämta mitt nya pass i dagarna sen bär det av till Thai ambassaden i GBG.
Inte för att märka ord, men inte finns det några ambassader i gbg
Jo för FAN vi har Thai embassy i go götet vettu
Jag har då aldrig haft problem med ambassaden i Stockholm då jag sökt mer än 10 ggr. Endast en gång ville de se biljetten och det var en massa år sedan.Däremot fick jag tvärnobben på thaiambassaden i Manila. De ville se kvitton på förbetalt boende och när jag sa att jag hyrde hus ville de se ORIGINAL kontraktet.Trippelt går, trodde det inte på det först innan jag fick se ett med egna ögon. Vanligt att det delas ut i australien och i kanada, men inte så vanligt för européer.
nej du, det har ni inte Det ni har är ett konsulat
Hmmm, så det finns trippelt från sverige? Hehe, nu får ni bestämma er
Finns det inte en regel som säger att man inte får vistas där mer än sex månader på turistvisum?